Shinji Mikami hoppas en Resident Evil 4-remake "bättrar på" hans story
Grunden är helt ok, men när jag spelade om det för något år sedan reagerade jag verkligen på att några av de ”coola” scenerna kändes rätt cringe och Leons player-attityd mot kvinnorna i spelet känns rätt ”out of date” och ”out of character”. Hoppas verkligen på en nedtoning i en eventuell remake.
Det största problemet med spelet är däremot att du efter första bossen har tillgång till rocketlauncher inför varje boss, alternativt väldigt mycket ammo till din Magnum vilket totalt tar bort all form av utmaning. Ja, jag vet att jag kan välja att inte använda dem, men jag föredrar att spelet bestämmer svårigheten, inte att jag själv ska ge mig nackdelar för att få rätt motstånd.
Grunden är helt ok, men när jag spelade om det för något år sedan reagerade jag verkligen på att några av de ”coola” scenerna kändes rätt cringe och Leons player-attityd mot kvinnorna i spelet känns rätt ”out of date” och ”out of character”. Hoppas verkligen på en nedtoning i en eventuell remake.
Det största problemet med spelet är däremot att du efter första bossen har tillgång till rocketlauncher inför varje boss, alternativt väldigt mycket ammo till din Magnum vilket totalt tar bort all form av utmaning. Ja, jag vet att jag kan välja att inte använda dem, men jag föredrar att spelet bestämmer svårigheten, inte att jag själv ska ge mig nackdelar för att få rätt motstånd.
va jag minns inte att man hade magnum eller nån rocketlauncher efter första bossen ? det kan man väl köpa först när man klarat det en gång eller hur det nu var för pengar.. ?
va jag minns inte att man hade magnum eller nån rocketlauncher efter första bossen ? det kan man väl köpa först när man klarat det en gång eller hur det nu var för pengar.. ?
Körde spelet senast ett år sedan och minns att jag pangade ihjäl Salazar med några futtiga skott från min magnum. Då hade jag burit den ett tag och samlat på mig en hel del skott.
Minns dock inte lika väl när man får raketgeväret så kan ej besvara den frågan. Vet dock att jag åtminstone hade det på sista bossen.
Håller absolut fortfarande. Det bästa med 4'an är att det inte är så storydrivet och tungt på det viset.
Storyn fortlöper väldigt smidigt genom alla miljöer man får besöka utan att vara i vägen på något vis.
Sen så finns det säkert mer story att hämta utöver själva film-sekvenserna, såsom notes som dyker upp här och var i spelet.
Har aldrig varit intresserad att läsa dom så hoppar alltid över det. Det är gameplayet som är kung i RE4.
Min charm till resident evil som barn, 1,2,3 var att det var läskiga zombie spel. 2,3 överträffade med att skildra en zombie apokalyps i racoon city.
För mig var det vid fyran och fortsättningen resident evil blev ointressant.
Re4 är ett bra spel men inget bra Resident Evil spel. Innovativt för sin tid men en stor besvikelse för de som förväntade sig mer av gamla formulan inkl mig själv. Tycker prototyperna såg betydligt mer intressanta ut.
Re4 är ett bra spel men inget bra Resident Evil spel. Innovativt för sin tid men en stor besvikelse för de som förväntade sig mer av gamla formulan inkl mig själv. Tycker prototyperna såg betydligt mer intressanta ut.
Det kan säkert vara ett bra spel, jag har inte spelat mer än starten på spelet på gamecube.
Hade det varit vad jag förväntat mig så hade jag nog försökt skaffa en gamecube vid det tillfället istället hehe.