Iron Front: Liberation 1944
Kan spelstilen i Arma föras över till andra världskriget? Iron Front gör ett försök men den röda armén tvingas kapitulera inför buggarna.
#arma-2, #bohemia-interactive, #iron-front-liberation-1944, #x1-software, #operation-flashpoint-cold-war-crisis
Riktigt trist att läsa att det är så pass opolerat. Spelet skulle verkligen kunna bli helt fantastiskt och även en rejäl utmanare till RO-spelen.
Men vem vet, det kanske patchas och fixas i efterhand så jag ska ändå hålla ögonen öppna efter fler nyheter om spelet.
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.
Riktigt trist att läsa att det är så pass opolerat. Spelet skulle verkligen kunna bli helt fantastiskt och även en rejäl utmanare till RO-spelen.
Men vem vet, det kanske patchas och fixas i efterhand så jag ska ändå hålla ögonen öppna efter fler nyheter om spelet.
Så sant, tack för en bra och ärlig recension dock.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Det finns ju WW2 moddar till ArmA2 så man kan ju gå och spela det istället.
Ja och dom är gratis så länge du har Arma2 Co.
En mod som kommer att släppas nu i Juni är " Hell in the Pacific WW2 Mod for ArmA 2 Co" och den är helt gratis och jag kan garantera er att den är mer spelbar en Iron Front och inte ospelbara buggar som förstör spelet. Varför jag säger så är för att jag själv spelat den i storskaliga multiplayer beta tester.
Länkar:
http://www.moddb.com/mods/hell-in-the-pacific
http://hellinthepacific.blogspot.se/
http://forums.bistudio.com/showthread.php?112948-Hell-in-the-...
Finns en del ingame klipp från beta testerna på youtube, bara söka på modnamnet och arma2.
Hur är Iron Front i Multiplayer då? Lika buggigt som i singel?
Jag håller med föregående skrivare, kampanjerna i ARMA serien har aldrig varit spelens starka sida, utan de skiner som bäst i MP samt i uppdragen som är skapade av communityn.
Sen skulle jag vilja veta om det är slutprodukten som recenseras eller om det fortfarande är en en sen BETA av spelet?
Iron Front är byggt på senaste Arrowhead(1.6) versionen av Real Virtuality motorn så det låter väldigt konstigt att spelet skulle vara så buggigt.
Spelet har hittills fått bra vitsord från de delar av ARMA communityn som har fått testa det. Trots det låga betyget från FZ så blir det nog ett köp för mig, jag har varit involverad i ARMA comunityn sedan OFP tiden så jag litar nog mer på vad som sägs där än på FZ recensioner.
Tankarna flyter även tillbaka till dagarna när FZ gav OFP2 en 5:a i betyg medans ARMA samt ARMA2 fick mycket lägre betyg.
Bidrar med en länk till en videorecension av Iron Fron gjord av Fusionpoo från UnitedOperations som har fått testa BETAN av spelet. LÄNK
Märklig recension ändå då den bara är sida ett av tre.
Hur är ljuden?
Hur fungerar vapnena?
Hur siktar man? iron sight? känns det som att vapnena väger något eller bara en pinne?
Hur mycket skada tål man?
Hur är multiplayern?
etc i can go on.
Varför ens skriva en recension när det mesta bara leder till mer frågor?
Ja känns som att FZ bör återkomma med en ny recension när spelet släpps 25 maj. Där ni testar en full multiplayer server m.m
Personligen gissar jag på att de stress patchar upp så mycket det går nu innan release och säkert en patch samma dag som det släpps eller dylikt.
En mer ingående recension skulle nog inte skada. Kanske gärna från någon som kan sitt Arma2 och vet vad ris och ros skall delas ut m.m
Ja känns som att FZ bör återkomma med en ny recension när spelet släpps 25 maj. Där ni testar en full multiplayer server m.m
Personligen gissar jag på att de stress patchar upp så mycket det går nu innan release och säkert en patch samma dag som det släpps eller dylikt.
En mer ingående recension skulle nog inte skada. Kanske gärna från någon som kan sitt Arma2 och vet vad ris och ros skall delas ut m.m
Exakt min tanke.
Vad är tanken bakom denna review?
Vad händer om samma person ovan reviewar nya Call of duty?
kommer det bli en 4 sidor lång review då ? eller 1 sida och ändå få en 5a?
Jag kan bara hålla med tidigare inlägg om att ARMA(2) spelar man inte speciellt länge i singelplayer, det är i multiplayer det skiner.
