Assassin's Creed-tävlingen avgjord
Bha dom var ju dåliga.
Sluta blanda stora och små bokstäver framför varenda ord ni skriver också.
T.ex sista. Assassin's Creed II: Please Focus on the Game This Time Instead of the Producer. Seriously. <--- Ser fan inte bra ut. Fixa snälla.
Ändra till -> Assassin's Creed II: Please focus on the game this time instead of the producer. Seriously.
Den som vet vet.
Vinnarbidraget är klockrent! Tog en liten stund innan jag såg kopplingen på Jade #Empire. Gratulerar till alla vinnare.
Titlar skrivs med stor bokstav på varje ord men gäller inte för ord som 'and' och 'of'. Så är det bara.
Bha dom var ju dåliga.
T.ex sista. Assassin's Creed II: Please Focus on the Game This Time Instead of the Producer. Seriously. <--- Ser fan inte bra ut. Fixa snälla.
Ändra till -> Assassin's Creed II: Please focus on the game this time instead of the producer. Seriously.
titlat brukar skrivas med stora bokstäver på första bokstaven i varje ord förrutom ord som on, the, of, osv.
rätt om du frågar mig är
Assassin's Creed II: Please Focus on the Game This Time Instead of the Producer. Seriously.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall
Bha dom var ju dåliga.
Allvarlig hur kan dom vinna med sånna gramatiska fel?
1. Det där handlar inte om grammatik utan typografi.
2. Det är vanligt inom engelsk typografi att man använder versaler i början av vissa ord för att ge en mer dramatisk effekt (se Lord of the Rings, Star Wars eller Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Det är vanligt inom engelsk typografi att man använder versaler i början av vissa ord för att ge en mer dramatisk effekt
Så sant så. Och förkastligt ur läsbarhetssynpunkt - det sabbar rytmen. Läsning handlar om igenkänning; vi läser inte hela orden utan uppfattar dem snabbt genom igenkänning av bokstavshöjd och annat. Att plötsligt slänga in Stor Bokstav någonstans Mitt i gör att man stannar Upp. En anledning att undvika versalfrossa, särskilt i svenska där vi inte är vana vid sånt.
Tävlingen - många roliga bidrag. Tycker vinnaren är en riktig höjdare med sina dubbla meningar.
Grattis! Tyckte vinnarbidraget var finurligt. Även Patriks var träffsäker.
Det är vanligt inom engelsk typografi att man använder versaler i början av vissa ord för att ge en mer dramatisk effekt
Så sant så. Och förkastligt ur läsbarhetssynpunkt - det sabbar rytmen. Läsning handlar om igenkänning; vi läser inte hela orden utan uppfattar dem snabbt genom igenkänning av bokstavshöjd och annat. Att plötsligt slänga in Stor Bokstav någonstans Mitt i gör att man stannar Upp. En anledning att undvika versalfrossa, särskilt i svenska där vi inte är vana vid sånt.
När det används i svensk text kan det vara rätt besvärligt att läsa. Däremot har jag inga problem när det gäller engelska titlar. Konstigt.
Men asså är ni seriösa eller??!!? Assasin's Creed: jade Empire?!?
namnen vara bara löjliga lite mer seriösa namn hade ni kunna tagit...visst jade empire låter inte fel men iaf ...>(
Det blir ofta så att de mer humoristiska namnförslagen är de som också är mest klockrena. Det stod heller inte i reglerna att man var tvungen att vara seriös (och så vitt jag vet brukar det mer ofta än inte betyda att det är just oseriösa namn som har störst chans - iaf enligt min erfarenhet)
"When corporations create the music we all lose."
Tävlingen - många roliga bidrag. Tycker vinnaren är en riktig höjdare med sina dubbla meningar.
Haha, måste erkänna att jag stannade på ordet "Mitt"... fiffigt
Tycker de kunde tagit med ett seriöst bidrag iallafall. Jade Empire var ju visserligen väldigt vitsigt, men resterande (särkilt det sista) kändes rätt krystade.
Agreed.
Vet inte mycket om spelet men antar att "Jade Empire" syftar på något i spelet, eller var i ligger annars det fyndiga?
Producenten som alltid syns i samband med Assassins Creed heter Jade.