Diskutera – 20-talets hittills bästa spel är...
Valheim (inte sett en enda säga Valheim, vilket är galet)
Cyberpunk
Hogwarts Legacy
It Takes Two
The First Descendant
Brighter Shores
Deadlock
V Rising
Dwarven Realms
Kommande: Kingdom Come: Deliverance 2 (blir decenniets spel mest troligt för min del)
Förstaplatsen är helt klart bestämd för min del, resterande kan jag inte ranka.
Nioh 2
Returnal
Astro Bot
Persona 5 Royal
Ghost of Tsushima
God of War (2016)
Spider-Man (1, Miles Morales och delvis 2)
Final Fantasy VII Remake
Final Fantasy XVI
Jag har inte spelat färdigt Metaphor än men den lär läggas på listan också. Samma gäller Final Fantasy VII Rebirth. Troligtvis så har jag jag missat några självklara spel men detta får duga tills vidare.
Redan svarat Elden Ring tidigare i tråden men vill slänga in en bubblare med Armored Core VI: Fires of Rubicon, snuskigt bra spel och så klart från samma studio. Jag hoppas(och tror) att vi får en teaser på deras kommande spel under TGA.
The more I practice, the luckier I get.
Elden Ring är nog helt klart det spel jag spelat mest och fortfarande. (Av spel släppte från 2020----)
Warhammer 49k Battle Sector gillade jag skarpt, och hoppas på mer campaign DLC
Cyberpunk 2077 gillade jag, men DLC:t var aningens slätstruket.
BG3 - bra, men inte mycket nytt för de som spelat Divinity samt att det känns inte som Dungeons & Dragons längre. För gammal förmodligen och efter ett tag tröttnade jag bara. Larian är bra, riktigt bra - men det är i min mening något som saknas.
Disco Elysium - jag har skjutit upp att spela detta sååååå länge. Kanske dags nu...
A badly drawn wolf
Last of Us Part 2 - att bli tvingad att spela som den karaktär men fullständigt AVSKYR är ju ett genidrag.
Cyberpunk 2077 - När man insåg att förväntningarna inte skulle infrias om ett riktigt bra RPG så körde jag bara vidare och blev till slut väldigt glatt överraskad.
Ori and the Will of the Wisps - top...3 bästa Metriodvania någonsin?