Rykte: Indiana Jones släpps till PS5 första halvan av 2025
Kan det ske ett avslöjande på Gamescom-showen i kväll?
#Indiana-jones, #Machinegames, #The-great-circle, #nyhetstips
Förmodligen är det så här Microsoft kommer hantera sina förstapartsreleaser under de kommande åren. Dag 1 på Game Pass och 6-12 månaders tidsexklusivitet på Xbox innan det släpps till PlayStation och Nintendo.
Rimligt ändå. Släpp till det egna formatet först. Låt GP-prenumeranter få valuta för pengarna. Släpp det sedan till konkurrenten med (just nu) större användarbas (konsol räknat) för mer ROI. Affärsmässigt klokt.
Doom: The Dark Ages kommer väl samma dag?
Valuta för pengarna tror jag de flesta GP-användare anser sig få ändå om de "får" spelet i sitt abonnemang kontra att betala fullpris.
Det är möjligt att de provar lite olika varianter för att se vad som drar in mest pengar. Det kan också vara så att en PS-port av Indy påbörjades för sent för att hinna bli färdig i tid.
Funderar på vilken maskin som är bäst för den som bara vill ha en maskin.
PS5: PS-spel dag ett och Xbox-spel typ sex månader senare?
PC: Xbox-spel dag ett och PS-spel i framtiden?
Xbox: Nä
Switch 2: Gillar man Nintendo så gillar man Nintendo.
Nu när jag är medelålders har jag blivit tråkigare och tycker att om man ändå ska göra så här så kan man väl likagärna släppa allt till allt dag ett istället.
Samtidigt inser jag att man inte får med sig lika många dubbeldippare då så det lär väl inte hända.
Kom igen nu spelindustrin. Låt mig slippa konsoler helt framöver och ha tillgång till allt via min PC direkt 🙏
Så länge Xbox fortsätter leverera de kraftfullaste konsolerna så har jag inget emot att Playstation-ägare får slänga ut 900kr+ för spel som jag spelar nästan gratis via Game Pass. Mer pengar för utvecklarna låter bra i mina öron.
Stämmer knappt nu och om Ca 3 månader så stämmer det inte alls🤣
Men visst, har du inget intresse av Sonys exklusiva så är Xbox/GP fortfarande ett bra köp. Jag kan dock vänta och köper nästan aldrig spel till fullpris.
Ända spelet som jag saknat är Forza Horizon 5, resten av de exklusiva tycker jag personligen är lite "meh".
Det är möjligt att de provar lite olika varianter för att se vad som drar in mest pengar. Det kan också vara så att en PS-port av Indy påbörjades för sent för att hinna bli färdig i tid.
Absolut. A/B-testning på många sätt för att analysera risk vs belöning. (Ang. PS-port har jag noll koll faktiskt.)
Din vänliga kvartersrecensent.
Det är inte bara Indiana Jones som tycks vara på gång till PS5 utan hela fyra spel!
De som spekuleras i:
* Indiana Jones And The Great Circle
* Forza Horizon 5
* Starfield
* Microsoft Flight Simulator