Man skulle kunna vara så fräck att säga att alla scenarion/uppdrag som är skapade för singelplayer är mer som en teknikdemo eller för att mjukstarta och bekanta sig med ordergivningssystem och diverse kommandon innan man ger sig ut på MP servrarna.
Sen så finns det naturligtvis ett gäng fräcka scenarion som man kan spela i singelplayer, men vill man leta buggar så är det i singelplayer delen man hittar dom(oftast diverse script som inte exekverar eller gör det vid fel tidpunkt etc.), jag har aldrig haft problem i multiplayer.
Vad händer om samma person ovan reviewar nya Call of duty?
kommer det bli en 4 sidor lång review då ? eller 1 sida och ändå få en 5a?
Fast man behöver ju inte en hel sida på att recensera CoD längre. Man skriver att det är typ samma och då fattar alla eller kan iallafall leta upp gamla recensioner och sen sätter man en 5a för CoD är grymt. Jag tycker faktiskt det är legitimt.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Kunde inte låta bli att le stort åt detta..
"Eller varför inte ta något så enkelt som att under nästan varje eldstrid verkar alla utom du ha koll på var fienden är."
Det är exakt detta som är charmen och skiljer en "simulator" jämfört med en där man får ikoner eller fienden alltid dyker upp på logiska ställen. Hela poängen är att det är högt gräs, fienden som flankar osv. Oh, jag blir så glad när läser såna kommentarer
Kunde inte låta bli att le stort åt detta..
"Eller varför inte ta något så enkelt som att under nästan varje eldstrid verkar alla utom du ha koll på var fienden är."
Det är exakt detta som är charmen och skiljer en "simulator" jämfört med en där man får ikoner eller fienden alltid dyker upp på logiska ställen. Hela poängen är att det är högt gräs, fienden som flankar osv. Oh, jag blir så glad när läser såna kommentarer
I multiplayer i Arma2 får man fan skylla sig själv om man sticker upp huvudet för länge. Du skall vara glad om du lyckas ta skydd och lokalisera vart ifrån elden kommer ifrån, när det är gjort måste du hitta bästa möjlighet att besvara elden aggresivt... frågan är bara hur eftersom fienden har övertaget och vet din position. Ibland kan det vara bättre att inte skjuta om du inte kan få 100% kill istället för att avslöja din position och få hela servern att skjuta mot ditt lilla campar ställe. All möjligheter till strategier finns i arma2. Bästa med en Arma2 ww2 pangare är att du har stenåldersvapen och kan inte plocka din fiende på 1000 + Meters av stånd på 1 skott. Utan du måste in och kötta, spela smutsigt och aggresivt.
Jag älskar sådant. upp med några handgranater och full fart framåt och rensa. Funkar alltid eller ett snabbt epic fail med massvis av bly mot dig.
Är det den färdiga versionen eller Betan som FZ har testat?? Måste ju vara ett smärre världsrekord detta i att vara tidigast, har bara sett previews på Iron Front dom senaste dagarna.
Jag tänker då köpa det direkt det släpps på Steam, kommer ändå bara köra på MP.
Tror det kommer att bli smått episkt, ja eller hoppas det iaf.
3080, i9-11900F, DDR4 64GB
Kunde inte låta bli att le stort åt detta..
"Eller varför inte ta något så enkelt som att under nästan varje eldstrid verkar alla utom du ha koll på var fienden är."
Det är exakt detta som är charmen och skiljer en "simulator" jämfört med en där man får ikoner eller fienden alltid dyker upp på logiska ställen. Hela poängen är att det är högt gräs, fienden som flankar osv. Oh, jag blir så glad när läser såna kommentarer
I multiplayer i Arma2 får man fan skylla sig själv om man sticker upp huvudet för länge. Du skall vara glad om du lyckas ta skydd och lokalisera vart ifrån elden kommer ifrån, när det är gjort måste du hitta bästa möjlighet att besvara elden aggresivt... frågan är bara hur eftersom fienden har övertaget och vet din position. Ibland kan det vara bättre att inte skjuta om du inte kan få 100% kill istället för att avslöja din position och få hela servern att skjuta mot ditt lilla campar ställe. All möjligheter till strategier finns i arma2. Bästa med en Arma2 ww2 pangare är att du har stenåldersvapen och kan inte plocka din fiende på 1000 + Meters av stånd på 1 skott. Utan du måste in och kötta, spela smutsigt och aggresivt.
