– Vi är inte nöjda med hur spelet är i dag, vi är inte nöjda med känslan och vi är inte nöjda med antalet spelare.
Det är med anmärkningsvärda mängder självkritik som Aaryn Flynn, vd för Nightingale-utvecklaren Inflexion beskriver hur det gått med spelet sedan early access-premiären i februari. Spelarantalet var högt vid debuten, men dessa har sjunkit och användarbetygen på Steam var länge blandade, så det finns skäl för självrannsakan. Och det begår han och Agent 47 Neil Thomson (art and audio director) i videon ovan. Där berättar de också vad de planerat framöver för att få open world-survival-spelet till ett skick de själva är nöjda med.
Det arbetet har redan börjat: i maj släpptes ett hett efterfrågat offline-läge, och efter det har användaromdömena på Steam förbättrats. Framöver vill man styra spelet lite mer så att spelarna bättre förstår var de befinner sig och vad de kan göra i världen. Man kommer också förbättra husbyggandet. Bara att hålla tummarna för att de når sina mål och gör spelarna nöjda.