Hotline Miami 2: Wrong Number
Rikard Olsson oroade sig för effektsökeri, men finner en ganska återhållsam affär i Wrong Number.
Det tackar vi för. Men varför? En recensent motiverar sin etta.
Denna kommentar får 5 av katten musen tiotusen.
Spelet gör inte så mycket nytt, men det gör det föregångaren gjorde riktigt bra.
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
Kände mig rätt "bummed" över storyn efter har gjort bonus banan och några hidden achivements. Så tänker jag hellre vänta på extra content som Level Editor jag tror att dom lägger till mer saker än bara detta (Skulle det vara värt priset annars?)
Spelet var roligt men jag håller med och många säger samma sak. Level designen var inte så great och storyn kändes lite vilseledande men det var inte så konstigt eftersom det stod ju "This is the end The Finale" Skulle hellre skriva mer om HM2 när Level Editor Update kommer ut.
Vadå för safe? Det kom nya masker och gameplay elements, banorna var utmanande till skillnad från ettan, och trots att spelet kändes fräscht så slapp vi rpg elements och anna bullshit folk brukar lägga in bara för att det är en uppföljare, spelet kunde omöjligt varit bättre, och är helt klart bättre än ettan
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Jag gillar spelet skarpt. Bara musiken är ett skäl till att köpa och det kostar inte mer än en cd i butiken (finns de sånt fortfarande?? :S). Utmaningen känns lite mer redan i början tycker jag jämnfört med ettan. Men det är det jag tycker om med spelet, att göra så bra ifrån sig som möjligt på banan.
Jag har inte spelat de tidigaste GTA-spelen, men efter att ha sett videos av dem kan jag inte alls hålla med dig.
Jag har spelat GTA från början.
Och jag tycker att "Hotline Miami" SER UT så.
Men som sagt så kan en first person så småningom bli intressant, om de lyckas göra en sån. Fast originalet är ju alltid bäst.
Det verkar jävligt svårt att komma på nya spelidéer nuförtiden.
autograph
Håller med recensenten. Jag älskade ettan och såg det som ett av det årets bästa spel. Har spelat tre banor på tvåan nu och det är verkligen likadant. Var tvungen att dubbelkolla att det inte var EA eller Ubisoft som var utgivaren.
Fortfarande asbra musik dock.
Spelet är absolut inte dåligt, bara exakt samma sak som det första (på gott och ont).
Till deras försvar ska jag säga att det är väl väldigt svårt att vara geni två gånger. Och det gäller väl det mesta (filmer, spel, musik). De får till ett mästerverk sedan börjar giriga personer skrika "gör ett till, gör ett till". Det är svårt att kräva att de ska göra om samma sak.
Tänk om Einstein hade presenterat sin relativitetsteori och så bad man honom skriva en till? (Kanske man gjorde iofs, jag är inte så insatt).
Det finns en viss likhet men spelets upplägg är helt olika.
Hotline Miami är mer trial and error medans GTA är samla poäng.
Där man hittar likheten är top down view och pixlig grafik blandat med humor, mord och våld.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U