Forza Horizon 5 – systemkraven släppta
No problem!
GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NvME 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout
landar nånstans mellan recommended och ideal, R7 3700x, 16 Gig ram, GTX1080Ti 11 Gig Vram, Får kaske skaka fram lite plats på SSD:n.
Om det är lika väl optimerat som FH4 så borde jag kunna skaka fram 85-100+ Fps med allt* maxxat i 1440p.
*Förutom vissa saker som Motion blur och Chromatic abberation o annat idiotiskt skit som inte hör hemma i spel.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Så skönt att det finns Xbox!
Xbox och Min Spec är ungefär samma sak.
Xbox och Min Spec är ungefär samma sak.
Beror ju såklart på vilken xbox du tänker på. Men Xbox series X är i alla fall kraftfullare än "rekommenderade" nivån.
Blir detta på series s
Skulle gå i 60 fps om jag inte minns fel så det räcker och blir över.
PCversionen är såklart inte låst till ynka 60 fps..
forza 5 är låst till 30 fortfarande i grafik läget men tillgängligt i 60fps om man kör performance mode.
Vad jag läst men har gärna fel.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/Forza-Horizon-5-Coming...
edit
med cross save/gamepass ultimate så kan man ju köra både på pc och konsoll beroende på hur man spelar.
quod similis saporem blandeque coruscant
forza 5 är låst till 30 fortfarande i grafik läget men tillgängligt i 60fps om man kör performance mode.
Vad jag läst men har gärna fel.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/Forza-Horizon-5-Coming...
edit
med cross save/gamepass ultimate så kan man ju köra både på pc och konsoll beroende på hur man spelar.
På konsol ja. Men denna nyheten handlar främst om PC versionen där är man förhoppningsvis inte låst till två lägen.
På konsol ja. Men denna nyheten handlar främst om PC versionen där är man förhoppningsvis inte låst till två lägen.
Min kommentar var till dom som var ? på konsoll, tidigare i tråden varav jag länkade till artikeln specifikt om det.
Svårt o misstolkas kan tyckas men ja kanske kunde skrivit för konsoll .
quod similis saporem blandeque coruscant
Min kommentar var till dom som var ? på konsoll, tidigare i tråden varav jag länkade till artikeln specifikt om det.
Svårt o misstolkas kan tyckas men ja kanske kunde skrivit för konsoll .
Jo jag förstod ju vad du menade men lika bra att vara extra tydlig när man går utanför ämnet. Blir lätt en massa onödiga missförstånd annars.
Förresten skriv gärna om det är forza horizon 5 eller forza motorsport 5 du menar. /S