Diskutera - Bästa WW2-spelet är...
Hidden & Dangerous, no contest! Men det är endast baserat på nostalgi, allting annat vore att ljuga för sig själv haha.
Medal of Honor : Allied Assault tillsammans med Return to Castle Wolfenstein!
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Möjligen en smula nostalgisk men spel som dök upp i huvudet:
Return to castle wolfenstein
Call of duty
Battlefield 1942
Måste jag välja en så tror jag att det får bli Call of duty, mest för att det var mer en "filmatisk" upplevelse som jag nog inte hade upplevt innan.
Wolfenstein var kanske lite mer "jaw dropping" och att bara få ha lite allmänt kaos i BF är förvisso svårslaget det med. Svårt
RTS: Company of Heroes.
FPS singleplayer: Call of duty 2
FPS multiplayer: Post Scriptum
De jag spelat och tyckt om mest är utan tvekan dessa:
* Medal of Honor: Allied Assault
* Medal of Honor: Airborne
* Battlefield 1942
* Warthunder
* IL-2 Sturmovik
* Company of Heroes 1 & 2
Har även lirat en hel del Call of Duty: World at War men tycker nog inte den förtjänar en plats på bästa WW2 spels-listan
Hell Let Loose.
Det finns som sagt många WW2-spel, men HLL är det som lyckats fånga känslan och atmosfären bäst. Glömmer aldrig första gången jag upplevde artilleri. Jag sprang längsmed ett dike när jag hör explosioner bakom mig. Jag tittar bak och ser explosion efter explosion komma mot mig steg för steg. Paniken när jag börjar sprinta längsmed diket för att försöka komma undan.
Haft mest kul i Battlefield 1942, men mest intensivt gameplay i Red Orchestra: Ostfront 41-45.
"Hur fan har ingen nämnt Silent Storm" tänkte jag, men så gjorde jag en dubbelkoll och insåg att det var första inlägget... Då är allt som det ska vara!
Commandos är en god utmanare.
Hidden & Dangerous, no contest! Men det är endast baserat på nostalgi, allting annat vore att ljuga för sig själv haha.
Fantastiskt spel och fantastiskt buggit spel XD
Men första banan i regnet vid bron, stämningen och närvarokänslan var sjukt bra. Sen co-op med kompisar, minns 3e banan som utspelade sig på en trainyard i mörker. En av oss sköt upp flares så de andra kunde ligga med krypskytte geväret och plocka fienderna på avstånd.
"Writer and Fighter"
Battlefield 1942
Mohaa
Cod 1 och 2