Olofsson utvecklar resonemang: "Spel är ett skäl till våld"
Den här brukar dyka upp när det ämnet tas upp...
Text does not represent Mozart's life.
Jag tänker rent spontant på alla brutala filmer som finns där ute som även är 15+ åldersgräns på. Dom spelar då ingen roll utan det är tv-spel? Nu orkar inte jag googla fram allting men jag tror inte jag är helt ute o cyklar när jag tänker på att det fanns studier på just om tv-spel gör en person våldsam?
Känns som det finns andra influenser, typ grupptryck, adrenalin från om det blev hetsigt mellan dom eller sådant. Jag blir lite smått förbannad när en person som säger något som "Jag tittar inte på tv-spel och så, men jag kan ju en del om det." och bara kastar ut anklagelser... Han är ju go i huvudet...
shit asså... han borde lära sig lite mer om våld föds via tv spel då borde fan hela jävla världen vara galna då-.-
När det drar ihop sig till Nobelpris i ironi ligger ni bra till bägge två - kunde inte sagt det bättre själv.
Börjar närma mig andra halvan av 40+ så snart vet jag om det bara är åldern som gör en sådär dammig i skallen eller om han haft otur på andra sätt också....
Haru kollat hur världen utanför Sundbyberg där vi bor ser ut egentligen?
Undrar vad lille Vlad Putin lirar - måste vara Postal 50-13 nånting....
Våldet har minskat de sista 20 åren.
Så läs annat än sportsidorna gubbskrälle.
Det är fel på supporterkulturen inte spelkulturen.
CARPE JÄVLA DIEM
Det skulle vara en fruktansvärd värld där vi inte kunde göra någonting för att det kunde göra vissa våldsbenägna individer sugna på att puckla på andra. Drar man det till en sådan spets är det ju lika bra att förbjuda folk från att springa, eftersom man kan orsaka olyckor eller falla och slå ihjäl sig, för att inte tala om att man kan uppmuntra andra till att springa.
Fanns ett stycke som måste citeras:
Han är:
1. Sportjournalist
2. Spelar inte tv-spel
3. Expert på tv-spel?!?
Vilka spel idag går man omkring, slår ner folk och sticker sönder dom? Finns väl bara 1 spel jag kan komma på på rak arm, och det är väl GTA-serien. Och visst har media använt GTA som en slagpåse i många fall där det förekommit våld. Men dessa media personer som skyller på tv/datorspelen, är precis samma typer som skyllde på att Rock and Roll skulle fördärva ungdomarna på 50/60-talet. Nu är det plötsligt inne att skylla allt på datorspelen.
Inte så att personen som dödade en annan människa i Helsingborg, kanske var lite "fucked in the head" om man säger så? Måste ju lixom ligga lite problem bakom pannbenet på folk som är extremt aggressiva och/eller våldsamma. Men det är klart, det är lättare att skylla på datorspelen, än att faktiskt ta itu med den mentala hälsan på folk som gör dessa illdåd.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Man blir mörkrädd. Mörkrädd och väldigt trött på att få något man älskar och brinner för att bli anklagat om och om igen. Undrar hur farbror hade reagerat om man lagt all skuld på fotbollen? Men det kan man ju inte, det är ju den egna individen som agerar inte sporten, eller spel, vi är alla ansvariga för våra egna handlingar i slutändan.
Jag har inga problem med tanken att spel kan påverka folk. Men det kan även filmer och böcker.
Om man låter sig påverkas så till den grad att man ger sig på andra så är det inte längre väsentligt att prata om spel eller film etc. Då är problemet ett helt annat och praktiskt taget vad som helst skulle kunna få personen i fråga att brista och löpa amok.
Att däremot påstå att spel kan få en vanligt funtad människa att bli våldsam är bara trams och en jävligt enkel utväg för någon som inte orkar tänka.
Halv kriminella, halvt drogade, halvt idrottsointresserade hulliganer sitter inte hemma och spelar spel, för att stjäla, knarka, sälja & köpa droger, antasta & angripa folk är ett heltidsarbete, Och inte har De lärt sig någonting från spel, heller...
Lärde du dig inte det när du spelade GTA? lol ^^
Nä men seriöst, denna skiten igen.. Gammla människor som inte har någon egen erfarenhet får sitta och ha fria fantasier, då kan det gå hur som helst.. Våldsamma människor utan hämningar kommer vara våldsamma oavsett fritids sysselsättning.. till och med en svampplockande gammal rektor kan ha ihjäl sin kärring och stycka kroppen (som hände här där jag bor för ca 2 år sedan) Vad blev han inspirerad av? Korsord? Böcker? böcker är farliga, förbjud dem!
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors