Sonys VD Hiroki Tokoki har get sina tankar och reflektioner över Concord och den stora floppen som blev av spelet. Som de flesta nog vet vi det här laget så har Concord gått till spelhistorien som en av de största flopparna någonsin.

Concord var Firewalk Studios debutspel och skulle bli något unikt med en spännande värld och karaktärer. I stället så blev det en gigantisk flopp som Sony drog kontakten på efter enbart två veckor.

En en Q&A efter Sonys senaste ekonomiska rapport så berättade Totoki sina tankar och reflektioner kring projektet.

"Currently, we are still in the process of learning,"

"And basically, with regards to new IP, of course, you don't know the result until you actually try it.

"So for us, for our reflection, we probably need to have a lot of gates, including user testing or internal evaluation, and the timing of such gates. And then we need to bring them forward, and we should have done those gates much earlier than we did."

"Also, we have a siloed organisation, so going beyond the boundaries of those organisations in terms of development, and also sales, I think that could have been much smoother."

"And then going forward, in our own titles and in third-party titles, we do have many different windows. And we want to be able to select the right and optimal window so that we can deploy them on our own platform without cannibalisation, so that we can maximise our performance in terms of title launches."

"That's all I have."

Det spekulerades i om Concord skulle göras om till ett gratisspel. Men i och med att Firewalk Studios stängdes ned i oktober så är detta inte längre så troligt.