FZ High Score är här!

Att ändra utseende i Monster Hunter Wilds kostar pengar

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast att du behöver köpa tokens för att ändra din karaktärs utseende påverkar väl inte kundupplevelsen alls? Samma sak som att alla spel idag i princip säljer skins som någon påpekade tidigare. Har bara så svårt att komma över känslan över att folk bara är gnälliga och har för lite att tänka på och bry sig om som är viktigare i sitt liv.

- Jag har inte hävdat att man måste göra nånting, jag sa att jag är emot förekomsten av in-game köp. Anledningen till min aversion angav jag i inlägget du citerar.
- Alla spel (i princip) säljer inte alls skins, Däremot finns det spel som säljer skins; jag spelar följaktligen inte dem.
- Vad du känner kan jag inte göra mycket åt. Men, vad som är viktigt för dig kanske inte är viktigt för någon annan, det innebär inte att du automatiskt är gnällig när du framför det. Samma sak gäller om du vänder på riktningen.

Medlem

Eh, Detta är väl inte ens nyhetsvärdigt, man byter ju sin look i serien konstant helt utan kostnad ändå.

Men sade jag till min polare att "fånigt av capcom att ännu en gång ta betalt för att ändra sin karaktär i editorn", ja det gjorde jag. Men spelar det någon roll för mig. Inte ett dugg. Men om få av alla som köpt spelet låter bli att köpa dessa vouchers så visar det ju capcom att spelare inte är intresserade av att betala för det.

Jag har skapat min karaktär och den ska ändå bestyckas med olika vapen och rustningsdelar samt olika färgkombinationer.
Som jag kommer få helt gratis genom att spela spelet, många av dessa kommer dölja allt eller delar av det som jag skapade i min character editor ändå. Så jag kommer konstant byta utseende på min karaktär. Det gjorde jag i 4U, det gjorde jag i Generations, Det gjorde jag i World, det gjorde jag i Rise, och har således gjort det i Wilds.

Dessutom mängden nytt content i form av nya Monster, gear, skins och events som capcom ger spelare gratis i varje Monster Hunter-spel sedan de gick online borde få de flesta andra utvecklare att skämmas rejält.
Så på det stora hela så tycker jag ju att vågskålen för givmildhet faktiskt väger betydligt mer hos Monster Hunter-teamet än vad skålen för girighet gör.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Usch på Capcom!

Jag söker inte verklighet i mitt spel där jag dödar enorma t-rexar med en pratande matlagande katt.

Skojade mest. Men precis som i verkligheten är det frivilligt att ändra sitt utseende och inget tvång för att klara spelet (eller livet).

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

12
Skriv svar