Paradox-vd:n Fredrik Wester medger att de fattat flera dåliga beslut
Tja, de har ännu en flopp på g, när man tar en havererad utveckling från en utvecklare (Hardsuit labs) som inte klarade av uppdraget och ger till en walking simulator utvecklare (Chinese Room). Jag sörjer redan Bloodlines 2.
Chinese Room är en helt annan studio idag än vad de var tidigare under walking simulator tiden. De släppte nyligen Still Wakes the Deep som har fått bra omdömen framförallt för storyn. Så de verkar veta vad de håller på med så den stora frågan är om de får tillräckligt med tid för att fixa Bloodlines 2.
Den vd:n borde säga som de är, att de är var extremt giriga och detta resulterade till en flopp (''misstag''), men de har knappast lärt sig något av detta, utan lär komma tillbaka med sina giriga fasoner med siktet inställt på att maximera allt vad mjölkande heter på sina kärnspel.
De tar redan hutlösa summor pengar för sina Stellaris expansioner. Man kan säga att spelet redan förvandlats till ett micro-transaktions helvete och jag kan ej vara mindre intresserad av spelet.
Chinese Room är en helt annan studio idag än vad de var tidigare under walking simulator tiden. De släppte nyligen Still Wakes the Deep som har fått bra omdömen framförallt för storyn. Så de verkar veta vad de håller på med så den stora frågan är om de får tillräckligt med tid för att fixa Bloodlines 2.
jag tyckte dock inte att de var jättestor skillnad mellan still wakes the deep och deras andra walking simulators. Är ju en helt annan sak och börja med en helt ny genre.
Den vd:n borde säga som de är, att de är var extremt giriga och detta resulterade till en flopp (''misstag''), men de har knappast lärt sig något av detta, utan lär komma tillbaka med sina giriga fasoner med siktet inställt på att maximera allt vad mjölkande heter på sina kärnspel.
De tar redan hutlösa summor pengar för sina Stellaris expansioner. Man kan säga att spelet redan förvandlats till ett micro-transaktions helvete och jag kan ej vara mindre intresserad av spelet.
Helt utan DLC får du ju ett enormt spel, finslipat och utvecklat i 8 år, just tack vare deras ”girighet”.
Förstår inte folks bortskämda attityd kring paradox, men dagens ”gejmer” ska ju ha allt gratis.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag tycker det är helt ok med deras DLC.
Crusader kings 2 släpptes 2012 och fick sitt sista DLC 2018 och den sista uppdateringen 2021. Det är 9 år av uppdateringar. Köpte man inte DLC fick man fortfarande mycket av det nya ändå i uppdateringarna.
Crusader kings 3 har funnits i 4 år och det kommer ungefär ett stort content pack varje år och ett par mindre som oftast är mest kosmetiska.
Det finns en anledning varför folk aldrig slutar spela deras spel. De gör så att det alltid finns nya orsaker att starta dem.