Svar på tal: Activision planerade uppsägningar innan Microsoft tog över
Efter att konkurrensverk anklagade Microsoft för avtalsbrott i Acti-Blizz-affären.
#activision, #blizzard, #call-of-duty, #ftc, #microsoft, #xbox
Så de fortsätter att patetiskt försöka stoppa det här, men de får ju se hela kontexten att det är bistra tider i spelbranschen och många säger upp som sagt. De borde sluta försöka hitta ursäkter och bara låta det gå igenom nån gång - vilket jag trodde det hade. Blir ju bara never ending story of it all om de ska hålla på såhär när företaget gör något.
Nu var det väl den lilla detaljen att Bobby inte ens nämdes men business är business. Jag tycker inte Bobby är värd pengarna. Bobby var väl skicklig nog att förhandla till sig ett så stort avgångsvederlag eller nåt.
Antar att Activision Blizzard har värdesatt Bobby betydligt högre än 2000 pers. Relativt få människor som kan göra det Bobby gjort, både gott och ont.
Tycker inte det är någon direkt idé att moralisera.
Jag gillar det inte men jag kan inte göra något åt det.
Vissa fotbollsproffs har fått minst lika mycket pengar i ersättning och jag gillar inte fotboll och jag tycker inte att en enskild spelare är värd pengarna. Men det är inte jag som bestämmer.
Jobb kommer och jobb går, det viktigaste är att marknaden består så att dessa personer kan bli med nya jobb i framtiden.
Det är naivt att tro att vi i den verklighet vi lever i skulle ta pengarna Bobby fått som ersättning för sitt jobb och dela det på andra.
Moget sett du diskuterar på att när nån ber dej om din källa på att MS har gett en 400miljoner dollars fallskärm att svara med att själv säga att dom skall bevisa sitt..
Sen e det ganska uppenbart att pengarna han får kommer från aktierna han säljer
https://www.hindustantimes.com/technology/bobby-kotick-is-set...
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Då säger man inte det han säger om man kan bara googla Bobby Kotick Microsoft leaving deal.
Sen var det inte ens det han citerade mig för, han citerade mig ursprungligen hur det var "omöjligt" att han styrde köpet från Microsoft för 69 miljarder dollar, vilket han kallade mig för "imponerande ignorant"
Här säger åtminstone "LEDAREN" av Activision Blizzard att dealen för 69 miljarder dollar " är perfekt" https://www.bloomberg.com/news/videos/2023-10-13/activision-c...
Det du skrev var fortfarande imponerande ignorant.
Du tror att han fixade dealen åt ms för 69 miljarder. Du verkar tro att han inte hade haft en fallskärm om de inte blev köpta av MS.
Länken visar som jag skrev att majoriteten av pengarna har med hans aktieinnehav att göra.
De la ut sitt företag till försäljning, vilka köpare hade behållit cheferna och alla anställda?
Där gick FTCs lilla chans till ingen chans. De kanske kan anställa Alina Habba? Hon har fått sparken nyss.
Precis som jag sa i förra tråden. Det sägs upp 10% hit och dit från världens alla hörn, och det är inte så konstigt att även Microsoft/Activision gör samma sak. Det är bara FTC som är bittra över att ha förlorat ett sånt stort mål, och att hela världen fick beskåda deras inkompetens. Blizzard la ju dessutom ner Odyssey. Så klart att folk får gå då.
Om FTC reagerar betyder det ju ändå att de har något mer än det vi utläser.
T.ex: Var det från utvecklare relaterat till uppköpet? Har de skrivit under att X tid får de inte avskeda? Osv. Det finns ju villkor som vi inte känner till.
Oavsett tycker jag det är en girig värld vi lever i. Stor företagen har alldeles för mycket makt och härjar och sargar. Där vinst > anställda. Att sedan förra chefen får avgångsvederlag gör det inte bättre. Och ni som diskuterar det: De där höga cheferna får ju ofta andelar i företaget (mest för att folk inte ska reagera på lönen). Fast sedan fick han säkerligen garanterat ett separat avgångsvederlag. Oavsett ser det ju inte bra ut.