Jag älskar sådant. upp med några handgranater och full fart framåt och rensa. Funkar alltid eller ett snabbt epic fail med massvis av bly mot dig.
Tja, en Kar 98 har ju samma effektiva räckvidd som en M4, men ska vi snacka prickskyttegevär (inom spelvärlden även kallat snaajpärr) så är det helt klart en betydande skillnad på effektiv räckvidd mellan 40-talets och nutidens vapen.
Kunde inte låta bli att le stort åt detta..
"Eller varför inte ta något så enkelt som att under nästan varje eldstrid verkar alla utom du ha koll på var fienden är."
Det är exakt detta som är charmen och skiljer en "simulator" jämfört med en där man får ikoner eller fienden alltid dyker upp på logiska ställen. Hela poängen är att det är högt gräs, fienden som flankar osv. Oh, jag blir så glad när läser såna kommentarer
I multiplayer i Arma2 får man fan skylla sig själv om man sticker upp huvudet för länge. Du skall vara glad om du lyckas ta skydd och lokalisera vart ifrån elden kommer ifrån, när det är gjort måste du hitta bästa möjlighet att besvara elden aggresivt... frågan är bara hur eftersom fienden har övertaget och vet din position. Ibland kan det vara bättre att inte skjuta om du inte kan få 100% kill istället för att avslöja din position och få hela servern att skjuta mot ditt lilla campar ställe. All möjligheter till strategier finns i arma2. Bästa med en Arma2 ww2 pangare är att du har stenåldersvapen och kan inte plocka din fiende på 1000 + Meters av stånd på 1 skott. Utan du måste in och kötta, spela smutsigt och aggresivt.
Jag älskar sådant. upp med några handgranater och full fart framåt och rensa. Funkar alltid eller ett snabbt epic fail med massvis av bly mot dig.
Tja, en Kar 98 har ju samma effektiva räckvidd som en M4, men ska vi snacka prickskyttegevär (inom spelvärlden även kallat snaajpärr) så är det helt klart en betydande skillnad på effektiv räckvidd mellan 40-talets och nutidens vapen.
Precis det jag mena. Scoope, kikarsikte på ditt vapen med 2012 år tekink och jämnför det me 1940-tal. Alla COD-spelare m.m lär ju lätt avinstallera detta spel och stämma alla som ens nämner det för att de inte får in sina 1 shot kill på 2500 meters avstånd. eller ännu bättre, vanlia arma2 du tar 50 cal sniper , full ammo, full explosive ja va fan full av allt så att du i stort sett inte ens skulle kunna ta ett steg framåt.... och vad... jo sätter sig i an A-10 och bombar skiten ur allt och på minder en 3 minuter har du själv tagit över en stad stor som stalingrad med att först köra A-10 sedan para jump och rensa upp det som är kvar med 50 Cal sniper och allt annat man stoppat på sig. För mig så fick realism simulator sig en törn. Och jag hoppas vi slipper något liknade i detta.
Zee juuu on zee battlefield gentelmen.
Kunde inte låta bli att le stort åt detta..
"Eller varför inte ta något så enkelt som att under nästan varje eldstrid verkar alla utom du ha koll på var fienden är."
Det är exakt detta som är charmen och skiljer en "simulator" jämfört med en där man får ikoner eller fienden alltid dyker upp på logiska ställen. Hela poängen är att det är högt gräs, fienden som flankar osv. Oh, jag blir så glad när läser såna kommentarer
I multiplayer i Arma2 får man fan skylla sig själv om man sticker upp huvudet för länge. Du skall vara glad om du lyckas ta skydd och lokalisera vart ifrån elden kommer ifrån, när det är gjort måste du hitta bästa möjlighet att besvara elden aggresivt... frågan är bara hur eftersom fienden har övertaget och vet din position. Ibland kan det vara bättre att inte skjuta om du inte kan få 100% kill istället för att avslöja din position och få hela servern att skjuta mot ditt lilla campar ställe. All möjligheter till strategier finns i arma2. Bästa med en Arma2 ww2 pangare är att du har stenåldersvapen och kan inte plocka din fiende på 1000 + Meters av stånd på 1 skott. Utan du måste in och kötta, spela smutsigt och aggresivt.
Jag älskar sådant. upp med några handgranater och full fart framåt och rensa. Funkar alltid eller ett snabbt epic fail med massvis av bly mot dig.
Tja, en Kar 98 har ju samma effektiva räckvidd som en M4, men ska vi snacka prickskyttegevär (inom spelvärlden även kallat snaajpärr) så är det helt klart en betydande skillnad på effektiv räckvidd mellan 40-talets och nutidens vapen.
