Den stora tråden om Starfield
En intern intervju av Jamie Mallory som är Starfield producent. Det vill säga hon som stapla mackor på skeppet i långa Starfield Direct videon.
Meet Jamie Mallory, Producer at Bethesda Game Studios
https://bethesda.net/en/article/1LtNXT2pZwmjfZeAkGHYAa/meet-j...
Inte en massa nytt om Starfield, men finns i alla fall några småbitar.
Mission board och Terminals
"The terminals added another layer of depth to the game, usually giving players more insight into the story and lore for the area they are currently in. The Mission Board also kept us all on our toes, ensuring players had exciting challenges to tackle while exploring the cosmos."
Faction storylines
"Lately, I've been diving deep into the quest lines of all the different factions, and I've been pleasantly surprised by the incredible variety in their storylines. It's like unlocking a treasure trove of captivating narratives that many folks might not even realize exist. "
Devs från Doom Snapmaps hjälpte till med editorn
"One that stands out is Starfield. The level of team collaboration on that project was off the charts, especially when it came to Shipbuilder. We had an amazing team with some developers who worked on the incredible SnapMaps in Doom 2016, and we've got this massive list of exciting features we're looking forward to discussing and potentially implementing in the future, but shh, I can't spill all the details here. "
En intern intervju av Jamie Mallory som är Starfield producent. Det vill säga hon som stapla mackor på skeppet i långa Starfield Direct videon.
Meet Jamie Mallory, Producer at Bethesda Game Studios
https://bethesda.net/en/article/1LtNXT2pZwmjfZeAkGHYAa/meet-j...
Inte en massa nytt om Starfield, men finns i alla fall några småbitar.
Mission board och Terminals
"The terminals added another layer of depth to the game, usually giving players more insight into the story and lore for the area they are currently in. The Mission Board also kept us all on our toes, ensuring players had exciting challenges to tackle while exploring the cosmos."
Faction storylines
"Lately, I've been diving deep into the quest lines of all the different factions, and I've been pleasantly surprised by the incredible variety in their storylines. It's like unlocking a treasure trove of captivating narratives that many folks might not even realize exist. "
Devs från Doom Snapmaps hjälpte till med editorn
"One that stands out is Starfield. The level of team collaboration on that project was off the charts, especially when it came to Shipbuilder. We had an amazing team with some developers who worked on the incredible SnapMaps in Doom 2016, and we've got this massive list of exciting features we're looking forward to discussing and potentially implementing in the future, but shh, I can't spill all the details here. "
Låter lovande xD
Men sure. All hjälp ni kan få med Starfield e nog bra bethesda
De som är på Gamescom kommer få en presentation av Starfield i teatern. Men Gamescom är veckan innan release (24-27 aug), känns inte som man missar något om de inte visar det online.
https://news.xbox.com/en-us/2023/08/02/xbox-at-gamescom-2023/
"...specially constructed 300-seater theatre. Attendees will be able to check out exclusive theatre presentations from Bethesda Game Studios’ highly anticipated Starfield"
Är det någon game pass prenumerant som kommer uppgradera till premium edition? Kostar 314:-, och förutom tidig åtkomst (1 sep) så får man en expansion när den släpps.
Jajjemän!
Jajjemän!
Kostar gp premium 314 kr!
E det sant?? Så endel människor kommer börja betala över 300 i månaden för Starfield?
Hoppas verkligen inte Microsoft lurar för många människor här.
Synd om bethesda men spelet verkar inte dra några nya gp prenumerastioner så vi får hoppas MS drar sig ur spelindustrin.
Å seriöst bethesda har inget i AAA branshen å göra.. det var 15 år sedan.
E det sant?? Så endel människor kommer börja betala över 300 i månaden för Starfield?
Synd om bethesda men spelet verkar inte dra några nya gp prenumerastioner så vi får hoppas MS drar sig ur spelindustrin.
Jag var kanske lite otydlig. Game pass ultimate kostar 130 kr och där kommer Starfield ingå. Men vill man uppgradera till premium edition av Starfield kostar det en engångssumma på 314:-
Fjäder—>höna.
Folk kommer inte betala (över tid) enbart för att spela starfield.
Däremot är det praktiskt att kunna testa starfield eller spela det om man redan har gp
Det är helt okej att vara kritisk mot utgivare/utvecklare etc, men du börjar mer och mer likna en hatare istället för en kritiker. Spelet har ju inte ens släppts än så kanske svårt att redan se "några nya GP prenumerationer" som du säger. Dessutom är Bethesda helt klart AAA, oavsett om du vill eller inte.
Submission is for the weak
Nej, Starfield premium upgrade kostar 314. Dvs framtida expansion samt några dagar tidigare tillgång till spelet.
Det är helt okej att vara kritisk mot utgivare/utvecklare etc, men du börjar mer och mer likna en hatare istället för en kritiker. Spelet har ju inte ens släppts än så kanske svårt att redan se "några nya GP prenumerationer" som du säger. Dessutom är Bethesda helt klart AAA, oavsett om du vill eller inte.
Vill bara höja ett varningens finger.. Tod Howard sager ja bara.. hur kan folk hypa upp ett spel efter hans presentationer..? Sorgligt. När starfield är släppt å det är allt va folk hoppas på med "skyrim in space" okej.
Men att ge honom å bethesda uppmuntrande kommentarer är rent ut sagt pinsamt.
