Playstation Move
I över femton års tid var det Sony som satte trenderna men nu är det de som ligger efter. Klarar Move och de inledande spelen att bjuda något motstånd mot Nintendos fyra år på marknaden och deras drygt sjuttio miljoner sålda Wii?
#sony, #eyepet, #start-the-party, #wii-sports, #wii-sports-resort, #zindagi-games, #kung-fu-rider, #katamari-damacy, #chibi-robo, #japan-studios
Det saknas en sammanfattning tycker jag, det tog slut lite abrupt, försökte hitta "nästa sida" knappen men den fanns inte...
Annars verkar detta väldigt lovande, även om det hade gjort sig så mycket bättre om man kunde sett det i 3D
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Alltså, om man ska spela 3 eller 4 så verkar ju kinect billigast och då kan ju jag förstå det höga priset, man behöver ju inte köpa 4 stycken som hos konkurenterna: ca 4000 spänn på move och 2800 på wii...
Kinect stödjer bara två spelare ståendes. Dvs alla leder blir trackade. Ska man spela fyra så är det typ bara huvuderna eller nått sånt som blir trackade.
http://www.1up.com/news/kinect-specs-reveal-player-limitation
Alltså, om man ska spela 3 eller 4 så verkar ju kinect billigast och då kan ju jag förstå det höga priset, man behöver ju inte köpa 4 stycken som hos konkurenterna: ca 4000 spänn på move och 2800 på wii...
Kinect är väldigt begränsad till antalet spelare. Ska du ha full body kontrollen så kan bara två personer spela. Ska fler kunna spela måste utvecklarna strypa full body tracking, men även om de gick att spela fler, skulle man vilja de? Snacka om att det skulle bli trångt om alla ska stå framför TVn och vifta med alla lemmar.
Vart är Redmac? Ska bli kul att se hur han reagerar det kommer väll att låta ungefär så här "ni på FZ är idioter som vågar gå emot min mäktiga gud Sony som jag gör offer till varje natt mellan 11 & 12, jag har just nu köpt 200 exemplar av Move för att göra min gud lycklig, jag ska nu brevbomba FZ för att ni har vanhedrat min gud!"
I got a Goldenshower.
som vanligt känns det bättre utan rörelsekänslighet och med vanlig kontroll. Har inte spelat något spel utom möjligen wii sports som inte känns bättre med vanlig kontroll.
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
Det saknas en sammanfattning tycker jag, det tog slut lite abrupt, försökte hitta "nästa sida" knappen men den fanns inte...
Även jag måste hålla med. Jag hade gärna sett mer info om tekniken, hur kontrollerna mäter sig i jämförelse med Wii. Exaktheten osv.
Att kontrollerna inte gillar solljus var dock ett plus! Kan vara jäkligt viktigt att veta.
Jag uppfattar dock recensionens helhet mer som smårecensioner av Move-spel än en recension av Move itself.
@Hardboiled15
Förväntade mig också att första kommentaren skulle vara från redmac, som evigt skulle prisa hur pass bra Move var, prisvärd och med grym precision. Även spelen som följde med skulle ju vara frälsaren själva XD
Längtar efter att se några "riktiga spel" som verkligen är beroende av precisionen, som kan visa Move från dess starka sida. Småspel är kul (eller inte), men säger väldigt lite tyvärr. Tycker dock det var lite fult att man inte kan spela där det är soligt
Kul att höra att de iaf lyckats med några grenar, som typ Discgolf lät riktigt roligt. Att de flesta release-spelen är barn/casual-inriktade och brister i kvalité är tyvärr föga förvånande (samma lär gälla Kinect).
Jag stör mig lite på att grafiken så steril ut på något sätt, så plastig och platt. Vet inte om det beror på grafikmotorn eller nått, men jämför Eye Pet med Kinectimals som exempel. Dock så är jag övertygad om att "riktiga" spel inte kommer att ha det problemet
Ok, har en fråga här som känns ganska viktig tycker jag.
När man köper Move får man en kamera, move kontroll och en skiva med dessa mini games men av vad jag sett verkar man behöva 2 stycken move kontroller för att spela tillexempel Pilbågs spelet och Svärds spelet, eller kan man använda Nunchucken för det?
Skulle det vara så att man behöver köpa en extra move kontroll för att spela spelen som man får till starter packet så låter det lite epic fail tycker jag.
Ok, har en fråga här som känns ganska viktig tycker jag.
När man köper Move får man en kamera, move kontroll och en skiva med dessa mini games men av vad jag sett verkar man behöva 2 stycken move kontroller för att spela tillexempel Pilbågs spelet och Svärds spelet, eller kan man använda Nunchucken för det?
Skulle det vara så att man behöver köpa en extra move kontroll för att spela spelen som man får till starter packet så låter det lite epic fail tycker jag.
Det finns en demo nånstans på youtube där dom visar hur det går till att spela pilbåge med bara en bollkontroll(move-kontroll). Navigator-kontrollen kan inte bli trackad. Den har samma funktion som vänstra delen av din vanliga DS3 kontroll.
Det verkar som min kommentar försvann på något sätt...
Hmm, men iaf, för de som vill läsa mer om Move så har Ars Technicas också skrivit en rätt så utförlig artikel:
http://arstechnica.com/gaming/news/2010/09/playstation-move-1...
Vart är Redmac? Ska bli kul att se hur han reagerar det kommer väll att låta ungefär så här "ni på FZ är idioter som vågar gå emot min mäktiga gud Sony som jag gör offer till varje natt mellan 11 & 12, jag har just nu köpt 200 exemplar av Move för att göra min gud lycklig, jag ska nu brevbomba FZ för att ni har vanhedrat min gud!"
Ditt inlägg tycker jag förlöjligare dig mer än mac.
"You are trying to hard"
Tyckte inte det var tillräcklig recension om just move, mycket info på spel, men det är inga som skulle intressera mig. knappt man hitta nån info om hur kontrollen fungerade i spelen. väldigt tunt på den sidan. och som nämnt, ingen slutsats som jag inte kan förstå varför man inte har med.
Delen med din relation till din flickvän om alla dildo skämt du kommit tycker jag säger väl lite om din mentala nivå men helt ointressant för mig som läsare.
Om move skulle bli så bra som jag tror det kan bli så kan jag tänka mig köpa hela kittet, precis som jag tänkt om wii en gång när dom visade på en kontroll som jag inte anser höll måttet senare så det blev inget köp.
men hela den här recensionen tycker inte jag säger mycket alls om move som sagt.
Det verkar som min kommentar försvann på något sätt...
Hmm, men iaf, för de som vill läsa mer om Move så har Ars Technicas också skrivit en rätt så utförlig artikel:
http://arstechnica.com/gaming/news/2010/09/playstation-move-1...
Sammanfattning:
Yes, there's noticeable lag in every game and demo we tried, although in all cases you get used to it quickly; this isn't a deal breaker. It's also variable; some games have more lag than others, which means you talented developers will be able to minimize the issue in software. In one game we played, the lag felt different in a section designed specifically for the PlayStation 3 than it did in older code.
"This is just something inherent to motion controls: whether it's the Wii, the Move, or Kinect, you're going to see some lag, and it's going to be better in some games than others."
Tror mer på Move än Kinect, Sony har, till skillnad från MS, visat möjligheterna denna kontroll har för andra spel än just casual spel. MS är på väg att göra samma fel som Nintendo gjorde, att inte ha ett enda spel som riktar sig till hardcore spelaren eller kan det vara så att deras kontroll inte funkar så bra för den typen av spel...
Det verkar som min kommentar försvann på något sätt...
Hmm, men iaf, för de som vill läsa mer om Move så har Ars Technicas också skrivit en rätt så utförlig artikel:
http://arstechnica.com/gaming/news/2010/09/playstation-move-1...
tack, den verkar bra ska läsa djupare när jag kommer hem
Tror mer på Move än Kinect, Sony har, till skillnad från MS, visat möjligheterna denna kontroll har för andra spel än just casual spel. MS är på väg att göra samma fel som Nintendo gjorde, att inte ha ett enda spel som riktar sig till hardcore spelaren eller kan det vara så att deras kontroll inte funkar så bra för den typen av spel...
Nog kan man spela hardcor-spel med Kinect också, allt beror på vilken genre det gäller. RPG, Racing, Dansande, Fighting och liknande borde ju vara utmärkta. FPS funkar iaf railshooter och liknande alldeles utmärkt. Kontrollen är vad du gör den till...
Tidigare har ju folk klagat på kontrollmetoder som "mus" istället för bara tangentbord/piltangenter, eller "handkontroll" istället för mus/tangentbord. De fungerade ju i alla fall, eller hur?
Sen tror jag väl inte någon hardcore frivilligt skulle använda Move/Kinect till FPS, med tanke på deras bristfälliga prcision, klara lagg och brist på knappar/funktioner
Både Sony och MS satsar mest på casual, småbarn och "party". MS utvecklar rena Kinect-tilar gjorda för kontrollmetoden, Sony utvecklar en del titlar för Move, och slänger in stöd för kontrollen i gamla spel, med tveklöst varierande resultat så klart.
De spel som utvecklas speciellt för Move/Kinect borde ju vara bättre, än portningarna.