Diskutera – 20-talets hittills bästa spel är...
Halva 2020-talet har snart passerat. Vilket spel har varit bäst?
Cyberpunk 2077 ligger i min topp! Men det är många 20-talsspel som jag inte kört än.
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index
Cyberpunk 2077 ligger i min topp! Men det är många 20-talsspel som jag inte kört än.
Jo, det får nog bli det för mig med! Men kommer knappt ihåg vilka spel som släppts 2020 och framåt.
Baldur's Gate 3 är väldigt väldigt bra men jag tröttnade också på att det var så intensivt och enormt. Cyberpunk är något jag kan spela när som helst och hur som helst med moddar och expansionen.
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Spiritfarer och Inscryption får slåss om förstaplatsen.
Övriga spel som jag gillat: Grounded, Return to Monkey Island, The Planet Crafter och Fall Guys.
Cyberpunk 2077 är det som berört mig mest. Inget annat spel har heller nått upp till den "produktionskvalité" som det spelet har när det gäller berättandet och inlevelsen av dess karaktärer. Med Phantom Liberty blev det bara bättre.
Själv släppet sög dock och CDPR förtjänar all hat de fått. Men nu är det ett 10/10 spel.
Sedan skulle jag säga Baldurs Gate 3 och Elden Ring.
Disco Elysium: The Final Cut / HL: Alyx
Instämmer, Final Cut är extremt bra.
Disco Elysium: The Final Cut / HL: Alyx
Kommer inte in i detta av någon anledning. Dialogerna är roliga men det är inte kul att behöva ladda om spelet efter en fem minuter lång dialog för att man plötsligt blir deprimerad. Det hela kokas ner till trial and error. Sen tycker jag röstskådespelarna är rätt dåliga.
Vad missar jag? Det är ju uppenbarligen väldigt hyllat.