De bästa recensionerna av Killzone: Shadow Fall

Robot
Inaktiv
De bästa recensionerna av Killzone: Shadow Fall

Flopp

Medlem

Nu vet jag inte om Polygon kan klassas som "de bästa recensionerna".
Gav bland annat CoD:Ghosts högre poäng på Xbone än PS4 (720p vs 1080p, de kunde inte se någon skillnad samt att de lagt upp alla jämförelser i 720p... Spelade dom i 720p också?), samt Uncharted-spelen, TLoU m.fl. mycket lägre än snittet i betyg. Deras åsikter speglar inte riktigt allmänhetens i regel.

Räknar man bort Polygon så är jag fortfarande lite besviken på spelet dock. Men varför skriver ingen recensent något om MultiPlayer, där 80% av spelet ligger? Lite som att recensera SP av BF4.

Medlem
Medlem
Skrivet av Wortex:

Gav bland annat CoD:Ghosts högre poäng på Xbone (720p) än PS4 (1080p), Uncharted-spelen, TLoU m.fl. lägre än snittet i betyg.

De sämsta däremot!

Dom kanske jämför mellan spelen på systemet och Lax-spöken är bland bättre spelen på KryssEtt och lite sämre för PS4.

Men jag bryr mig inte så mycket för att vara helt ärlig. Kommer nog köpa spelet när det kommer på PSN rea eller billigt genom Amazon.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Wortex:

Gav bland annat CoD:Ghosts högre poäng på Xbone (720p) än PS4 (1080p), Uncharted-spelen, TLoU m.fl. lägre än snittet i betyg.

De sämsta däremot!

Räknar man bort Polygon så är jag fortfarande lite besviken på spelet dock. Men varför skriver ingen recensent något om MultiPlayer, där 80% av spelet ligger? Lite som att recensera SP av BF4.

1080 betyder inte automatiskt ett bättre spel.
Kanske var det så att Xbone versionen var stabilare?

Sen ser jag inte hur det är något negativt att ge ett spel sämre en snitt betyget.
Idag så slänger ju alla runt 9/10 på standard spel som inte inför något nytt till genren.

Lyssnar häldre på folk som Angry joe, som iaf är sparsam med betygen, och av (för det mesta) rätt orsak.

signatur

Rwa?

Medlem

Polygon fick väl flera miljoner av Microsoft då sajten startades och har väl nästan konsekvent gett PS-exklusiva spel några poäng lägre än snittet i betyg?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Wortex:

De sämsta däremot!

1080 betyder inte automatiskt ett bättre spel.
Kanske var det så att Xbone versionen var stabilare?

Sen ser jag inte hur det är något negativt att ge ett spel sämre en snitt betyget.
Idag så slänger ju alla runt 9/10 på standard spel som inte inför något nytt till genren.

Lyssnar häldre på folk som Angry joe, som iaf är sparsam med betygen, och av (för det mesta) rätt orsak.

Absolut är det så, men att ge spelet lägre betyg pga framerate (som fortfarande inte är dålig) och sen inte ge plus pga upplösning är väl ändå inte helt rätt?

Medlem
Skrivet av Margy:

Polygon fick väl flera miljoner av Microsoft då sajten startades och har väl nästan konsekvent gett PS-exklusiva spel några poäng lägre betyg än snittet?

Har du läst deras PS4 review? Dom gav stort minus för att det inte fanns tillräckligt med bra spel. Vad har SPELEN i en CONSOLE review att göra?! Även om consolen inte har några spel öht så gör ju inte det själva consolen dålig. Sen väljer dom att bortse från uppsjön av bra indies som finns.

Inaktiv

Lät inte allt för lovande

Medlem

Ajdå. Hade jag velat betala månadsvis för multiplayer hade det kanske räddat spelet, men så är inte fallet nu. Blir att vänta på lite bättre singleplayer-spel innan man skaffar en PS4:a.

