Kebabpizza - Utöver kebab, vad mer?
Klockrent pöbeltänk
Jag har ett ex i Jönköping som jag bodde hos veckovis när inte hon bodde nere hos mig och det blev en del pizzor bl a och jag kan ju direkt säga att ni tror ni har bättre pizzor än övriga Sverige men det stämmer definitivt inte
Fjoll.
Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.
Första gången i mitt 35+ åriga liv har jag ätit en kebabpizza med:
*tomatsås, ost, kebab, isbergssallad, tomater, gurka, lök, kebabsås (medelstark) och slutligen... ANANAS.
En av de bästa, om inte BÄSTA, kebabpizzan jag ätit. Var rätt sorts kebab, och tillsammans med sötman från såsen och ananasen, var det extremt tillfredsställande.
Hawaii med kebab har nu axlat manteln för pizzan jag har mest avsky för.
Det låter faktiskt inte så gott, nej, men det påverkar ju iaf inte mig personligen om någon skulle vilja äta en sån. Däremot när man sitter på pizzerian och plötsligt får nån jävel för sig att beställa en sån där curry-pizza!? Fy fan, stinker så man måste gå och spy, eller åtminstone snabbt lämna stället. Hur kan folk äta sånt?
Fjoll.
Vad menar du med det? Har helt seriöst ingen aning. Är det ett försök till förolämpning? Ett uttryck för att du håller med? Utveckla
Hmm.. du har bara käkat det 1 gång....
Jupp, tänkte besöka igen och testa en gång till för att se att jag inte bara var väldigt hungrig den dagen..
Nu blir det en fet kebab hos lokala kebaberian som har öppet hela natten
Inte en kebabpizza då
Hur är grönsaker och sånt där så sent en torsdagsnatt?
Såna ställen tenderar väl ha riktigt risiga tillbehör som legat och gojsat sig från tidigt på dagen när allt förberetts.
Fast är man ute mitt i natten med målet att bli mätt har man eventuellt krökat lite och då är troligvis kraven inte så höga ändå 😅
Varför skulle det inte vara en kebab för?
Tänkte väl mest för att tråden handlar om specifikt kebabpizza!?
Jag åt en kebabpizza igår som är lite speciell men mycket god. Först så gör dom en inbakad Margherita. Sen klipper dom upp den på toppen och fyller den med kebab och kör en liten omgång till. Sen i med lite grönsaker och slutligen sås på toppen. Riktigt god.
Vikingkebab. Funnits sedan 90 talet, vill mest slippa grönsaker som sallad i den, bara tomat, fefferoni/Jalapeños och lök hör hemma i den.
Skövde
Blev ett besök på Pizzeria Ometto igår. Stabil 4 av 5 i betyg!
Hade det varit en skvätt till med sås och mer kebab så hade det kunnat sträckas till 4,5!
Halo kompis!
Hade det varit en skvätt till med sås och mer kebab så hade det kunnat sträckas till 4,5!
https://cdn.discordapp.com/attachments/718336897746993162/911...
Det var år sedan jag käka på Ometto, men det ser ut att laga goda pizzor! Det är väl pizzerian utanför gjuteriet?
För egen del blev det grillat idag. Vitlökskorv och fläskkarré. Jag fick dock ingen bra bild i höstmörkret. Jag fuskar med en lånad.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
https://cdn.discordapp.com/attachments/718336897746993162/911...
Den såg riktigt fin ut Mums! Tänk om Halland kunde lära sig att göra pizzor någon gång.. Får väl flytta tillbaka till Småland annars.
Det var år sedan jag käka på Ometto, men det ser ut att laga goda pizzor! Det är väl pizzerian utanför gjuteriet?
För egen del blev det grillat idag. Vitlökskorv och fläskkarré. Jag fick dock ingen bra bild i höstmörkret. Jag fuskar med en lånad.
https://www.gastronaut.nu/wp-content/uploads/2018/05/Marinad-...
Ska du göra kebabpizza av det där köttet eller? 😅
Ska du göra kebabpizza av det där köttet eller? 😅
Sorry för OT.
Jag trodde jag skrev i den generella
”Vad äter FZ? Mat-tråden!”. ^^,
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Eh det vettitusan men det ligger nära den stora vägen mot Jönköping. I närheten av var Nobina har sina lokaler.
Halo kompis!
Nu har inte vi det här men jag har hört att vissa pizzerior har kebabpizza med pommes på.
Jag vill nästan hämta högaffeln bara av tanken.
Vi möts i gryningen. Inga regler.
I am the black wizards.
Jag har blivit informerad av en större och mer allvarlig synd för några inlägg sedan.
Tror den blir långlivad på toppen om inte.. ..någon får för sig att slänga på pommes också. OMG jag får börja vässa högaffeln redan nu tror jag 😁
Byt ut ananasen mot kiwi så säkrar du en plats i skärselden.
Gillar kebabpizza. Mycket rödlök, mild sås och mycket fefferonis. En kula vaniljglass vid tillfälle.
Ännu en dag i paradiset.
Vi möts i gryningen. Inga regler.
Hemdals Pizzeria i Västerås hade Kebabpizza med Potatismos förut. Var faktiskt ganska gott, men de verkar har slutat med det.
Jag har blivit informerad av en större och mer allvarlig synd för några inlägg sedan.
Tror den blir långlivad på toppen om inte.. ..någon får för sig att slänga på pommes också. OMG jag får börja vässa högaffeln redan nu tror jag 😁
Då skulle du gilla Hawaiirulle, kebabrulle med bearnaisesås och ananas
Då skulle du gilla Hawaiirulle, kebabrulle med bearnaisesås och ananas
Oh nej, nu får jag gå och tvätta både ögon och tunga efter att jag försökt tänka mig hur det ser ut och smakar.
Satan, är det du?
Idag är det kebabtorsdag. Första torsdagen efter löning är det obligatoriskt att äta kebabpizza.
Dagens omgång intas på Jönköpings bästa pizzeria, Pizzeria Prima.
Ses där!
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21