Precis det jag mena. Scoope, kikarsikte på ditt vapen med 2012 år tekink och jämnför det me 1940-tal. Alla COD-spelare m.m lär ju lätt avinstallera detta spel och stämma alla som ens nämner det för att de inte får in sina 1 shot kill på 2500 meters avstånd. eller ännu bättre, vanlia arma2 du tar 50 cal sniper , full ammo, full explosive ja va fan full av allt så att du i stort sett inte ens skulle kunna ta ett steg framåt.... och vad... jo sätter sig i an A-10 och bombar skiten ur allt och på minder en 3 minuter har du själv tagit över en stad stor som stalingrad med att först köra A-10 sedan para jump och rensa upp det som är kvar med 50 Cal sniper och allt annat man stoppat på sig. För mig så fick realism simulator sig en törn. Och jag hoppas vi slipper något liknade i detta.
Zee juuu on zee battlefield gentelmen.
Fast ARMA2 avnjutes bäst med ACE2, den modden ändrar spelet från att vara en arkadpangare med halvrealistiska element, till en obarmhärtig militärsimulator där det mesta simuleras.
Personligen så tror jag att Iron Front kommer kännas exakt som vanilla ARMA2 när det kommer ut, dvs. en arkadpangare med halvrealistiska element, som tyvärr är för komplicerad för den genomsnittlige CoD/BF3 spelaren.
Kunde inte låta bli att le stort åt detta..
"Eller varför inte ta något så enkelt som att under nästan varje eldstrid verkar alla utom du ha koll på var fienden är."
Det är exakt detta som är charmen och skiljer en "simulator" jämfört med en där man får ikoner eller fienden alltid dyker upp på logiska ställen. Hela poängen är att det är högt gräs, fienden som flankar osv. Oh, jag blir så glad när läser såna kommentarer
I multiplayer i Arma2 får man fan skylla sig själv om man sticker upp huvudet för länge. Du skall vara glad om du lyckas ta skydd och lokalisera vart ifrån elden kommer ifrån, när det är gjort måste du hitta bästa möjlighet att besvara elden aggresivt... frågan är bara hur eftersom fienden har övertaget och vet din position. Ibland kan det vara bättre att inte skjuta om du inte kan få 100% kill istället för att avslöja din position och få hela servern att skjuta mot ditt lilla campar ställe. All möjligheter till strategier finns i arma2. Bästa med en Arma2 ww2 pangare är att du har stenåldersvapen och kan inte plocka din fiende på 1000 + Meters av stånd på 1 skott. Utan du måste in och kötta, spela smutsigt och aggresivt.
Jag älskar sådant. upp med några handgranater och full fart framåt och rensa. Funkar alltid eller ett snabbt epic fail med massvis av bly mot dig.
Tja, en Kar 98 har ju samma effektiva räckvidd som en M4, men ska vi snacka prickskyttegevär (inom spelvärlden även kallat snaajpärr) så är det helt klart en betydande skillnad på effektiv räckvidd mellan 40-talets och nutidens vapen.
Precis det jag mena. Scoope, kikarsikte på ditt vapen med 2012 år tekink och jämnför det me 1940-tal. Alla COD-spelare m.m lär ju lätt avinstallera detta spel och stämma alla som ens nämner det för att de inte får in sina 1 shot kill på 2500 meters avstånd. eller ännu bättre, vanlia arma2 du tar 50 cal sniper , full ammo, full explosive ja va fan full av allt så att du i stort sett inte ens skulle kunna ta ett steg framåt.... och vad... jo sätter sig i an A-10 och bombar skiten ur allt och på minder en 3 minuter har du själv tagit över en stad stor som stalingrad med att först köra A-10 sedan para jump och rensa upp det som är kvar med 50 Cal sniper och allt annat man stoppat på sig. För mig så fick realism simulator sig en törn. Och jag hoppas vi slipper något liknade i detta.
Zee juuu on zee battlefield gentelmen.
Fast ARMA2 avnjutes bäst med ACE2, den modden ändrar spelet från att vara en arkadpangare med halvrealistiska element, till en obarmhärtig militärsimulator där det mesta simuleras.
Personligen så tror jag att Iron Front kommer kännas exakt som vanilla ARMA2 när det kommer ut, dvs. en arkadpangare med halvrealistiska element, som tyvärr är för komplicerad för den genomsnittlige CoD/BF3 spelaren.
Kan bara instämma min bäste herre.