Todd Howard avslöjar mer info om Starfield
Långsamma rymdstrider, rymd och planeter är separata verkligheter, med mera.
#Bethesda, #Starfield, #nyhetstips
Han har inte helt fel. Många som spelar t ex No Man's sky tycker inte det är så speciellt i långa loppet heller. Tycker själv det inte är så viktigt och blir mest tråkigt i längden. Finns det då någon cutscene man kanske även kan skippa så tar jag nog hellre det.
Samtidigt är det lättare att bygga spelet så också - precis som han säger i IGN-intervjun.
Nu finns ju planeter i olika storlekar, men tänk dig något i stil med Jorden kanske? Och vad jag förstått ska man kunna landa lite varstans, men det kan vara så att man endast landar vid olika "point of interests" men att du sedan kan knalla runt lite hur du vill.
Det han säger är
Vilket låter väldigt förnuftigt. Spelaren kommer tillbringa så lite tid i den där genomgången att det nog inte alls är värt resurserna det kostar att skapa. Det viktiga är att innehållet är bra på marken, och i rymden, och det kan jag hålla med om.
Det är säkert lite tråkigt för den riktigt inbitna rymdsimmaren, men Starfield verkar helt enkelt inte vara det slags spelet för den skaran spelare.
Undrar om man kommer kunna flyga på planeternas yta. Eller blir skeppet kvar på den punkt man väljer att landa på? I så fall känns markfordon som näst intill nödvändiga för att kunna utforska planeterna på allvar – såvida de inte har valt att skala ner dem rätt kraftigt.
Det skepp de visat upp hittills ser inte ut att ha plats för några fordon, men man kan ju bygga egna, så kanske finns det möjlighet att lägga till ett utrymme där man får plats med en "rover" eller liknande fordon att utforska planeterna med.
Det är sant! Hoppas dock inte huvuduppdraget presenteras som något med akut tidspress. Det känns alltid så konstigt när galaxens undergång vankas med raska steg och jag är mer upptagen med att hjälpa en avlägsen koloni med ett rymdpiratproblem bara för att jag vill dela koj med någon brud som i slutändan ändå inte är intresserad av mig 😄
Detta kommer bli en buggfest utan dess like
De borde helt klart skippat det procedurella och gjort några planeter bra istället.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Tror en bättre frågeställning är: "Skulle du vilja att de la till ett par år på utvecklingen för att de ska kunna ha seamless landning i spelet?"
I starfield så ger det inte så mycket för deras spel, men det hade varit komplicerat arbete att få det att fungera.
Själv älskar jag dock sånt i rymdspel som elite.
Man kan i princip landa vart man vill på planeten, men gissar på att speciella points of interests har förutsatta landningsplatser pga gameplay.
Men jo, jag tror det handlar om väldigt stora skalor, vet inte ifall det är no mans sky planeter eller elite dangerous verklighetsbaserade storlekar, men båda är astronomiskt stora.
Ett concept visade en rover, men jag skulle gissa på att det inte kommer finnas något sånt med.
De kan inte göra en enda planet utan det procedurella.
Jag gissar på att flygning är i rymden bara, så om du är på en planet och vill byta plats så väljer du nog en ny landningspunkt och så blir det "fast travel" dit. Men tror inte de nämnt något om det, så din gissning är lika bra som min
Edit: Det kan nog även bli lite som med hästen i elder scrolls, dvs om du väljer att göra en fast travel till en stad så kommer ditt skepp att stå på stadens landningsplats sen.
Jag ifrågasatte vad det är du letar efter när du landar just där. Storyn lär ha point of interests. Jag försöker tänka mig när det scenario som du tar upp skulle ske. Så varför landade du på punkt A? Vad letade du efter som inte fanns där?
Du verkar inte flyga runt med rymdskepp på planeten nej.
Finns inget svar på denna just nu, men blir lite dumt om de inte gör så man kan göra detta, typ om du har ett uppdrag i en stad på samma planet så hade det varit dumt att flyga upp i rymden för att sen välja landningsplats igen.
Jag gissar på att man kan få upp planetkartan även på marken och skeppet gör sin animation och avslutar sedan med en där det landar på en annan plats, inte seamless, men du behöver nog inte se skeppet åka upp i rymden.