PS5 PRO - Tips till enhanced spel
Goddag FZ!
Jag inhandlade PRO'en för en stund tillbaka något som gjort att jag faktiskt spelar mindre än innan och mkt på grund av att jag nu jaktar spel som ger "most-bang-for-the-time" och får mest ut av konsolen.
FZ har ju länge varit min inspo till spel och med dessa medlemmar så kanske ett tips kan leda mig till många timmars roligheter.
SÅ idag har jag alltså spelat följande enhanced spel:
- Spiderman 2
- COD6
- FF7 Rebirth
- Rise of Ronin
- Stellar Blade
- ff16
- RE4
- Hogwartz Legacy
Nu letar jag alltså efter en sån "must play" upplevelse på PRO'en. Tipsa gärna mig och andra PRO ägare om tips i denna tråden
Alan Wake 2
Kingdom Come Deliverance 2
Monster Hunter Wilds
Om du inte känner till DF, så rekommenderar jag dig att ta en titt på deras YouTube-kanal:
https://www.youtube.com/@DigitalFoundry
Där har du en del prestandatester med spel på PS5 pro, de gör regelbundet tekniska analyser av spel.
Har ingen pro själv men Gran Turismo 7 är riktigt roligt, i alla fall så länge karriärläget räcker (25-30 h).
Dying Light 2 gillar jag också.
Sitter i valet och kvalet själv, upplever du stor skillnad? Sitter och spelar FF7 Rebirth på min vanliga nu och det känns tyvärr att det är lågupplöst.
idag har jag alltså spelat följande enhanced spel:
- Spiderman 2
- COD6
- FF7 Rebirth
- Rise of Ronin
- Stellar Blade
- ff16
- RE4
- Hogwartz Legacy
Nu letar jag alltså efter en sån "must play" upplevelse på PRO'en. Tipsa gärna mig och andra PRO ägare om tips i denna tråden
Hur hinner du med alla dessa spel på en dag?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vad menas med enhanced spel? Remasters/remakes?
Spel som är drar nytta av Pro-variantens mer kraftfulla hårdvara.