Senaste spelet du slutade spela?

Medlem
Skrivet av Crank:

Jo det gäller att ta sig till en viss nivå och lära sig hur spelet funkar, för sen öppnar det sig och blir fantastisk bra. Men alla orkar inte det och uppskattar inte att fiender har olika svagheter som man måste lära sig för att vinna. Detsamma med Ghost of Tsushima ett spel som blev som bäst på slutet när man börjar mästra stridssystemet.

Många gillar spel med enkla kontrollers där det bara är att kötta på tills man kommer vidare . Så att dom kan spela flera olika spel parallellt, vilket för mig i allafall är väldigt svårt att tex hoppa mellan Ghost och Horizon var o varannan dag. Sådana spel kräver att man övar in kontrollerna och strategin så att den sitter i ryggmärgen.

Fast det du skriver är ju bara rent hittepå och en rejäl generalisering! Inse att folk har olika smak bara.

Jag själv har spelat igenom hela Horizon och tycker det är ganska meh. Bra gameplay och lore men repetetivt och död värld drar ner det rejält tycker jag.

Ghost håller jag mycket högre men inte heller det något mästerverk i min bok.

Men jag kan inte heller hoppa mellan olika spel. Kör ett i taget.

Medlem

Måste nog säga God of War (PS4)

Inte för att det var dåligt eller för svårt. Jag bara fick annat att göra, och sedan har det bara inte hänt. Vet inte riktigt varför.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

KoP
Medlem

Farming Simulator 22 i och med att dom inte pushat ut några patcher till Xbox One versionen, så kan inte lira det med polaren som har en Series X och där har spelet fått patcher så vi ligger på olika versioner utav spelet. ;|

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Horizon: Zero dawn.

Har egentligen inget negativt att säga. Spelade väl en 5-10 timmar och blev inte speciellt intresserad av historien.

Kan ha bidragit att jag varit lite bränd på open world.

Håller helt med. Ska försöka fortsätta med det någon gång men det har blivit orört sedan jag lade det på is för 9 månader sedan. Riktigt fin värld och tillfredsställande gameplay men jösses vad tråkigt storyn är berättad. Känns helt klart som ett spel som många överskattar (dock inte recensenterna som jag upplever gett rättvosa betyg).

Det senaste spelet jag slutade spela var väl FF7 Remake pga riktigt tråkiga bossar/gameplay. Dock tillräckligt intressant i övrigt för att jag forhoppningsvis ska spela klart det någon gång.

Annars är det Control som kanske är det spel jag blivit argast på, någonsin. Vissa delar är fantastikt utförda (stämning och sidokaraktärer) medan andra saker är så dåliga att det inte gick att spela.

Avstängd

Jag föredrar att läsa om spel snarare än att spela spel nu för tiden då spelets marknadsföring utklassar spelets innehåll. Idén om spelet är roliga än att spela spelet, tyvärr.

Som svar på frågan så var det senaste jag inte spelade klart Watch Dogs: Legion. Kommentar överflödig.

Medlem

Dysmantle. Körde på i 40 timmar och hade jättekul och sedan dog lusten att avsluta just som jag hade låst upp alla uppgraderingar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Forza Horizon 5, Visst, det är snyggt och så, men dötråkigt, slutade tvärt att spela för ~2 veckor sedan då jag fick nog av alla småbuggar och skit som hängde ihop med Accolades och Säsongerna.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av KoP:

Farming Simulator 22 i och med att dom inte pushat ut några patcher till Xbox One versionen, så kan inte lira det med polaren som har en Series X och där har spelet fått patcher så vi ligger på olika versioner utav spelet. ;|

bönner! skoja bara det är säkert kul om man har intresse och tålamod verkar det som. vet ej varför jag skriver detta men jag gjorde det iallfall.

Medlem

Halo: Infinite.
Det började riktigt bra men sen när det gick över till ”open world” med en totalt död värld utan inlevelse så valde jag att sluta. Om jag minns rätt så hade föregående Halo-spel också ”öppna” banor men inte på samma sätt som Infinite. Här snackar vi om en jättekarta full av…nästan ingenting.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Halo: Infinite.
Det började riktigt bra men sen när det gick över till ”open world” med en totalt död värld utan inlevelse så valde jag att sluta. Om jag minns rätt så hade föregående Halo-spel också ”öppna” banor men inte på samma sätt som Infinite. Här snackar vi om en jättekarta full av…nästan ingenting.

