Forza Horizon 5 – systemkraven släppta
No problem!
GameMachine: | Lian Li O11 Dynamic EVO XL | ASUS ROG Crosshair X870E Hero | AMD Ryzen 9 9800X3D | Asus ROG Ryujin III | 64GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC | M.2 NVMe's: 2TB (OS) + 4TB + 4TB | Lian Li EDGE Platinum 1300W
Vafan, SSD enhet ligger inte under recommended wtf. Måste va tryckfelsnisse
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
landar nånstans mellan recommended och ideal, R7 3700x, 16 Gig ram, GTX1080Ti 11 Gig Vram, Får kaske skaka fram lite plats på SSD:n.
Om det är lika väl optimerat som FH4 så borde jag kunna skaka fram 85-100+ Fps med allt* maxxat i 1440p.
*Förutom vissa saker som Motion blur och Chromatic abberation o annat idiotiskt skit som inte hör hemma i spel.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Blir kanske ett köp inte spelat sen trean kom ut.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro
forza 5 är låst till 30 fortfarande i grafik läget men tillgängligt i 60fps om man kör performance mode.
Vad jag läst men har gärna fel.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/Forza-Horizon-5-Coming...
edit
med cross save/gamepass ultimate så kan man ju köra både på pc och konsoll beroende på hur man spelar.
quod similis saporem blandeque coruscant
Min kommentar var till dom som var ? på konsoll, tidigare i tråden varav jag länkade till artikeln specifikt om det.
Svårt o misstolkas kan tyckas men ja kanske kunde skrivit för konsoll .
quod similis saporem blandeque coruscant