State of Decay 2 har äntligen releasedatum
Släpps innan sommaren, till lågt pris.
#crossplay, #nyhetstips, #pc, #state-of-decay-2, #windows-10, #xbox-one, #xbox-play-anyhere
22 Maj kommer det, inte 22 Mars
Jösses vad jag hann gå igång. "sicken supriserelease lets go!!"
Släpps det till PC och xbox samtidigt?
22 Maj kommer det, inte 22 Mars
Hoppsan! Tack.
Jösses vad jag hann gå igång. "sicken supriserelease lets go!!"
Släpps det till PC och xbox samtidigt?
Japp.
30 dollar? Varför? Lite content? Man blir ju lite orolig..
Kan ha fel men tror inte originalet kostade så mycket heller och där fanns det mycket att göra!
För det inte är ett trippel A spel
Tack @Mortaigne satt och väntade på ett datum för spelet
Varför görs nästan nu för tiden alla Co-op spel endast för 4a spelare? klarar inte spelmotorerna av mera eller är det lite "stressigt" på jobbet?
4 har väl ändå varit standard ganska länge så länge det inte är ett "online spel".
4 har väl ändå varit standard ganska länge så länge det inte är ett "online spel".
Det är jag redan medveten om, frågan är fortfarande som står ovan.
Varför görs nästan nu för tiden alla Co-op spel endast för 4a spelare? klarar inte spelmotorerna av mera eller är det lite "stressigt" på jobbet?
pga det är lättare att balansera gameplay för 4 personer än låt oss säga 64, i ett icke pvp spel.
God is dead
Det är jag redan medveten om, frågan är fortfarande som står ovan.
Har väl bara blivit någon industristandard. Ju fler spelare desto mer optimering behövs. Banor kan behövas göras större så det inte blir grötigt och massa annat.
Är nog inte svårare än så och fyra av någon anledning blev det magiska numret.
State of Decay 1 var ju ett högst mediokert spel, så lär nog inte bli något köp av tvåan för min del trots den låga prislappen.
Tyckte grunden var superspännande. Perma-konsekvenser och lagom mkt management. Random egenskaper hos random survivors. Hel del spännande situationer man hamnade i. Dock var "kampanjen" lite kort och lite enkel. När dom la till svårare mode blev det mest "klara banor så snabbt som möjligt så jag låser upp svårare" tills man tröttna. Men är jättetaggad på att få uppleva något liknande i coop. Då har jag mer tålamod med att låsa upp nya svårighetsgrader om dom behåller det (lite halvdana) systemet.
Det var väl sagt att detta skulle vara "AAA" och fullpris när man diskuterade detta spel förut? Man kanske har insett att man inte kan ta fullpris för det man skapat?
Det var väl sagt att detta skulle vara "AAA" och fullpris när man diskuterade detta spel förut? Man kanske har insett att man inte kan ta fullpris för det man skapat?
Game Pass påverkar nog också, svårare/dummare att ta för mycket betalt när man har tillgång till spelet via den tjänsten på release. MS har nog koll på siffrorna
Sen är det inte nödvändigtvis så att priset bestämmer hur bra ett spel är, det finns en hel uppsjö med AAA som kostar/kostade $60 men inte var värt hälften. Tvärtom också för den delen, Hellblade är väl ett relativt färskt exempel.
Hursom, för mig kostar det inget extra alls. Dyker upp i mitt bibliotek via Game Pass den 22 maj!
Jump in.
State of Decay 1 var ju ett högst mediokert spel, så lär nog inte bli något köp av tvåan för min del trots den låga prislappen.
Själv älskade jag det, men det tar ju emot lite att behöva ge sig in i windows 10 store för 2'an