Spännande hur de öppna delarna i Halo Infinite är en sådan vattendelare. För mig var de hela behållningen av spelet, de repetetiva korridorerna och intetsägande storydelarna hade jag gärna varit utan. Sen håller jag absolut med om att den öppna världen var alldeles för enformig för att hålla i längden.

Gen
Medlem

Red Dead Redemption 2 - Lirat en 50h och försökt spela klart det runt fem gånger kanske? Storyn och skådespeleriet är väl det enda som faktiskt är intressant men att allt med/runt Arthur är segt som sirap, väldigt komplicerade kontroller, långa sträckor överallt, den där "oskärpan" jag ser i horisonten får mig att vilja ge upp. Har det dock fortfarande installerat så förhoppningsvis blir jag klar någon gång.

Medlem

Ungefär alla spel jag började spela när jag hade Gamepass. Jag tycker tjänsten är jättebra men den funkar inte med mig mentalt för jag blir stressad när det finns så många spel tillgängliga samtidigt. Det blev samma sak för många år sen när jag chippade mitt Xbox och laddade ner typ 200 spel från PirateBay (preskriberat?). Det gjorde att jag spelade mindre för jag hade för mycket att välja på. Fick panik.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

WoW Classic, Okt 2020, hysterin kring worldbuffs blev för mkt samt TBC classic var inget som tilltalade mig.

Middle Earth: Shadow of war, PC, April 2021, Tog aldrig "True Ending" då Shadow Wars var fruktansvärt tråkigt och grindigt...

Nära på!

Dark Souls, Xbox360, Jan 2021, Väldigt nära att avsluta (och troligen börja om på en annan plattform) då Blighttown i 10-15fps höll på att bli för mkt men lyckades pressa mig igenom.

Dragon Age 2, Xbox360, Nov 2021, Tyckte storyn var riktigt tråkig, men det gick fort att spela igenom så fortsatte.

Dragon Age: Inquisition, Xbox360, Dec 2021, Springa runt och göra massor med tråkiga "sidequests" för att låsa upp platserna där main-questet fortsätter var inte särskillt spännande gameplay.

(Kunde inte hålla mig från att räkna upp de senaste nitarna man gått på )


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Anvil. Kontrollerna och jag var inte överens, kändes som kontrollerna inte följde vad jag gjorde.

Skribent

Senaste var nog Halo Infinite-kampanjen. Vet inte varför jag slutade, för jag gillade den. Men sedan blev Mass Effect-suget alltför starkt och jag drog igång den remastrade serien. Har sträckspelat dem nu och började precis på trean.

Medlem

Dishonored, hade väl egentligen inget sug efter detta utan tänkte mer att det kunde vara värt att testa då många verkar gilla det. Men ne, efter att ha kört några timmar så känner jag inte att det var något jag vill lägga min tid på.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Sekiro: Shadows Die Twice

Jag pallade inte. Tycker om spelet egentligen men pallar inte med att dö hundra gånger på samma fiende bara för att jag suger 😄


signatur

Cause i need to watch things die

Skrivet av G4ruda:

Horizon: Zero dawn.

Har egentligen inget negativt att säga. Spelade väl en 5-10 timmar och blev inte speciellt intresserad av historien.

Kan ha bidragit att jag varit lite bränd på open world.

Om du bara spelar storyn, kommer du bli belönad. Riktigt bra. Undivk side quests, dom ger inte mycket tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Red Dead Redemption 2, tänkte jag skulle köra något icke-souls men det går bara inte. Det känns som ett jobb där jobbet ständigt motarbetar mig. Allt känns fyrkantigt och klumpigt. Jag förstår tjusningen och världen är vacker och välgjord men styrningen och all mikromanagement gör det helt omöjligt för mig att spela vidare. Kollade på Skillups recension av det och han tar upp exakt samma synpunkter med förbehåll att vissa kommer ge upp och andra inte och ligger nog mycket i det.

