Bästa skurken någonsin?
Nu är det dags att att nominera tidernas bästa skurk, vi har ju som bekant redan avhandlat tiderns spelhjälte och tidernas sidekick. Vi kör samma upplägg som tidigare, ni skriver ett inlägg med den kandidat ni vill nominera med eventuell motivering. Deadline nästa onsdag!
Mecha-Hitler! är ju en grym klassiker annars vill jag slå ett slag för Dimitrij Volkov eller ännu bättre Magnus Armstrong trots att han bara är halv ond men jävlar vilken karaktär
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Loghain Mac Tir från #Dragon Age: Origins. Han är en riktig ärkeskurk och det är Simon Templeman som gör rösten!!!
Sen vill jag oxå nominera Gamall från #Thief: Deadly Shadows. Jag är lite svag för manipulatorer
A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.
Shodan från System Shock 2 är solklar favorit. GLaDOS är bara en blek kopia.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Bowser är kanske inte någon bra skurk, men lurig är han i alla fall.
Min röst skulle jag nog lägga på Team Rocket, om dom räknas. Annars är det väl Giovanni som är ledaren?
Annars får jag nog hålla med @amphix att LeChuck eller GLaDOS ligger i topp!
Det här var ju svårt. Om inte Portal 2 kommit ut nyligen så hade jag glömt bort GLaDOS och sagt Jon Irenicus utan tvekan.
...Nej nu vet jag!... vi kör med detta istället, så att han iallafall får en nominering...
Arcturus Mengsk Det är synd att de inte gjorde mer med honom i SC2 (han kändes lite vagt som en karikatyr av Arcturus från 1an och BW) , men jag tycker fortfarande att han hör hemma på den här listan.
Purple tentacle - Day of the tentacle
Episkt!
Jag tror folk har glömt Magnus Armstrong så här kommer en bild på han
http://media.giantbomb.com/uploads/0/5239/262486-nolf2_screen...
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем