Far Cry 6-betygen är helt okej, men också sämst i serien
Gillade man dom tidigare Far Cry så kommer man förmodligen gilla 6an, gillade man inte dom tidigare lär man inte heller gilla 6an. Så enkelt är det nog.
Ja gillar man upprepa sig för varje spel så kommer man garanterat gilla det.
Ja gillar man upprepa sig för varje spel så kommer man garanterat gilla det.
Javisst, det fungerar ju för GTA och alla Nintendos spel så varför inte.
För mig är FZ serien lite som bond filmerna, även om inte det är några större drastiska ändringar så tar jag mig med nöje igenom dem
Åh, om det ändå fanns en FZ-serie.
Vet inte varför du jämför med GTA -serien. Varje nytt spel har i princip varit ett definerande spel för varje generation, grafiskt och berättarmässigt.
Alla Nintendos spel? Oj så fel man kan ha. Det är ju en enorm variation i t.ex Mario 3d spelen.
Vet inte varför du jämför med GTA -serien. Varje nytt spel har i princip varit ett definerande spel för varje generation, grafiskt och berättarmässigt.
Håller inte med. Lite bättre grafik för varje del men i grunden exakt samma spel om och om igen. Jag klagar inte där heller dock, gillar GTA och precis som med Far Cry så gillar jag GTA just för att det är GTA.
Alla Nintendos spel? Oj så fel man kan ha. Det är ju en enorm variation i t.ex Mario 3d spelen.
Självklart inte exakt alla men absolut när det gäller just Mario. Men i vanlig ordning, min personliga åsikt. Förväntar mig inte att alla ska hålla med.
Håller inte med. Lite bättre grafik för varje del men i grunden exakt samma spel om och om igen. Jag klagar inte där heller dock, gillar GTA och precis som med Far Cry så gillar jag GTA just för att det är GTA.
Självklart inte exakt alla men absolut när det gäller just Mario. Men i vanlig ordning, min personliga åsikt. Förväntar mig inte att alla ska hålla med.
Ok.
Jag har lyssnat på rätt många reviews på Youtube. Och jag misstänker att spelet har så lågt betyg för att grafiken inte riktigt når upp till vad man anser att det borde vara. Att det är för mycket samma som tidigare spel och saker som inte riktigt klaffar. Jag har köpt alla farcry spel mellan 3an och 6an men inte gillat en enda. Köpte 6an nu endå eftersom jag hoppas att det är djungel temat mm som kommer att få mig att spela igenom skiten.
Är det någon som kommit längre fram och vet ifall man crouchear snabbare senare, brukar stealtha dessa spel men det lilla jag hann igår var segt på den fronten, man hukar och går lika snabbt som mormor.
Jag har inget svar på frågan men reagerade också på det. Trodde först att det var kontrollen som inte hängde med...
Klart det kommer längre ner när man spelat 5 st FC-spel (och 800 övriga FPS:er) innan. När första spelet kom ut så var det ju helt GALET AWESOME. De flesta av oss har ju blivit ganska avtrubbade sedan dess och det är ju då betydligt svårare att få full pott i betyg. Sedan har de ju egentligen mest bara bytt grafik sedan FC3 och animationer och övrigt tyvärr känns tyvärr på tok för likadana som innan...
Jag köpte det igår för jag hade väldigt kul i 5:an, så detta är nog min cup of tea. Ha en trevlig spelhelg allihopa!
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
På forumen(inte här dock) är det väldigt positiva kommentarer. Mer än dåliga. Jag älskar spelet faktiskt. Musiken är underbar, ansiktsutrycken i cut scenes speglar kändlan dom uttrycker(än så länge) Jag fick gåshud när hon clara håler tal. Det var så bra. Uttrycken , känslan. Jag är skitnöjd. Bara primal slår alla andra far cry. Enligt mig.
Personligen tycker jag att 2an är sämst följt av 4an är en dålig kopia av 3an. 5an tycker jag var bäst, sen 3an samt att jag faktiskt gillade Primal. Har egentligen bara varvat 3an, 5an och Primal. Bara småkört 1an men spelade aldrig klart det.
Man känner verkligen igen sig i 6an (uppenbarligen) med tex repklättringen som är exakt samma mekanik som i tex 4an. Får se hur det blir med inventory och gear nu. Det ser snyggt ut även om HD paketet inte passar mitt 3080 så bra (2% av texturerna laddar inte). Dock är tekniken verkligen antik med halo effekter runt objekt, ingen HBAO (vissa objekt ser inte ut att ha någon kontakt med marken), mycket shimmering samt AMDs dessvärre kassa FSR som gör att saker på längre håll är suddiga. Slutligen var det en hel del micro stuttering i prologen men det kan bero på HD paketet.
Bara lirat prologen plus ca 30 minuter så kan inte uttala mig för mycket men hoppas det är ett kortare spel än tidigare delar.