EA är inte nöjda med Battlefield 2042 – Kan bli free-to-play
Utveckla gärna vad du menar med att vi får mindre för våra pengar för varje spel?
Håller inte med om att ljudet var dåligt i BF1 och BFV. Jag kör med ett gediget surround-system och kan ofta höra när ljudmixen i ett spel inte är prioriterat. Tycker att DICE gjorde ett bra job.
Ja, man börjar ju undra ibland. Grupptryck kanske? När folk skriver "förköp inte spel" och de gör det iaf och sen klagar på internet är spelet är dåligt så får man ju nästan skylla sig själv...
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Huvudmakarna hos DICE borde säga upp sig och bilda en ny spelstudio. EA har enbart sig själva att skylla.
Hur menar du? Det är väl uppenbart att EA har synpunkter på utvecklingen under dess gång och ställer krav? Nämn ett moderbolag som inte bryr sig ett skvätt om sina undersåtar?
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI
Nej, EA är inte bara distributören, dom äger DICE. Och som både ägare och distributör så har dom mer att säga till om än DICE själva har.
Det har dom redan gjort, heter Embark Studios.
Jag skit förbannad, jag köpte ultimate edition för vad? En grattis spel och steam vägrar ge refund jadu kanske har 122tim men slutade spela för trött på skitet besviken och arg fan skit inga banor inget man blir hookt på som good old days spelade bf varjedag flera månader, denna jadu tröttna!
Det finns ett snorbra "nytt" Battlefieldspel, problemet är att det heter Hell let loose.
-50 vs 50 players
-Extremt taktiskt
-6 personer squad
-Rått och brutalt
-Du blir belönad för att spela smart och flankera fienden.
-Sjukt bra gunplay och ljud
Att det gick snett efter BF3 och BF4 är bara tragiskt, men hela det gänget sitter ju på Embark nu och utvecklar Arc Raiders.
Är det inte den här utveckling som vi gamers visat att vi vill ha? Jag menar vilka tävlingsinriktade multiplayer-spel där ute har vi som har en traditionell prismodell? Nu följer jag inte scenen jättenoga men har uppfattat det som att de spel som drar in pengar till utvecklarna är de som är free to play, early access, beta, etc där man kan sälja på oss battlepass, mikrotransationer och loot boxes. Det känns ju som en väldigt stor och dyr risk att utveckla ett "fullprisspel" numera då kraven på både kvalitet och kvantitet är så mycket högre (full naturligt förstås) än om något släpps f2p eller för en billig penning. Släpp F2P och du kommer undan med betydligt mycket mer och du kan släppa säsonger istället för regelrätta uppföljare som det återigen är betydligt högre krav på än en ny säsong/innehåll till ett befintligt spel.
Lägg på detta den allmäna tjänstefieringen av spel och man har svårt att förstå varför de inte redan gått den här vägen.
Beslut tas aldrig av random anställda. Så som jag förstått det, så presenterar DICE en pitch till EA, som antingen godkänner, bordlägger eller nekar. Vid godkännande så börjar DICE utvecklingen och detaljstyrningen görs av DICE-chefer som i sin tur avrapporterar till sina chefer på moderbolaget EA.
Jag vet att DICE har haft någon tjomme som satt högt upp i kedjan hos EA i egenskap av sin position på DICE, men efter han slutade vet jag inte om någon från DICE ersatte honom på hans position hos EA, eller om någon annan person tog den platsen, om den ersattes alls. Vet du?
I drank what?
Glad att jag refundade skiten.
Spelet lider av genomsyrande hemsk design, det var sista spiken i kistan för battlefield för min del.
Finns många bättre och roligare spel..
Citat från spelet... https://www.youtube.com/watch?v=XVEmpTWV7Mw
Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super
Lär inte spela det ens om jag fick 649kr (pris PC).
Vilket jäkla skämt dem har blivit. Dice är lika med bajs idag.
Detta!
Istället för att göra battlefield till one-man-army, så kanske dom borde ta å slå ett getöga på HLL istället där coop och teamwork premieras. Istället för att låsa upp vapen å gear efter några timmar, så belönas man istället med den bästa belöningen man kan få i ett multiplayerspel; en väloljad squad som kan bli en supergrupp tillsammans eftersom gruppen spelat ihop sig! Större lycka kan man inte hitta i ett multiplayerspel, annars kan man ju lika gärna spela deathmatch eller ett singleplayerspel kan jag tycka 😄
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Alla företag är giriga, deras enda funktion är att generera vinst. EA stänger inte studios så som de gjort under många, många år längre, och verkar inte lägga sig i så mycket som de gjorde förr i tiden.
Missförstå mig rätt, jag har ingen större kärlek till EA, men att skylla DICE's misslyckande enbart på EA är bara fel. Skit där skiten ska vara.
I drank what?