Har ni använt bot?
Förstår inte nöjet med en bot , varför spela överhuvudtaget - man förstör sitt eget nöje även om man nu rättfärdigar sig med att "det e tråkig grind" oavsett detta eller inte så pajar man nöjdhetskänslan att klarat av uppgiften utan att fuska.
Klarar man inte av detta så ska man inte spela mot andra människor (läs: Singleplayerspel)
I onlinespel spelar man med andra människor och de påverkas av vad du gör i olika grad beroende på då hur spelet är upplagt.
Fusk påverkar andra och ju mera spritt detta fuskande är desto värre blir det oavsett om fusket inverkar ekonomiskt/moraliskt eller har annan inverkan.
Ganska skönt i BC att man slipper se bottar (Har iofs inte letat direkt heller) , den nya spawn-mekaniken verkar vara utformad för att försvåra för de klassiska bottarna också.
...säger du
det är inte EULAn som spelar spelet.
Nej men Eulan bestämmer spelets regler precis som dommaren ser till att reglerna följs i fotboll. Eller tycker du man ska få spela med händerna där? Eller varför inte helt enkelt lappa till alla motståndare med ett baseboll trä, vinst direkt.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
det skulle nog inte fungera särskilt bra, då det skulle förstöra hela fotbollsmatchen
Och där kan vi ju iallafall hoppas att poletten trillade ner. Blizzard har bestämt att vissa saker är inte tillåtna t.ex. 3:e parts program som påverkar spelet i bakgrunden. Precis som FIFA eller va dem nu heter har bestämt att vissa regler gäller inom fotboll
du tolkade mitt svar som något jag inte menade, men det var väl ganska väntat
min hint var att det inte förstör spelet alls.
Inte för den som bottar kanske, men man förstör ju inte fotbolls matchen för sig själv heller genom att fuska. Eller genom att använda Aimbot i CS t.ex. men man förstör för andra, och det är där skon klämmer seru. Fuskar du i ett singleplayer spel så är det ingen som bryr sig men nu spelar vi multiplayer, dvs andra spelare är involverade och "drabbas". Så vill du fuska i spel sätt dig och spela Harpan.
asså det är lite avkommet från det jag menar är okej eller inte här..
jag tycker det är "moraliskt okej" för nån som redan har några lvl60/70-whatever att botta upp den till, säg, 50-60.. för det är inget kul ändå, och han kan bara spela en karaktär åt gången ändå så, han får knappast nån fördel som spelare att ha en av varje klass
sen att du jämför en bot som levlar i wow med en aimbot i cs får du stå för wardancer, jag håller verkligen inte med dig
Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.
jag tycker det är "moraliskt okej" för nån som redan har några lvl60/70-whatever att botta upp den till, säg, 50-60.. för det är inget kul ändå, och han kan bara spela en karaktär åt gången ändå så, han får knappast nån fördel som spelare att ha en av varje klass
sen att du jämför en bot som levlar i wow med en aimbot i cs får du stå för wardancer, jag håller verkligen inte med dig
Men lixom vars drar man gränsen?
Är det "ok" att level botta om man har en 60?
Är det ok att BG-botta om man har en hwl?
Är det ok att botta för pengar om man har samlat ett antal guld/blommor själv?
Det är ju nog illa om man är på en highpop server o fajtas med alla om allt utan att det ska vara en hög som åker på ett bananskal och får allt gratis...
Eftersom 'alla' lirar på samma ställe så blir ju hela communityn mer eller mindre lidande när någon bottar..
Priser på saker går ner för att någon bottar och det blir överflöd av saken = de stackarna som kör manuellt får slita arslet av sig för att tjäna mindre än de "borde"
Även om wow-botten inte skjuter dig i huvet så försämmrar den lika mycket spelupplevelsen för de som blir drabbade...
Jag tycker man kan jämföra de två med varandra.
edit: nu kanske jag låter som nån moralpolis
men jag menar att även om man tycker "det märks inte att bara jag bottar, jag förtjänar det för att de är tråkit etc"
så finns ju risken att hela spelet blir pajjat(som tex D2 vart) när det blir allt för vanligt
I D2 stog tex bottandet för stor del av allt lagg, och ekonomin blev helt pajjad
shortbow.gif
Om man bottat upp ytterligare chars bara för man redan gjort grindet 0-60 redan innan på en annan char så har man vunnit = Omväxling i sitt spelande , även om den ekonomiska aspekten kanske inte är stor så nog fasen har det också inverkan och den blir större ju fler som gör samma sak.
