Självkritiska Nightingale-utvecklare berättar hur spelet ska förbättras
Spelade en del Nightingale när det kom och det stora problemet som spelet har enligt mig är att alla så kallade realms ser nästan likadana ut och har samma grejer att göra. Efter 50 timmar var det så repetetivt och tråkigt så tappade intresset helt. Rörigt craftingsystem också med alla augment stationer. Byggandet var dock kul och förmodligen det bästa som spelet hade att erbjuda när jag spelade det.
Håller med tidigare kommentarer att om ett early access spel inte håller en viss nivå och känns riktigt kul från början så tror jag det blir svårt att få folk att komma tillbaka till det. Jag kommer nog i alla fall inte att spela det igen om inte biomerna och questarna får en rejäl rework dvs.
Kört det med ett gäng jag brukar lira sådana här spel med och vi gav upp redan innan vi ens kom ihåg med att börja med portalerna. Vi sitter mest och väntar på innehåll till Enshrouded och Palworld just nu.. Men vem vet, kanske detta spelet kommer hamna på listan att plocka upp igen framöver också.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >