Världsrekordet i Quake slaget efter 17 år
Bonus: se historien om hur Quake blev ett av de första speedrun-spelen.
#quake, #quake-done-quick, #speedrunning
Jag minns att jag såg de där demo-filerna och började försöka själv. Så långt ifrån att det var löjligt.
Jag minns att jag såg de där demo-filerna och började försöka själv. Så långt ifrån att det var löjligt.
Samma här. Problemet var nog inte att göra varje nivå för sig jävligt snabbt, problemet var att göra de i följd utan konstigheter. Minnet var bra men kort som 10-12-åring. Idag är det permaförstört.
Samma här. Problemet var nog inte att göra varje nivå för sig jävligt snabbt, problemet var att göra de i följd utan konstigheter. Minnet var bra men kort som 10-12-åring. Idag är det permaförstört.
Minns att jag nötte just den där tunnexplosionen på E1M1, och att försöka hoppa på kanterna i ramperna ner. Visste dock inte att det gick snabbare att strefja mot en vägg förrän jag såg dagens video.
Mängden av kunskap om spelet som krävs är imponerande, samt den extrema tajming som behövs. Även om man samtidigt inte kan låta bli att vara "den som är den" och undra hur många andra spel dom hade kunnat spela igenom istället för att nöta samma bana i samma spel så många gånger...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
70.000 försök.
Känner spontant att en lobotomi är trevligare
Tycker moderna AAA-spel annars har samma effekt.
70.000 försök.
Känner spontant att en lobotomi är trevligare
Tycker moderna AAA-spel annars har samma effekt.
Tack för skrattet båda.
Cptn BaseballBatBoy!