Helgdiskussion – Vilken superhjälte vill du helst se i ett nytt spel?
Darkwing duck har ju inte syns till i spelvärlden sen nes så de kanske är dags för en nytt spel
Ett påkostat open world-äventyr med Turtles, signerat Rockstar, hade inte smakat helt fel. Glida runt i den där tuffa bilen genom New York, spöa fotklanen och käka pizza. Cowabunga!
One Punch Man. Men risken finns att spelet vore för lätt.
Det hade ju kunnat vara en originstory som startar med fighten med krabbmannen och avslutas med typ Boros så man får känna hur dålig man var i början för att sedan hur OP man var i slutet så man känner samma melankoli som Saitama känner. xD
Trikåer, kalsonger/trosor utanpå och överdrivna förmågor är inte jättespännande.
Kan tänka mig ett röjigt spel med Punisher dock.
Hulken skulle vara för enkelt, osårbar och världens starkaste.
Hahaha vad B det såg ut.
PS5 och inget annat.
Jag kan inte påstå att jag delar smak i superhjältar med de flesta andra här! Mycket 90-tals-edge på FZ, men det är väl okej.
Själv skulle jag nog föredra ett spel där man fick bygga sin egen superhjälte, med origin story, kostym och allt. Ett RPG kanske, med möjlighet att gå med i en hjältegrupp och samtidigt bolla sin hemliga identitet. Helst något lite mer jordnära, som Spindelmannen snarare än Avengers.
Fantomen, finns inget sånt spel såvitt jag vet
Jodå, det finns ett Phantom 2040 till Sega Megadrive/SNES/Sega Game Gear! Men inget med den 21:a eller tidigare Fantomen tyvärr. Tänk dig ett Monkey Island med den 6:e Fantomen - målet är att slå ut alla pirater och bilda Djungelpatrullen! Slutboss är naturligtvis Rödskägg!
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::
Fantomen hade varit kul, men det verkar vara svårt att gestalta han på ett bra sätt.
Annars finns alltid denna superhjälte
https://www.youtube.com/watch?v=54CpPlCnM4I
Haha, Bicycle Repariman vs Mr Neutron feat Mr Creosotes & the Dead Parrott!
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::
@Jaxalot: Har du läst Hellblazer?
Han är inte direkt vad man kan kalla en hjälte, eller ens en antihjälte men ett Hellblazer spel vore inte fel.
Nej, det har jag inte.
Jag gillar faktiskt karaktärer som är i gråzonen. Ska kolla upp Hellblazer, ty!
Ordo Ab Chao
Italian Spiderman skulle bli förträffligt som spel.
https://www.youtube.com/watch?v=UhHhXukovMU
Ett ultravåldsamt Deadpool-spel fullt av humor.
yes
@SoL: Håller med, Spawn skulle vara en frisk vind superhjälteträsket. Nu är han väl ingen hjälte utan mer en anti-hjälte. Han är ändå en av favoriterna och om spelet skulle vara i samma konststil som serien så vore det ännu bättre.
Silver Surfer lätt