Sen säga va man vill om bethesda. Men tråkigt dom kommer bara försvinna i all röra Microsoft gör med studiorna. Folk hade kunnat spela starfield på Ps5 istället släpps en väldigt nerbantad version till series S där endå inga spelare är intresserade av spelet.
Bra jobbat Microsoft.
Bra ni låter 100 miljoner människor få möjlighet spela starfield på mobiler å tröga konsoler. Bra ni stänger ute 80% av spelindustrin via playstation.
Rensat massa off topic inlägg. Tråden är till för att snacka om Starfield som spel, och är inte en tråd för att diskutera företag, hur stor pengabassäng de har eller liknande.
^
Håll er till ämnet. Vill ni diskutera Todd, Bethesda och annat skapa då en ny tråd
Någon som kommer hosta upp cirka 1,2 k för att få spela några dagar tidigare? Min hand har hovrat över knappen många gånger men ännu inte slagit till...
Jag kommer skippa det då jag är fullt upptagen med Baldur's Gate III
Någon som kommer hosta upp cirka 1,2 k för att få spela några dagar tidigare? Min hand har hovrat över knappen många gånger men ännu inte slagit till...
Kom ihåg att du också får första storyexpansionen inkluderat i det priset, så det är inte BARA för att spela lite tidigare.
Se det som en förhandsbokning av expansionen istället. Early access är bara bonus. Det är så jag övertygat mig själv iallafall
Men du får det ca 20% billigare på Green Man Gaming.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Jag kommer skippa det då jag är fullt upptagen med Baldur's Gate III
Har total speltorka så därav har jag funderat lite på det... Baldurs Gate lockar tyvärr inte heller.
Kom ihåg att du också får första storyexpansionen inkluderat i det priset, så det är inte BARA för att spela lite tidigare.
Det är sant. I första hand är det ju att man FAKTISKT får spelet lite tidigare också.
Se det som en förhandsbokning av expansionen istället. Early access är bara bonus. Det är så jag övertygat mig själv iallafall
Men du får det ca 20% billigare på Green Man Gaming.
Får man då en kod för att tex aktivera på Steam eller hur ser det ut då? Har aldrig köpt från andra källor än typ Steam eller BattleNet.
Jag kommer att skaffa tillägget till Game Pass ja. Men det är mycket för expansionerna.
Får man då en kod för att tex aktivera på Steam eller hur ser det ut då? Har aldrig köpt från andra källor än typ Steam eller BattleNet.
Ja, du får en Steam-nyckel. Jag har använt butiken för ett 40-tal spel hittills och aldrig haft problem. Observera att för Starfield så har nycklarna inte anlänt än, den bör komma senast 1:a september, men troligtvis tidigare. Om du inte får ett mejl så kan du kolla dina nycklar under din profil och purchases.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Ja, du får en Steam-nyckel. Jag har använt butiken för ett 40-tal spel hittills och aldrig haft problem. Observera att för Starfield så har nycklarna inte anlänt än, den bör komma senast 1:a september, men troligtvis tidigare. Om du inte får ett mejl så kan du kolla dina nycklar under din profil och purchases.
Tack för infon! Blir nog helt klart att köpa därifrån i sådana fall. Man sparar ju 200 spänn + att jag inte behöver ta ledigt den 6:e för att testa spelet hela den dagen. Min plånbok tackar dig!
Ser fram emot att lägga labbarna på Constellation Edition. Men kan inte komma ifrån känslan att den kanske inte kommer leva upp till hypen riktigt. Är det fler som ha förbokat den?

Ser fram emot att lägga labbarna på Constellation Edition. Men kan inte komma ifrån känslan att den kanske inte kommer leva upp till hypen riktigt. Är det fler som ha förbokat den?
Priset var lite saftigt. 3500 för en leksaksklocka och ett tygmärke? Plastpriset verkar ha gått upp.
Priset var lite saftigt. 3500 för en leksaksklocka och ett tygmärke? Plastpriset verkar ha gått upp.
Jo. Men samlarutgåvorna är ju alltid överprissatta känns det som.
Jo. Men samlarutgåvorna är ju alltid överprissatta känns det som.
Ja så är det. I vissa fall kan priset vara berättigat. När det t ex. är extremt små volymer då säger det sig självt att produktionskostnaden sticker iväg. Men i de flesta fall så är de inte särskilt limiterade de där utgåvorna. Jag tycker det är roligare när det följer med saker du faktiskt kan använda i vardagen. Eller en SX bundle med Starfieldtema, det vore något jag skulle kunna betala en extra 1000-lapp för.
Ja så är det. I vissa fall kan priset vara berättigat. När det t ex. är extremt små volymer då säger det sig självt att produktionskostnaden sticker iväg. Men i de flesta fall så är de inte särskilt limiterade de där utgåvorna. Jag tycker det är roligare när det följer med saker du faktiskt kan använda i vardagen. Eller en SX bundle med Starfieldtema, det vore något jag skulle kunna betala en extra 1000-lapp för.
Nej, det är sällan man ser att de är tillverkade i ett begränsat antal exemplar. Jag är en sucker för figurer, så jag gillar exempelvis CE av Resident Evil-spelen. TLOU2 var också fin. Problemet är att de tar rätt mycket plats och nu har jag fyllt min sista Detolf-hylla, som Ikea dessutom tar ur sortimentet. (Maken till fräckhet!)
Jag har förbokat CE av Alone in the Dark som släpps i 5000 ex. Den ser fin ut, men det återstår att se om den är värd pengarna. Det är ju alltid något av en chansning.