Diskutera – Vilket Switch 2-spel lockar dig mest?

Robot
Diskutera – Vilket Switch 2-spel lockar dig mest?

Fromsoft-bomben The Duskbloods? Nya Donkey Kong? Metroid Prime 4? Nåt annat?

#diskutera, #switch-2

Medlem

Metroid Prime 4 givetvis. Trist att The Duskbloods är exklusivt till Switch2 bara??! Inget nytt konsolköp för min egen del. Nintendo har satt fel pris på både konsolen och spelen IMO.

Medlem

atm ingen.
anledningen är priset som dom verkar sikta in sig på och sen att inte alla fysiska versioner kommer ha data på sig

Så kommer avvakta ett tag, men två enheter kommer jag köpa, for reasons.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Metroid prime 4 utan tvekan

Medlem

Professor layton om det nu blir exklusivt. Men dyrt köpa en konsol för ett spel. Metroid lockar inte. Möjligtvis nytt Mario. En del spel finns redan till andra format.

Medlem

Spel som är dedikerade till Switch 2 så är det Mario-Kart (trots en liten skepsis) följt av Hyrule Warriors (förra spelet var sjukt beroendeframkallande genom sitt gameplay).

Medlem

Kan jag spela min Tears of the kingdom-kassett i 60 fps så blir det köp, det räcker för mig.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Kan jag spela min Tears of the kingdom-kassett i 60 fps så blir det köp, det räcker för mig.

1440p60 enligt Digital Foundry 😀

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Moderator | Testpilot

Metroid Prime 4 och Donkey Kong Bonanz... Bananza!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Med dessa priser (om de stämmer) så tyvärr inget.
I värsta fall får man satsa på max 1-2 spel om året.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Metroid Prime 4
The Duskbloods
Donkey kong bananza
Kirby
Zelda hyrule warriors 2
Borderlands 4

Sen verkar freeroaming i Mariokart extremt kul även om jag inte är supersugen o köra tävlingar

Medlem

bara Metroid Prime 4 och Donkey Kong. var intereserad av Duskblood men när jag lärde mig att det var PvEvP så förlorada jag allt intrese. gör ett nytt single player spel istället From Soft

Medlem

Mario Kart World och Kirby Air Riders!

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Metroid Prime 4 såklart, men det kan bli ett köp till Switch istället.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Ska jag vara ärlig bryr mig ej om Switch 2 just nu kanske om 5-8 år när man kan köpa en begagnat för tusen lapen.

Men om jag skulle säga spel som intresserar mig är nog The Duskbloods. Tvär inte Metriod prime 4. Jag spela första lite men aldrig gillat det för mig dog Metriod serien med efter GBA spelen. Det enda spel som är mer nyligen som jag gillar är nog another metroid 2 remake.

Medlem

Mario Kart World

signatur

Vem skulle vinna i en fajt, Kalle Anka, Stålmannen eller Gösen Alfred?

Medlem

Om något skulle få mig att köpa en Switch 2 är det The Duskbloods. Att Nintendo lyckades få ett exklusivt FromSoftware-spel är fortfarande helt galet(förbannade exklusiviteter förövrigt).

Men, lär nog tyvärr skippa det då jag inte har något sug att lägga ned dom pengarna för 1 spel.

Sen säger informationen som är ute just nu att det är 1080p 30 FPS, vilket inte låter speciellt lockande heller. Ett PvPvE med en förmodad sisådär nätkod och 30 FPS, nja.

Nu dömer jag i förtid, spelet kanske blir fenomenalt(det är ändå From och Miyazaki) och allt funkar ypperligt, men just nu känns det lite sisådär även om jag vore sugen på att köpa en Switch 2.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Klart det ska bli kul med Mario Kart World men det är inte det jag ser mest fram emot. Ser faktiskt fram emot nya donkey kong mer. Metroid Prime 4 hamnar strax efter dessa.

Utav det som kommer ut i år då.
Ser fram emot The Duskbloods då jag är inbiten fromsoftware fanatiker. Det såg ut att vara lika vrickat som vanligt och det ska bli väldigt intressant att försöka förstå sig på storyn.

Medlem

Behöver inte diskutera, Metroid Prime 4.

Medlem
Medlem

Egentligen ingenting, men bokade bundlen, för det är ju ändå en ny konsol

Medlem

Många hoppas på "Silent Hill 2". Julafton kanske kommer tidigt i år.

signatur

Vem skulle vinna i en fajt, Kalle Anka, Stålmannen eller Gösen Alfred?

Medlem

Det enda som intresserar lite är nya Donkey Kong, kommer dock aldrig lägga ut 8000kr bara för att spela det.

Medlem

Hade ingen Switch 1, så jag ser mest framemot titlarna jag missade på den.

Medlem

Nintendos egna spel har aldrig intresserat mig. Zelda BOTW och TOTK är fantastiska spel men har heller aldrig varit några dag-1 spel. The Duskbloods var dock ett spel som intresserade mig fram tills att jag fick veta att det var ett PvPvE. Så just nu finns det inget.

Mario Kart ser otroligt ut och det kommer jag spela massor.
Fast Fusion, dels för att jämföra med Fast RMX (som var brutalt snyggt till Switch) och dels för att första spelet var riktigt kul.
Kirby Air Riders för att det är Sakurai, och han är bäst.

Roliga är att jag egentligen inte ens gillar racing. Men alla de här tre titlarna lyckas (historiskt) övertyga ändå. Nu kommer de tätt inpå varandra.

Sen använder jag Switchen mycket till strategifokuserade spel. Har inte Spelat Nobunagas Ambition Awakening än pga vill ha det bärbart och nu verkar vi få en bra version av det till Switch 2, Civ kommer också inhandlas så småningom.

Så ska jag äntligen spela klart TotK.

Medlem

Metroid Prime 4 sen The Duskbloods helt klart

Nya Donkey Kong ser också riktigt skoj ut. Men priset är galet

Medlem

Egentligen inget. Mario Kart såg väl lite trevligt ut, men ju inget man lägger 7500 kr på.

Medlem

Metroid Prime 4 och Donkey Kong.
Duskbloods var intressant tills det visade sig vara endast multiplayer.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg inget som just nu motiverar prislappen

Ska se om jobbet vill köpa in för nya mario kart men är tveksamt

signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

12
Skriv svar