Command & Conquer 3-demo hos FZ
Kan ni beskriva spelet istället för hastigheten?!
Känns som att det är samma gamla spel i ny förpackning. Lite nya enheter å byggnader osv, men gameplay-mässigt, been there, done that.
Har man lirat Supreme Commander (som förövrigt är 10 ggr bättre än cc3 imo) så känns CC3 som en riktig bakåtsträvare, man saknar många funktioner från supcom när man lirar't.
*host 5,3MB/s*
Ja, Supreme Commander var ju verkligen ett revolutionerande RTS det också. Ett upphottat Total Annihilation i större skala skulle jag vilja säga.
Kan ni beskriva spelet istället för hastigheten?!
Känns som att det är samma gamla spel i ny förpackning. Lite nya enheter å byggnader osv, men gameplay-mässigt, been there, done that.
Har man lirat Supreme Commander (som förövrigt är 10 ggr bättre än cc3 imo) så känns CC3 som en riktig bakåtsträvare, man saknar många funktioner från supcom när man lirar't.
*host 5,3MB/s*
Då måste du genast förklara för mig vad det är som var nytt med TankRushCommander. Var är nyskapandet för jag har missat det helt. Där är inget nytt whatsoever. Supcom hade kunnat varit ett taktiskt strategispel men icke. Först till atomvapen vinner. Alternativt den som rusar ut flest enheter snabbt vinner. 3 opersonliga raser som är identiska med varandra undantag för utseendet. Och grafiskt så är det enormt tråkigt att titta på. Fan Warcraft3 har mer detalj och atmosfär än Supcom. Sluta resa spelet till skyarna för det är skit.
Vad det gäller C&C så längtar jag tills jag slutar jobb och får kommer hem och installera det. Får rysningar av bara tanken på att det är på G. Där snackar vi atmosfär. *Nostalgitårar*
Ja, Supreme Commander var ju verkligen ett revolutionerande RTS det också. Ett upphottat Total Annihilation i större skala skulle jag vilja säga.
Supcom hade många nya funktioner som var väldigt väldigt användbara. Nu i cc3 så är man tillbaks på ruta 1 där man måste sitta och klicka a*slet av sig för att bygga en armé osv.
Säger man att supcom inte kom med något nytt så vet man definitivt inte vad man snackar om.
Som wiman sa på irc igår, "Man usch, efter att ha spelat supreme commander så känns cc3 så dåligt, ingen buildqueue för byggnader, ingen tilt, ingen assist funktion, utan bara stelt och taskigt överskådligt."
Kan folk snälla sluta säga att deras åsikter är sanningen. Vissa tycker om CC3 vissa SC, så är det bara.
Att CC3 saknar väldigt bra funktioner som Supcom har är ingen åsikt, det är fakta.
Command & Conquer var ett av de första spelen jag någonsin spelat. finns inga strategispel jag gillat så mycket som dessa. Nu för tiden är jag mest trött på dem... alla "gå genom tiderna"-strategier är skittråkiga.
Hur som helst ska jag dra ner det när jag får nya datorn nu i veckan. Kanske smygspelar det på morfars dator dock (den är bättre än min nuvarande samt han är C&C + Strategi-nörd så han vill också spela det).
Inte svårt att köpa födelsedagspresent till honom detta året i alla fall
Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.
Supcom hade många nya funktioner som var väldigt väldigt användbara. Nu i cc3 så är man tillbaks på ruta 1 där man måste sitta och klicka a*slet av sig för att bygga en armé osv.
Säger man att supcom inte kom med något nytt så vet man definitivt inte vad man snackar om.
Som wiman sa på irc igår, "Man usch, efter att ha spelat supreme commander så känns cc3 så dåligt, ingen buildqueue för byggnader, ingen tilt, ingen assist funktion, utan bara stelt och taskigt överskådligt."
Väldigt många gillar det när man måste göra lite själv, tex som i sc/bw eller wc3, där belönas snabbhet och snabbtänkande mer. Vilket jag tycker är roligare personligen.
Och vilka strategispel är det som har blivit stora?
Väldigt många gillar det när man måste göra lite själv, tex som i sc/bw eller wc3, där belönas snabbhet och snabbtänkande mer. Vilket jag tycker är roligare personligen.
är inte så jätteinne i RTS-världen, men finns det nå RTS förrutom supcom där man inte behöver klicka som en blåneger för att få något gjort?
om inte, så är det inte så konstigt att det är just klickaklickaklicka-spel som blivit störst, då de inte(?) har nå motståndare att jämföras med.
men visst, på den lilla skala som cc3 utspelar sig så kanske det funkar att köra så här, supcom däremot tar strategin till en ny nivå.
Command and conquer är en sak, total ahnihilation(sp) är en helt annan
RTT/RTS ;P
är inte så jätteinne i RTS-världen, men finns det nå RTS förrutom supcom där man inte behöver klicka som en blåneger för att få något gjort?
om inte, så är det inte så konstigt att det är just klickaklickaklicka-spel som blivit störst, då de inte(?) har nå motståndare att jämföras med.
men visst, på den lilla skala som cc3 utspelar sig så kanske det funkar att köra så här, supcom däremot tar strategin till en ny nivå.
Command and conquer är en sak, total ahnihilation(sp) är en helt annan
RTT/RTS ;P
AoE är väl ingen riktigt klicka klicka serie, och ingen vidare stor serie ur mp synpunkt heller.
Och precis som du sa, skalorna i de båda spelen är helt olika och tilltalar väl två olika målgrupper.
Men vi får helt enkelt se, om ens något av de här två spelen kan utmana blizzards spel...
Det blir helt klart ingen avbokning från CDON, testade Skrimish och tutorialen igår natt och det var riktigt bra. Kanske lite för snabbt, byggnaderna håller inte för mycket, lika så gubbarna, iof vilken soldat hade överlevt ett skott från en Mammoth Tank irl :P.
Så som det är nu så är det slakt.
Blev lite besviken att man inte kan bygga överallt på kartan utan bara i närheten av basen, kanske något som jag inte har upptäckt, får bli campain i kväll :D.
Flöt på med allt på max i 1280, skulle dock vilja zooma ut lite mer, kanske en vanesak efter att ha kört SupremeCommander.
How can we win when fools can be kings?
är spelet låst i 30 fps? jag ligger stabilt på 30 hela tiden skulle vara kul om man kunde låsa upp den begränsningen så man kunde få upp det i 60
samma här, allt på max i 1680x1050, rör sig inte en fps från 30
Det blir helt klart ingen avbokning från CDON, testade Skrimish och tutorialen igår natt och det var riktigt bra. Kanske lite för snabbt, byggnaderna håller inte för mycket, lika så gubbarna, iof vilken soldat hade överlevt ett skott från en Mammoth Tank irl :P.
Så som det är nu så är det slakt.
Blev lite besviken att man inte kan bygga överallt på kartan utan bara i närheten av basen, kanske något som jag inte har upptäckt, får bli campain i kväll :D.
Flöt på med allt på max i 1280, skulle dock vilja zooma ut lite mer, kanske en vanesak efter att ha kört SupremeCommander.
Du kan bygga överallt, men du måste bygga en "surveyor" som när man deployar blir en outpost som gör att du kan bygga basbyggnader i dess närhet. Sen finns ju funktionen att gräva "foxholes" (skyttevärn) med riflemen som du i stort sett kan placera var du vill.
Efter att ha spelat Supreme Commander i ett antal timmar så kändes C&C3-demot väldigt fattigt och ungefär lika tunnt som Michael Ironside's hår.
På tal om Ironside så upplever jag inte B-filmsekvenserna (jag använder B-stämpeln med kärlek, för det är de som alltid givit C&C sin "oomph") som särskilt charmiga. På tok för många kända skådespelare som man sett i högkvalitativa produktioner, så allt jag tänker hela tiden är, "han var från Starship Troopers.. hon var från Battlestar Galactica.. hon är ju i House.. osv.."
Men det är nog bara jag, och får ju se hur det blir i fullversionen. Kan ju vara skönt med ett tunnare. mindre komplicerat, och lättare RTS som man kan koppla av med mellan Supreme Commander-varven
...så fort en fil dyker upp filarkivet så blir 80-90% av kommentarerna som följer bara om hastighet
(ofta i form av skryt... nej det är inte imponerande, hela sverige har typ bredband, eller nåt).
om det inte är hastighet så är det något annat som behandlar filens plats, eller en kommentar av filservern, filserverns kö och dylikt.
det är alldeles för sällan folk kommenterar spelet/hur det vara att spela, vad demon innehöll etc. take action fz... dela upp tråden i två delar eller något. sjukt jobbigt att scrolla igenom rad efter rad för att hitta någon kommentar av filens innehåll.
Och att du gör det själv tycker du är helt ok då alltså? Om du ska kritisera andra ska du nog tänka lite på hur du själv gör. Dessutom tycker jag du ska lägga ner att skriva med bold för att du ska känna dig viktig.
För övrigt tycker jag CnC 3 verkar kunna bli ett helt grymt spel, absolut samma känsla som de äldre spelen i serien vilket är helt det man ville ha.