Det är också en större moralisk aspekt i detta eftersom andra påverkas av detta tex. om många pers bottar då säger folk "jamen kolla alla andra gör ju det" och den onda moralförstörande cirkeln har börjat.
Fuskare i onlinespel påverkar andra negativt oavsett hur jäkla mycket de säger att de inte gör det.
De jag hatar mest dock är de farmbottare som står o härjar på en o samma plats konstant för o grinda in guld , de är bara en ren plåga.
grejen är att jag tänker/vill inte dra "gränsen"..
bottar en kompis upp nån char så bryr jag mig verkligen inte, möter jag en bot av samma faction som tar mina mobs, ptja, kunde lika gärna vart en människa.. från mitt perspektiv alltså..
det är inte hela världen
låga priser på saker pajar inte särskilt mkt eftersom crafting i wow aldrig vart en hit, det har alltid funkat så att folk grupperat sig och fått gratistjänster av varandra..
det finns helt enkelt inte tillräckligt med bra craftsaker!
inser man detta inser man även att det bara är bra när priser går ner på saker...
pengaintjäning är inte heller ett problem, det har alltid funkat utmärkt, hur man än väljer att göra det på.
jag har inte spelat d2, men vet att ekonomin kraschade ihop totalt.. om jag inte minns helt fel dock.. så hade inte d2 bind on pickup?
i wow har man det. vilket har säkrat att ekonomin omöjligt KAN gå åt helvete.
seriöst, kan ni ge NÅT bra exempel på ekonomi i wow åt helvete? snälla? dying to hear!
jag har för övrigt aldrig bottat, kommer aldrig heller botta.. verkar vara stor banrisk.
autobotar är löjligt enkla o utmärka så jag det är ett satans irriationsmoment speciellt när det inte är ok från varken vanliga spelare eller devs.
Man påverkas av det negativt och jag bekämpar fusk online på alla sätt jag kan.
quod similis saporem blandeque coruscant
Bottar en kompis upp en char så kommer jag att få mindre respekt för denne och samtidigt hoppas det kontot blir bannat.
Möter jag en stendum bot av samma faction som grindar mobs , då fearar jag hans mobs och hoppas på adds
Dessutom skriver jag ner namnet och rapporterar , det kunde varit en människa men denne kommer inte att stå på samma ställe i 24h och mosa samma mobs utan kanske vara där nån timme eller så max.
Låga priser på saker är bra på vissa saker men dåligt på andra , trist att vissa crafting yrken blir sabbade av detta.
Pengaintjäning är inte så lätt om alla bra grind-spots är upptagna med 3-4 bots som plockar alla respawns.
Varför vara apatisk , gör din plikt rapportera dem .
Installera : http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=3827
Och du kan rapportera en bot idag med bara 1 knapptryck.
Bottar är ett mycket bra själ till att ha 100% fri pvp i mmorpg. Bottar nån slå ihjäl han, och är spelet så pass vettigt gjort att man inte tappar faction eller blir efterlyst så länge spelaren själv inte rapporterar om det så är det i princip frittfram och bara slå ihjäl alla jäkla bots oberoende på vilket sida dem är på.
vilka saker är det dåligt att det är billigt harakiri?
att du skulle hoppas på att en kompis acc blir bannat för att han bottar lite var fan rätt sorgligt måste jag säga.. jeez.. tur du inte är min kompis
vilka saker är det dåligt att det är billigt harakiri?
att du skulle hoppas på att en kompis acc blir bannat för att han bottar lite var fan rätt sorgligt måste jag säga.. jeez.. tur du inte är min kompis
Det beror ju på vad farmbottarna farmar för mobs vad som blir billigt ellerhur.
Det är inte sorgligt att fuskare blir bannade , de personer som fuskar ska ju givetvis bli det , förr eller senare , de förstör ju för oss andra som inte gör samma sak.
Är det en polare så kommer jag inte att anmäla honom där går min gräns men jag kommer fan o tracka honom o skälla på'n om jag vet om att han fuskar.
