Besök Kalmar – i Euro Truck Simulator 2
^^ Hehe, noterade detta. Undrar om man kan skymta någon gammal K-fest om man rullar runt Kalmarsundsparken. Gick på Kagg när det begav sig men hör nu hemma i Linköping (vilket också modellerats i nya DLC'n). Blir att köra styckegods (Kexchoklad-Nordchoklad?) mellan Kalmar-Linköping...
Läste precis recensionen och alla kommentarer. (synd att det fick ett så lågt betyg och att recensenten inte direkt spelade "seriöst" med en inledande krock, dock körde han i England så lätt hänt.) Ett avslappnande och trevligt lir när man vill varva ner lite, samt känner för att lyssna på någon random musik på diverse radiostationer.
Har sett fram emot Sverige expansionen ett tag nu och hoppas på att det tillkommer svensk radio. (får dra upp via webben annars antar jag)
Har inte sovit ännu så ursäktar om jag verkar lite flummig. 4/5 får det lätt av mig för jag har kepa som har spikrak skärm. (referens till fuskvyn i recensionen jag aldrig använt, cockpit vy ftw)
Kommer först och främst åka runt och kolla runt hur Västragötaland ser ut. (otippat?)
Själv hoppas man att spelet blir lite mer ekivokt så man kan besöka;
Brittas Hål - myr i Ludvika kommun
Klittberget - Berg i Orsa kommun
Klitten - Tätort i Älvdalen kommun
Kåtilla - By utanför Älvdalen
Luderbygget - Fäbod i Orsa kommun
Nuppvarden - Övrigt naturobjekt i Älvdalen kommun
Pickfallet - by i Ludvika kommun
Rumpsjön - Sjö i Orsa kommun
Ryckepungsvägen - Gata i Falun kommun
Sexan - Sjö i Mora kommun
Mussjön - Sjö i Gagnef kommun
Kuttjärn - Sjö i Gagnef kommun
Mors Torva - Ö i Ludvika kommun
Burn in the light.
Hade du detta i huvvet lr ? jag skrattade gott dock
Nej nej, det där är alldeles för seriöst för att jag ska orka plugga in det. Jag saxade det härifrån;
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=282&artik...
Burn in the light.
Nej nej, det där är alldeles för seriöst för att jag ska orka plugga in det. Jag saxade det härifrån;
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=282&artik...
Man får vara seriös ställe som inte fanns i den listan som jag varit i, Bögerup i Skåne
Du glömde Rövhålet i Orsa
inte så stort fan utav ETS, men kör det lite då och då, men det blir lite tråkigt i längden då man kör från stad till stad, städer man inte ha rsett irl och som man egentligen inte vet något om.
om nu alla, eller de flesta, svenska städerna finns med i denna scandinavia släppet, så kommer spelet genast bli roligare.
att tex köra igenom sundsvall vore ju rätt så nice och när man tittar på listan över vilka städer man ska köra mellan, så blir det ju genast mer intressant då städerna känns igen från irl.
fattar inte vad Kalmar har med lastbilar att göra. borde inte Örebro eller nått vara Mecka där?
Göteborg! Jag vill jävlas med alla bilpendlare!
då måste ju spelet patchas varje månad för att vara aktuellt.
Lastbilar används ju till transporter, Kalmar är sydöstra Sveriges största hamnstad så jag antar att en hel del lastbilar utgår från hamnen med gods från kontinenten, tex. Tjeckien där utvecklaren är baserad.
Såklart Göteborg! Men nu när det införts trängselskatt i staden. Hur betalas denna för största realism? Mikrotransaktioner?
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Rätt så kul spel, och en expansion med Skandinavien har jag länge velat ha. ETS 2 har väl sålt i ohyggligt många exemplar, så jag hoppas verkligen på ett ETS 3 med snyggare grafik och möjlighet till att välja hur stor kartan skall vara, alltså hur lång tid det tar att köra mellan städerna. Inte för att jag vill köra det i realtid, men det känns lite för litet.