Gothic-utvecklaren Piranha Bytes verkar ha slagit igen

Robot
Gothic-utvecklaren Piranha Bytes verkar ha slagit igen
Releasehästryttare

Så remaken är nerlagd?

Skribent
Skrivet av Devan:

Så remaken är nerlagd?

Remaken är det en annan studio som utvecklar, så den klarar sig nog.

Medlem

Lite tråkigt då jag alltid gillat deras spel men de har alltid känts som att det är lite väl nischat för nå ut till en bredare spelarbas. Elex spelen föll mig dock aldrig i smaken riktigt.

Får se vad Spiders levererar härnäst för nästa eurojank kick.

Medlem

Gothic är en av mina favoritserier, så rackans bra. Trist de går i graven, men samtliga av deras spel efter Gothic har inte varit någon höjdare.

signatur

I drank what?

Gnällkuk

Embracer, ett företag som haft sån stor inverkan i spelbranschen 🙃

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Lite tråkigt då jag alltid gillat deras spel men de har alltid känts som att det är lite väl nischat för nå ut till en bredare spelarbas. Elex spelen föll mig dock aldrig i smaken riktigt.

Får se vad Spiders levererar härnäst för nästa eurojank kick.

Jag håller helt med, men den nischade-delen har också varit styrkan skulle jag säga. Även om jag inte heller gillade Elex speciellt mycket.

Det positiva är i alla fall att de ska fortsätta utveckla rollspel i samma stil. Så det är kanske bra de tog sig bort från Embracer. Att bli uppköpt av stora företag brukar ju i regel innebära att man får tumma på sina egna visioner.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag håller helt med, men den nischade-delen har också varit styrkan skulle jag säga. Även om jag inte heller gillade Elex speciellt mycket.

Det positiva är i alla fall att de ska fortsätta utveckla rollspel i samma stil. Så det är kanske bra de tog sig bort från Embracer. Att bli uppköpt av stora företag brukar ju i regel innebära att man får tumma på sina egna visioner.

Jag att spelen är som dem är gör att man gillar dem lite extra mycket och när man pratar men andra fans så är det just det som lockar med dem, men jag förstår även de som absolut avskyr hur bångstyrigt allt kan vara samt en svårighetsgrad som är oschysst i vissa fall.

Embracer är ett annat kapitel av svensk spelhistoria vi får se hur allt slutar.

Medlem

Väldigt meh spel från den utvecklaren. Inget som känts riktigt kvalite. Så fattar varför ingen ville satsa där. Hoppas deras nya blir bättre

Medlem

Undrar om Embracer visste vad de höll på med när de köpte upp halva spelundistrin för att sedan skrota/stänga ca 50% av det de köpte på sig. Allt tack vare att en affär med saudi, som man för övrigt inte bör ha affärer med, gick åt skogen.

Lite som att gå till Willys och köpa på sig två kundvagnar med varor varav man kommer på att 'det här kostade mer än vad det var värt' och lämna kvar en av de på parkeringen.

Sen så har det ju blivit rätt vanligt med att handla för pengar man inte har också.

Medlem

Gothic imponerade på mig något enormt när det kom, alla NPCs hade scheman och gick omkring, gjorde saker och sov om natten, medan i andra spel som Morrowind så stod NPCs i princip stilla och gjorde ingenting. Tvåan var riktigt bra också, men trean var en besvikelse även om soundtracket var stundtals fantastiskt. Första Risen var väl bra det med, men efter det så var det en rad spel som var meh, och jag har inte ens spelat dom två Elex-spelen. Trist att dom lades ner dock.

Gnällkuk
Skrivet av justhitx:

Undrar om Embracer visste vad de höll på med när de köpte upp halva spelundistrin för att sedan skrota/stänga ca 50% av det de köpte på sig. Allt tack vare att en affär med saudi, som man för övrigt inte bör ha affärer med, gick åt skogen.

Lite som att gå till Willys och köpa på sig två kundvagnar med varor varav man kommer på att 'det här kostade mer än vad det var värt' och lämna kvar en av de på parkeringen.

Sen så har det ju blivit rätt vanligt med att handla för pengar man inte har också.

Lyxfällan Enterprise. Sanslös historia

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Inga jag kommer sakna, har inte spelat ett enda spel de gjort. Men jo tråkigt att folk förlorar jobbet.

1
Skriv svar