Vad vill du veta om Watch Dogs?
Passa på att ställa dina frågor om Ubisofts intressanta övervakningssamhälle.
Är sidouppdragen, tex småbrotten vi sett huvudkaraktären stoppa i filmerna, begränsade eller skapar spelet hela tiden nya i likhet med Skyrim? Vore kul om det fanns ett obegränsat antal så att man hade något att göra istället för i GTA stil bara åka runt och köra på folk när man är klar.
kommer det krävas nån form av minispel för vissa intrång eller är allt som det verkar hittills "press x to hack" på allt?
Jag vill ha svar på samma fråga, hur fungerar interaktionen med omvärlden, kräver den någon insats eller räcker det att trycka på en knapp?
I filmklippet ovan ser vi, precis när tåget kommer, att man får upp en meny med diverse olika alternativ. Hur fungerar dessa, och är det olika svårigheter beroende på vad man vill göra? Dvs slå ut en kamera kan ju gå fort, men att stänga av polisens larm lite svårare (påhittade exempel)
Uppskattar ärliga raka svar på dessa frågor. Dvs inget "vi försöker göra spelet uppskattat för alla och satsar på att ha en hög integrering med omvärlden", som egentligen inte ger ett svar på våra frågor, pretty please
Hur interaktiv är världen?
Det vill säga, kommer alla NPCs utgöra någon funktion, hur än liten, annat än utfyllnad?
Hur öppet har man möjligheten att utforska?
Samt hur annorlunda kan ens spelupplevelse bli beroende på ens spelstil? (styrs man till att spela på vissa sätt / hur flexibelt är det)
Är alla events (som man fick se på gameplay, där han jagar en person i gränden) väldigt skriptad eller kan ai´n välja olika vägar
så att det inte blir enformigt.
Tex att ai´n har 10 olika alternativ per event eller bara ett.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Kommer det finnas spelbara dinosauriekaraktärer, gärna Triceratops horridus...
(fniss)
Är alla events (som man fick se på gameplay, där han jagar en person i gränden) väldigt skriptad eller kan ai´n välja olika vägar
så att det inte blir enformigt.
Tex att ai´n har 10 olika alternativ per event eller bara ett.
Också intresserad av att veta mer om detta för som det är nu verkar det som att samma sak kommer ske hela tiden och personligen ser jag mycket hellre att AI´n baserar sina val på ögonblicksbeslut än att den följer någon enstaka väg. Jag tror dock jag redan vet svaret på den här frågan då AI är väldigt krävande så lär det inte bli så som jag hoppas att det ska bli. En sak som hade varit riktigt intressant hade varit om den man jagade var en mänsklig spelare som också hade ett uppdrag och kanske är det så här de tänkt kring hela MP delen (att de blandar NPC med mänskliga spelare).
Lite bakgrundshistoria vill jag få reda på. Vi vet att spektaklet utspelar sig i en stad, där ALLT är uppkopplat och bevakat? Men vem är man? Vad har man för roll, och vad är ens uppgift i spelet? Trailern att döma så känns man som en form av prisjägare/lönnmördare, men that's pretty much it, vad jag förstått.