Sidnotis: Horizon Zero Dawn som många nämner har jag gett upp sju gånger vid det här laget. Aloy är en karaktär jag aldrig kommer tycka om. Massa meningslösa dialogval som inte spelar någon som helst roll utan ska bara skapa en ”känsla” att det finns ett val. Har väl fyra-fem uppdrag kvar men tror inte jag kommer ta upp det igen.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Red Dead Redemption 2, tänkte jag skulle köra något icke-souls men det går bara inte. Det känns som ett jobb där jobbet ständigt motarbetar mig. Allt känns fyrkantigt och klumpigt. Jag förstår tjusningen och världen är vacker och välgjord men styrningen och all mikromanagement gör det helt omöjligt för mig att spela vidare. Kollade på Skillups recension av det och han tar upp exakt samma synpunkter med förbehåll att vissa kommer ge upp och andra inte och ligger nog mycket i det.

Så intressant hur spel kan upplevas olika, jag håller själv på med fjärde genomspelningen av RDR2 som enligt mig är topp 5 bästa spel jag någonsin spelat!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Apex. Efter att ha spelat sen dag 3 och maxat alla passen sp slutar jag spela nu utan att avsluta den pågående säsongen. Har verkligen många andra spel på G och har tröttnat på Apex faktiskt. Spelar mycket Deep rock galactic nu så när jag börjar spela Apex så trycker jag på fel knappar mm. Så nu får det vara slut spelat.

Deadly Premonition: Director's Cut. Jag spelade halvvägs i storyn (ca 10 timmar) innan spelet började krascha väldigt ofta. Jag gillade spelet skarpt i själva story-momenten och att åka runt i staden och utforska, men jag avskydde verkligen action/horror-sekvenserna. De var pyton. Så när spelet började krascha lite för ofta och jag till på köpet blev illamående av att spela det pga ojämn framerate/skakig kamera (det har typ aldrig hänt mig förr!) så kände jag helt enkelt att "nä, fuck it!"

Jag bestämde mig för att skippa spelet för några dar sen och även om jag fortfarande är sugen på att se slutet av storyn så har jag helt enkelt inte kul under 50% av speltiden, så då får det va. Om nån kunde göra en mod som kunde ta bort alla action-sekvenser så vore det ett superspel, de tillför ju verkligen ingenting. Men då är det ju å andra sidan nästan som att titta på en slightly more interactive let's play-video, lol.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Så intressant hur spel kan upplevas olika, jag håller själv på med fjärde genomspelningen av RDR2 som enligt mig är topp 5 bästa spel jag någonsin spelat!

Jag tror det är ett sånt spel. Älska/hata-spel. Jag önskar att jag hade älskat det mer än vad jag gör. Glad att många älskar det dock och ser gärna på när någon annan spelar bara jag slipper bli arg och frustrerad på att inget gör som jag säger åt dem att göra.

Inaktiv

Alla dessa Sony "mästerverk" som dyker upp på PC nu har varit ganska mediokra enligt mig.

Horizon Zero Dawn. Bra story men kunde lika väl varit ett Ubisoft open world spel gameplay-mässigt.

God of War. Samma där. Bra story men gameplay var extremt repetitivt. Gå från rum till rum. Antingen är det en cutscene, ett lamt kasta-yxa pussel eller en strid med samma fiender, samma moves hela tiden.

Days Gone. Blir arg bara jag tänker på det. Så pass många dumma störiga designval att jag la det på hyllan. Open world utan frihet.
- Står framför målet på ett uppdrag, men för att starta nästa del av uppdraget måste du tanka först för att det är en Bike Chase som kommer. What..
- Eskortera den här npc'n till säkerhet. Men du måste gå genom stan som är fylld med zombies annars får du "leaving mission zone". Och sen dyker en björn upp som du måste besegra för att kunna komma vidare, trots att du står precis jämte din MC.
Direkt efter i samma quest ska man genom en tunnel och där hade man bara kunnat snabbt köra förbi banditerna som ligger i bakhåll, men nej. Gör du det får du åter "leaving mission zone". Du måste döda banditerna. Och råkar man köra på högre svårighetsgrad och ha slut på ammo just då tar det en jävla tid för man måste cheesa AIn för att inte dö.
Huvudkaraktären var också den mest störiga jag lyssnat på.

Medlem

Halo Infinite tråkigt, innehållslös och buggit samt Days gone körde runt 10-12h in tappade jag suget helt på allt allt kändes som något jag redan gjort/upplevt i ett roligare spel och jag gillar lätt tradiga openworld spel.

Inaktiv

Hollow Knight.
Jag vet med mig att metroidvaniaspel inte är min grej, men det var billigt och har väldigt bra betyg på Steam så jag tänkte att jag kan väl testa då.
Sprang runt och visste inte vad jag skulle göra i 2h utan någon känsla av framåtgång, sen gav jag upp.

Medlem
Tomb Raider PS1

Tänkte jag skulle ge mig i kast med backloggen av lite äldre spel som jag alltid velat testa men aldrig fått chansen.

Så igår drog jag igång DuckStation på datorn och smiskade upp alla inställningar till max.

Man kan väl säga att det finns spel som åldras väl... och det finns spel som åldras mindre väl.

Har bara hört goda ord om Tomb Raider... men den här smörjan altså.
Har inget emot spikraka tuttar och björnar som ser ut som en soffa som fått liv, men att kontrollschemat är från ett annat universum var droppen.

Fruktansvärt trögt och idiotiska kontroller är väl bara förnamnet. Borde förstått eftersom Angel of Darkness kändes exakt likadant (mitt första PS2 spel förövrigt...jesus).

Komiskt med tanke på att Super Mario 64 kom samma år och håller fortfarande än idag utan större skavanker.

Visst, man kan absolut vänja sig vid olika kontroller men det här var nåt i hästväg. Slutade efter att ha trillat ned till Bamse och inte lyckats sätta en enda kula...
Det fick räcka så. 😂

Betyg: Tegelsten / 10

Medlem
Skrivet av anon_79617:

- Eskortera den här npc'n till säkerhet. Men du måste gå genom stan som är fylld med zombies annars får du "leaving mission zone". Och sen dyker en björn upp som du måste besegra för att kunna komma vidare, trots att du står precis jämte din MC.
Direkt efter i samma quest ska man genom en tunnel och där hade man bara kunnat snabbt köra förbi banditerna som ligger i bakhåll, men nej. Gör du det får du åter "leaving mission zone". Du måste döda banditerna. Och råkar man köra på högre svårighetsgrad och ha slut på ammo just då tar det en jävla tid för man måste cheesa AIn för att inte dö.
Huvudkaraktären var också den mest störiga jag lyssnat på.

Håller med. Mission zones i ett open world-spel...så urbota korkat att jag inte i min vildaste fantasi kan förstå hur någon tyckte att det var en bra idé.

Medlem

Dishonored

Gillade Prey men detta kändes inte alls lika bra så gav upp efter en bana.

Timesplitters 2

Skön Goldeney-homage med första banan vid den ryska dammen. Gillar att det också delar uppdragsstruktur. Sen kommer ”Neo Tokyo 2019” och spelet blir plötsligt väldigt svårt, tog mig säkert 15 försök att skugga hackern på ”rätt” sätt. Blev många dödsfall på efterföljande banor men hade fortfarande helt ok kul. Droppen blev ett pussel med symboler på vridbara stenar på en djungelbana. Vill inte ta hjälp av internet, skulle kännas som en skymf mot alla som tog sig igenom på ett ärligt sätt när det begav sig, så får leva med skammen i att inte vara en powerplayer. Det svider😅

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Halo: Infinite.
Det började riktigt bra men sen när det gick över till ”open world” med en totalt död värld utan inlevelse så valde jag att sluta. Om jag minns rätt så hade föregående Halo-spel också ”öppna” banor men inte på samma sätt som Infinite. Här snackar vi om en jättekarta full av…nästan ingenting.

Skrivet av jaqob_:

Spännande hur de öppna delarna i Halo Infinite är en sådan vattendelare. För mig var de hela behållningen av spelet, de repetetiva korridorerna och intetsägande storydelarna hade jag gärna varit utan. Sen håller jag absolut med om att den öppna världen var alldeles för enformig för att hålla i längden.

Ja, den öppna världen är verkligen vattendelare. Gillar den och tycker ändå det finns mycket att göra. Att det är ganska lika miljö överallt tycker jag inte heller gör så mycket. Det är ändå viss skillnad. Riktigt kul spel tycker jag. Ska jag klaga på något så är det optimering av spelet. Det är alldeles för tungdrivet mot vad det borde vara.

123
Skriv svar