Titan Quest 2 kommer att ha en rogue-klass

Robot
Titan Quest 2 kommer att ha en rogue-klass

Ska finnas med när det släpps i early access.

#Grimlore-games, #Titan-quest-2

Medlem

Såg det här nu ! Jag och sambon spelar D4 i local Coop på Ps5. Kommer detta också ha det ? Sambon är riktigt känslig vilka spel som gillas, och än så länge har vi endast fastna för Diablo2-3 och Diablo 4, men detta såg ju riktigt trevligt ut

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite skeptisk med tanke på att det inte är Crate som utvecklar det. Samtidigt så har det jag sett från TQ 2 faktiskt inte alls sett så dumt ut, så vi får väl se. Hoppas det är kanoners, för jag diggar settingen till tusen!

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Lite skeptisk med tanke på att det inte är Crate som utvecklar det. Samtidigt så har det jag sett från TQ 2 faktiskt inte alls sett så dumt ut, så vi får väl se. Hoppas det är kanoners, för jag diggar settingen till tusen!

Är i samma camp som du. Crate har gjort underverk med Grim dawn (Utvecklad i en förbättrad version av titan quest 1 motorn plus med utvecklare från Titan quest 1). Men jag kommer skaffa det och hoppas på att det är bra. Att det verkar långsammare än D4 och liknande är positivt. Det finns inte mycket nöje för min del i att bara springa runt och deleta hela skärmen på fiender på under sekunden om och om igen.

Medlem

Jaha...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Var inte tekniskt sett Crate som utvecklade TQ1 heller utan Iron Lore Entertainment som senare splittrades varav två av grundarna skapade Crate med ett relativt nytt utvecklingsteam under en annan utgivare.

Moderator | Testpilot

Det fanns i första spelet så jag förväntade mig inte något annat!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Såg det här nu ! Jag och sambon spelar D4 i local Coop på Ps5. Kommer detta också ha det ? Sambon är riktigt känslig vilka spel som gillas, och än så länge har vi endast fastna för Diablo2-3 och Diablo 4, men detta såg ju riktigt trevligt ut

Multiplayer kommer inte att finnas i början av EA, kommer vid ett senare tillfälle.
Sen är EA bara på PC vad jag vet.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Borde finnas några klasser kvar att avtäcka då kan man anta

Medlem

"Need more energy" det får mig att tänka på dagarna när man spelade Rogue eller Warrior i WoW. "Not enough rage"...."i need more rage"

Ser fram emot Titan Quest 2 men Rogue i detta klippet kändes... meh

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Hoppas det blir bra, gillade första spelet väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av Morricone:

"Need more energy" det får mig att tänka på dagarna när man spelade Rogue eller Warrior i WoW. "Not enough rage"...."i need more rage"

Ser fram emot Titan Quest 2 men Rogue i detta klippet kändes... meh

I Titan Quest (samt grim dawn) så är ju som bekant inte spelkaraktärens "klass" bestämd av den första mastery man väljer. Utan klassen bestäms först när man på level 10 väljer sin andra mastery.

Så om rogue ser "meh" ut nu så kommer det förmodligen finnas bra synergier till andra masteries som man kan para upp med rogue.

Exempel här från Grim Dawn där Nightblade nog är mest lik TQ2s rogue:

1
Skriv svar