Vilket djur-efternamn skulle du vilja ha?
Jag har sett efternamn som Spindel, Mus, Svan, Hund, Katt, Lax, And, Uggla, Humla, Lamm, Get, Tax, Haj, Anka, Tupp, Mört, Bäver, Gris och Struts.
En annan fråga: tror du att nån fnissar i väntrummet när man ropar upp såna efternamn?
-Greta Gris
Var har du sett sådana namn, i Bamse eller? Herr Bäver, Annika Anka...
Jag såg en på facebook som heter Spindel, och läste om nån Struts för längesen. Så jag blev nyfiken och sökte på lite olika djurnamn på Birthday.
Ja, det låter som nåt i Bamse
Jag har sett efternamn som Spindel, Mus, Svan, Anka, Bäver, Gris och Struts.
En annan fråga: tror du att nån fnissar i väntrummet när man ropar upp såna efternamn?
Med tanke på hur hårda skatteverket är och avslår namn titt som tätt med vaga motiveringar(oftast ser jag typ "för ungen riskerar att bli mobbad" etc) så blir jag förvånad! Gris skulle ju aldrig gå smärtfritt genom skolåren
Själv hade jag velat heta Sengångare, för det är jag varje morgon!

Missbrukare av Souls
Sedan 80-talet har det nog varit svårt att heta fågelnamn i Sverige iaf.
https://www.tiktok.com/@swedemaximus/video/7154069738149121285
(fanns inte Youtube länk men är klassikern från sällskapsresan med herr Storch)
On topic är nått kraftfullt och ovanligt djur kanske att föredra. Typ Mastodon eller Gator. Finns annars massa latinska namn som låter bra som Corvus Corax (korp) eller varför inte Tyrannosaurus?
Finns en svensk journalist med det unika namnet Björn Häger. Dubbla djurnamn. Lax har man stött på några genom åren, lika så Stare och Varg.
Själv föredrar jag växtbaserade namn, men djur kan funka också. Att heta Hund är kanske ingen höjdare... Kanske något relaterat, som Stövare (ledigt enligt SCB).
Finns en svensk journalist med det unika namnet Björn Häger. Dubbla djurnamn. Lax har man stött på en några genom åren, lika så Stare och Varg.
Själv föredrar jag växtbaserade namn, men djur kan funka också. Att heta Hund är kanske ingen höjdare... Kanske något relaterat, som Stövare (ledigt enligt SCB).
Bob Hund gillar jag
Karl Järv eller Karl Schäfer låter lite coolt... Kanske dags att byta efternamn?
Kalle Kanin.
Sebastian Krabba har ju en viss klang till sig, ändå.
https://st.depositphotos.com/1684360/1978/i/950/depositphotos...
Jag känner en person som heter Kamel i efternamn, vet inte vilket som är värst här…
Jag känner en person som heter Kamel i efternamn, vet inte vilket som är värst här…
Också sett nån som heter Kamel. Elefant finns det också, och Ko.
Jag tror ju att det blir gapflabb i väntrummet när de ropar upp Janne Elefant.