Diskutera – Vilket Switch 2-spel lockar dig mest?
Fromsoft-bomben The Duskbloods? Nya Donkey Kong? Metroid Prime 4? Nåt annat?
atm ingen.
anledningen är priset som dom verkar sikta in sig på och sen att inte alla fysiska versioner kommer ha data på sig
Så kommer avvakta ett tag, men två enheter kommer jag köpa, for reasons.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Kan jag spela min Tears of the kingdom-kassett i 60 fps så blir det köp, det räcker för mig.
1440p60 enligt Digital Foundry 😀
Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |
Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |
Ska jag vara ärlig bryr mig ej om Switch 2 just nu kanske om 5-8 år när man kan köpa en begagnat för tusen lapen.
Men om jag skulle säga spel som intresserar mig är nog The Duskbloods. Tvär inte Metriod prime 4. Jag spela första lite men aldrig gillat det för mig dog Metriod serien med efter GBA spelen. Det enda spel som är mer nyligen som jag gillar är nog another metroid 2 remake.
Om något skulle få mig att köpa en Switch 2 är det The Duskbloods. Att Nintendo lyckades få ett exklusivt FromSoftware-spel är fortfarande helt galet(förbannade exklusiviteter förövrigt).
Men, lär nog tyvärr skippa det då jag inte har något sug att lägga ned dom pengarna för 1 spel.
Sen säger informationen som är ute just nu att det är 1080p 30 FPS, vilket inte låter speciellt lockande heller. Ett PvPvE med en förmodad sisådär nätkod och 30 FPS, nja.
Nu dömer jag i förtid, spelet kanske blir fenomenalt(det är ändå From och Miyazaki) och allt funkar ypperligt, men just nu känns det lite sisådär även om jag vore sugen på att köpa en Switch 2.
The more I practice, the luckier I get.
Klart det ska bli kul med Mario Kart World men det är inte det jag ser mest fram emot. Ser faktiskt fram emot nya donkey kong mer. Metroid Prime 4 hamnar strax efter dessa.
Utav det som kommer ut i år då.
Ser fram emot The Duskbloods då jag är inbiten fromsoftware fanatiker. Det såg ut att vara lika vrickat som vanligt och det ska bli väldigt intressant att försöka förstå sig på storyn.
Mario Kart ser otroligt ut och det kommer jag spela massor.
Fast Fusion, dels för att jämföra med Fast RMX (som var brutalt snyggt till Switch) och dels för att första spelet var riktigt kul.
Kirby Air Riders för att det är Sakurai, och han är bäst.
Roliga är att jag egentligen inte ens gillar racing. Men alla de här tre titlarna lyckas (historiskt) övertyga ändå. Nu kommer de tätt inpå varandra.
Sen använder jag Switchen mycket till strategifokuserade spel. Har inte Spelat Nobunagas Ambition Awakening än pga vill ha det bärbart och nu verkar vi få en bra version av det till Switch 2, Civ kommer också inhandlas så småningom.
Så ska jag äntligen spela klart TotK.