Det e ju tack vare er som fuskandet kan fortgå , sådana som accepterar att det finns och inte gör nåt åt det.
Ett exempel. När DM north gick att exploita gick Ace of warlords och Foror's Compendium of Dragonslaying ner i pris. Jag plockade hem ett Ace för 2,5g och Foror gick från vanliga 2500g till runt 4-500. Den som fick dessa items genom att inte botta instancen förlorade då en jävla massa pengar på att prylarna inte gick att sälja för samma otroliga värde som förut.
Ska du ha fler liknande exempel?
Bottar har skinning vilket gör att man förlorar mycket på läder, dock blir leatherworking lättare och billigare att skilla upp.
dm north exploitades dock inte av bots.. det var wallhacks å grejer..
och du missade en rätt relevant grej med att det gick ner i pris.. det ligger alltid ute på AH för vad det är värt för tillfället. foror's var även en prestigegrej som kostade otroligt mkt mer än den gjorde nytta, det är knappast "synd" om någon att den gick ner från 2,5k g till 500g, det är bara business, inflation som allt annat.. allt sjunker i pris med tiden.
ja, ge mig gärna fler liknande exempel utan sjukt många hål i sig
bottar har skinning -> billigt läder på AH -> intelligenta människor ser denna inflationen som ett billigt sätt att skilla leatherworking, och skaffar nåt annat yrke som faktiskt ger pengar. för visst fan går det att tjäna pengar på gathering, det har det alltid gjort
det varierar bara vad som är dyrt för tillfället.
det är ju common sense, är nåt konstant billigt på servern så äre klart att man inte tjänar massa pengar på att skaffa det och försöka sälja, det gäller med och utan bottar. är det bättre om allt är dyrt tycker du?
För att vända på steken - Om priserna var höga skulle de som inte bottar & sålde saker tjäna mer och därmed ha råd med de högre priserna då inga bots sänker dem.
Resonemanget är ganska meningslöst eftersom de enda som har koll på ekonomin svart på vitt är blizzard själva.
Det en bot sabbar är ju ekonomin för vissa saker och dessa saker är det ingen mening att grinda = en sak mindre att kunna tjäna pengar på.
...eller så BEHÖVER du inte grinda det.. varför ska du grinda nåt som inte säljer? du behöver ju inte yrket liksom, behöver du saken som grindas äre ju ba å köpa den, den är ju billig som sagt?
visst påverkar bottarna ekonomin, men inte negativt, är det jag vill säga
Nej, aldrig i livet! Men jag har rapporterat hur många som helst till GM, och då försvinner dom på nåt konstigt sätt
...eller så BEHÖVER du inte grinda det.. varför ska du grinda nåt som inte säljer? du behöver ju inte yrket liksom, behöver du saken som grindas äre ju ba å köpa den, den är ju billig som sagt?
visst påverkar bottarna ekonomin, men inte negativt, är det jag vill säga
O det jag vill säga är att de påverkar inte heller ekonomin positivt (som jag sade i mitt förra inlägg) ,
o verkligen inte moraliskt / fysiskt & server-belastningsmässigt heller , de tar ju upp en serverspot som potentiellt kan ha varit en trevlig ny guildkamrat du kunnat spela med istället för en farmare.
vafokk, du håller alltså med om att bottar inte påverkar ekonomin? det var som fan ^^
moraliskt <-.....pathetic
fysiskt <-?
server-belastningsmässigt... hrm )
nu börjar argumenten tryta rejääääääält...
Efter att DM north blev fixat så gick prylarna upp i värde igen (sammanträffande?). Bottar har aldrig varit bra och vill man slippa dem så måste man nästan spela på emulerade servrar (testat ett annat mmorpg och på de "riktiga" servrarna så va det fullt med bottar).
Blizzard skiter i bottarna och plockar flera samtidigt för att det ska se coolt ut och bottar förstör för oss som spelar. Försök inte att tuta i oss nåt annat och du kan fan inte ljuga för dig själv. Du är 2 st som jobbar och den ena får sparken och ersätts av en robot. Hur kul tycker du det är? Hade det varit en spelare som grindade där du grindar så hade ni kunnat gå i party och chatta och ha kul. Kan du det med botten?
Du sitter och försöker lura dig själv att de göra nåt bra och jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser.