EA överväger reklam i spel
Reklam fick mig att sluta titta på TV. Är övertygad om att de skulle börja relativt smakfullt, men man vet ju att det skulle spåra ur fullständigt.
Det finns ingen gratisversion av Netflix som är reklamfinansierad, och det var poängen min med att folk är villiga att både betala och få reklam. I USA, UK, Kanada, Australien, Frankrike, Tyskland, med flera, har de tagit bort det billigaste Netflix-abonnemanget och ersatt det med ett ännu billigare betal-abonnemang som även inkluderar reklam. Du har aldrig sett det eftersom du (antar jag) bor i Sverige, som inte har detta abonnemang (ännu).
Precis, då blir det mer realistiskt faktiskt. Gör man det på rätt sätt utan att det stör spelet så...
Detta är inte enda gången EA försökt med reklam i sina spel. I UFC 4 patchade dem in reklam i loading screens ett par veckor efter release, vilket fick folk att bli vansinniga. De tog bort det igen och hävdade att det var ett misstag.
2K gjorde samma sak med NBA 2K21, och om jag inte minns fel så kunde man tidigare i loading screen där editera sin line up och pula med sitt lag, men helt plötsligt kom det unskippable ads där istället som blockade dig från att editera. I ett fullprisspel. Har för mig de drog tillbaka det där också.
Ja, klart det är skräp. Därför jag inte ser på skiten. På samma sätt som jag inte kommer att spela spel finansierade av reklam. Men, vad har det med poängen att göra? Min poäng är att reklamexponering bör göra spelet kostnadsfritt. Vad är din poäng? Att det är skräp? Det vet vi ju redan.
Förövrigt har jag inte spelat ett EA-spel sedan NHL Hockey -94 till Sega Mega Drive.