Medlem

Nu går det rykte om att IW har ljugit om upplösningen i CoD:Ghosts och att SP är 720p för båda consolerna och MP 1080p för PS4. I så fall har ju Polygon rätt i att de inte kan se någon skillnad, och alla andra reviews som säger att PS4-versionen ser märkbart bättre ut (IGN) helt åt skogen hittat på. Vet inte vilket som är värst.

Fan vilket kaos det är dessa veckor, man vet inte vad man ska tro.

Medlem

Jag har konsekvent läst titlen som "Shadow Fail". Nu känns det rätt passande att nämna det.

Utvecklarna hade inte alltför lång tid på sig att pressa fram ett bra spel. Jag är övertygad om att de göra ett bättre jobb i nästa spel.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Föga förvånande att release-spelen inte är perfekta, jämfört med förra generationens kamel och perfekt dark känns detta betydligt bättre, speciellt i 1080p @60fps
Synd att kampanjen var tråkig men det tycks mpnga GPS lida av, CoD, bf, till och med Halo har haft svårt att leverera på sista tiden. Ett stabilt och balanserat onlineläge som fungerar är nog för mig

Den är det väl trevligt att även storspel kan få något under toppbetyg om det är motiverat, syns bara att det är så ovanligt och att utgivarna med hot och mutor kan skaffa sig grymma betyg till usla spel och meningslösa uppföljare...

Medlem
Skrivet av Wortex:

Absolut är det så, men att ge spelet lägre betyg pga framerate (som fortfarande inte är dålig) och sen inte ge plus pga upplösning är väl ändå inte helt rätt?

Förstår hur du tänker, men håller inte med.

I princip, ifall dem skulle ge - för dålig fps, och + för hög upplösning, så skulle det ju bli +/-0

Men om man överdriver lite och säger, att du bara får 10fps, men 4k upplösning, inte skulle det då anses som OK.

Personligen tycker jag dem gjorde helt rätt, om ett spel har för instabil Fps, så borde det vara ett minus, att det sedan har högre upplösning är orelevant, iom att hårdvaran inte klarar av det.

hade det haft samma fps som Xbone versionen, men klarat 1080p, då hade det helt klart varit ett stort +

signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Wortex:

Gav bland annat CoD:Ghosts högre poäng på Xbone än PS4 (720p vs 1080p, de kunde inte se någon skillnad samt att de lagt upp alla jämförelser i 720p... Spelade dom i 720p också?), samt Uncharted-spelen, TLoU m.fl. mycket lägre än snittet i betyg. Deras åsikter speglar inte riktigt allmänhetens i regel.

Multiplayern i Killzone har ju varit den bästa delen i de tidigare spelen, jag spelar fortfarande Killzone 3 multiplayer ganska ofta, så jag håller med dig fullt ut.

Sedan har väl inte storyn i Killzone varit någon höjdare i något av spelen, men för min del har det ingen betydelse.

Medlem

Jag brukar gå efter Gametrailers.com's videorecensioner, dom är ofta väldigt nyanserade och ger en relativt objektiv bild av både för och nackdelar, och delar ut ganska värdiga poäng.

CoD: Ghosts fick t.ex 70/100 jämfört med IGN som gav det 88/100.

Extremt svårt att ta sidor som IGN seriöst när dom delar ut betyg till skämt som Ghosts några futtiga procent från storheter som "valfritt spel över 90/100"

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Lax-spöken

sorry, men jag måste. Cod=Torsk och Salmon=Lax...

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av marcus8958:

Lax-spöken

sorry, men jag måste. Cod=Torsk och Salmon=Lax...

Du har så rätt så.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

ALLT SKA PRÖVAS;)

Medlem

Polygon säger att det är för svårt och Gamespot säger att det är för lätt. Hur fan funkar det?

ZF
Medlem
Skrivet av Juel91:

Polygon säger att det är för svårt och Gamespot säger att det är för lätt. Hur fan funkar det?

det är för svårt för Polygon och för lätt för Gamespot. men jobbar du för Gamerectum så är det bara att köpa!

Medlem

IGN ger som vanligt höga betyg till högbudgetspel.

1
Skriv svar