Nyheter och artiklar
Visa alla

Inga träffar

Recensioner
Visa alla

Inga träffar

Diskussionsforum
Visa alla

Inga träffar

Medlemmar
Visa alla

Inga träffar

10-talets bästa spel!

1. War Thunder
2. Smite
3. RDR2
4. Hotline Miami
5. Hearts of Iron IV

Medlem

Mina fem favoriter utan inbördes ordning:

GTA V
Firewatch
Uncharted 4
The Last Of Us
What Remains Of Edith Finch

Redaktör

Det finns sällan några digitala säljsiffror att redovisa, men fysiska siffror redovisas fortfarande på sina håll (t.ex. i Storbritannien). Spelutgivarna tenderar ju att bara släppa sådana uppgifter som är positiva för den egna produkten, i stil med "Det snabbast säljande spelet! (under dessa förutsättningar)". Du har helt rätt i att det är viktigt att sånt tydligt framgår i nyhetstexter, och även att rubrikerna inte pekar helt fel (även om det är svårt att få plats med allt där).

signatur
Skribent
Citat:Skrivet av TheMadPanda:

@Johan Olander: Bland de roligaste eventen eller artiklarna skulle jag nog säga vårt quiz i göteborg samt den digitala varianten efteråt, fantastiskt roligt!
https://www.fz.se/nyhet/274424-quiz-dodsquizzet-fran-gg-bar

Ja, herre jävlar! Det får vi göra om. Jag förstod inte själv vad jag höll på med.

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Den här videon går igenom rätt bra hur AAA-marknaden stagnerade och Indie marknaden växte fram under 10-talet...

Ex 3 min in, spel som har metacritic betyg på 90 eller över (portar exkluderade)...

• 2001: 38 spel

• 2002: 35 spel

• 2017: 7 spel

• 2018: 7 spel

...ouch

Geeks Gaming
Citat:Skrivet av Johan Olander:

Ja, herre jävlar! Det får vi göra om. Jag förstod inte själv vad jag höll på med.

Brukar du göra det? <3

Skribent

@TheMadPanda: Ne, det skulle jag inte vilja påstå.

signatur

I am the black wizards.

123
Skriv svar
Snabbsvar
Du måste vara medlem på FZ för att svara i trådar. Logga in eller registrera ett nytt konto så är du snart igång!