BRAVERY AND GREED [Grym co-op!]
Jag och grabbarna satt och letade efter ett co-op spel på PS4:n och Switchen morse.
Det finns ju minst 2000 indie-budget-skitspel som inte har någon co-op alls.
Efter någon timmas sökande ramlade vi på ett riktigt guldkorn...
BRAVERY AND GREED
4 spelare
plattform
roguelite
hack'n slash
humor
Vi satt klistrade i 3 timmar och har inte klarat första banan ännu.
Jag fattar inte att vi aldrig hört talas om det här spelet.
Det är fenomenalt bra coach coop!
Varma rekommendationer:
Steam
Xbox
Switch
Playstation
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Såg riktigt najs ut, vi har en PS4 på jobbet som vi spelar lite på på lunchen ibland och detta skulle kunna vara klockrent för det!
Håller med om att det är väldigt svårt att hitta bra coop-spel och det är långt mellan guldkornen så tack för tipset!
Om ni mot förmodan inte har hittat TowerFall: Ascension så kan det få vara mitt tips tillbaka, kul både i coop och versus!
/ LordDaimos
Mer beat ''em up and hack 'n slash om du frågar mig (även om man inte direkt slåss med nävarna). Undrar hur jag hade missat spelet, annars är det ju exakt alla kategorier som brukar tilltala mig. Men har det element med plattform eller beat 'em up är det direkt något som får mig att avstå :/
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Blir både rädd och upprymd över den här meningen. 😅
"Vi satt klistrade i 3 timmar och har inte klarat första banan ännu."
Vi kör ett svårt spel med tvivelaktigt lagarbete.
Edit:
Vi körde ett par rundor till nu på torsdagen.
Vi är fortfarande kvar på bana 1. Tror vi dött minst 10 gånger nu.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Såg riktigt najs ut, vi har en PS4 på jobbet som vi spelar lite på på lunchen ibland och detta skulle kunna vara klockrent för det!
Håller med om att det är väldigt svårt att hitta bra coop-spel och det är långt mellan guldkornen så tack för tipset!
Om ni mot förmodan inte har hittat TowerFall: Ascension så kan det få vara mitt tips tillbaka, kul både i coop och versus!
/ LordDaimos
Kan varmt rekommendera klassikern Castle Crashers till jobbet ditt 😁 perfekt att lira tillsammans med kollegor, vare sig det är 10min eller 3 timmar.
Bossen i Ice Caves klarar jag, men Jungle-bossen går jag ännu bet på
Har du någon speciell taktik på första bossen?
Har du någon speciell taktik på första bossen?
Inte direkt, bara se till att dodgea ofta.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Lyckats ta mig till 4:e området nu, hittade en amulett (Aelfen Stone) som ger mig en Whimsical Guardian, en liten Fairy som följer mig runt och helar mig vid låg HP, så får jag för låg HP håller jag mig bara undan en bit (inkl. på bossar) för att få tillbaka lite HP och sen nöta vidare
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas