Godzilla: Minus One - Ren cinematisk magi
Håller helt med, speciellt efter man såg audience och critics score på rotten tomatoes t.ex. Upplägget är intressant men pacing är off emellanåt, går för snabbt från scen till scen. EN hel del japanskt ”överspel” som gör det svårt att relatera till karaktärerna och som ovanstående skrev, lite väl klyschigt emellanåt. Nä, sorry nu, underhållande rulle men långt från bästa i år hittills.
Jag är ingen större expert på japansk film MEN jag har sett några dramer som är mycket mer low key i skådespeleriet och där man kan relatera mycket bättre med karaktärerna. Detta känns mer som en anime än live action nästan. Tror det är en film menad mest för japanska Godzilla-nostalgiker än någonting annat.
Såg den för ett tag sen, var väldigt hypad sen den första teasern släpptes.
Tyvärr levde den inte riktigt upp till vad jag trodde det skulle vara. Hade hoppats på något mörkare. Karaktärerna kändes även alldeles för "anime"-iga, för överdrivna och överdramatiserade.
Hade hoppats på något mer likt Shin Godzilla i tonen.
Med det sagt var den inte dålig, men inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Betyg 3/5
Musiken var grym, framförallt när dom körde på klassiska temat.
The more I practice, the luckier I get.
Massivt överhypad. Tänker man lite på saken så kan jag inte ens se att det går skriva vettiga Godzilla filmer. Godzilla x Kong är dum popcorn, här är det lite för allvarligt men samtidigt väldigt dumt. Det är ju Godzilla.
Trots 2 miljoner superhjälte filmer så är nog de flesta av dessa mer intressanta än vilken Godzilla film som helst.
Håller helt med jag hade läst mycket hur alla tyckte den var den bästa Godzilla filmen och i alla fall jag blev väldigt besviken,visst det är ett hyfsat slut krigs drama men så fort Godzilla visade sig syntes det lång väg att det var konst gjort ,när Godzilla var i vatten var det hyfsat ok men inte annars ,var länge sen jag blev så besviken på en film.
Härlig film, tack för recensionen. Höll just på att kolla igenom de senaste årens Godzilla-filmer, och den här stack verkligen ut i mängden tack vare miljöerna och atmosfären i efterdyningarna av Japans sida av andra världskriget. Fick mig att börja fundera på vad Japans motiv till deras ställningstagande i kriget var, ett område jag aldrig funderat på tidigare.
Sevärd film, ifall man inte bara är ute efter stel hollywood-action.