Köpråd skärmstativ för två skärmar med vertikal montering

Medlem
Köpråd skärmstativ för två skärmar med vertikal montering

Hej!

Söker efter lite köpråd på skärmstativ, det jag söker är följande:

• Ska användas för två skärmar, en 32" och en 27"

• Skall monteras vertikalt

• Vill ha med fot, alltså inte nått som dras fast i bordändan

Vill helst att det ska vara nått med kvalitet men inte allt för dyrt.

Väldigt tacksam för råd

Medlem

Silvertejp!

Lite tvättlina och ett par knopar!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Silvertejp och tvättlina, funktionellt och billigt. Bidrar även till en rustik känsla.

Medlem

Finns massor av olika stativ runt 400-600kr, givetvis färre med fot. Skulle gissa på att de flesta är OEM och mer eller mindre detsamma. Köp från en återförsäljare du är bekväm med, så går det nog bra.

Tex: https://www.billigteknik.se/datorskarm-tillbehor/23726-bordss...

Medlem

Skärmarna ska monteras vertikalt och inte fästas i bordsskivan, är du riktigt säker? Det kan bli svajigt.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Skärmarna ska monteras vertikalt och inte fästas i bordsskivan, är du riktigt säker? Det kan bli svajigt.

Det finns skärmstativ med rejäla ”fötter” också. Dvs som vad foten på en valfri Dell-skärm ser ut, tung och rustik, fast med armar.

Har använt liknande för två 27”, visserligen körde jag horisontellt, men det var inga problem. Det var ett Maxmount PRO från Maxgaming för 399kr.

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Om det svajjar har man något att skylla på när man missar

Skrivet av Pjotor:

Nej det blir det inte. Är dom inte gjorda för att fästas så har de istället en tung och större fot. Jag har 2x 27", står hur stabilt som helst på bordet.

Jag köpte billigaste som jag kunde hitta på Amazon, finns hur mycket som helst att välja på, iaf då jag köpte min för något år sen, antar utbudet kanske är bättre nu to.m. Har för mig jag gav 400:- inkl frakt.

1
Skriv svar