Första bilden på Steam Machine-prototypen*

Robot
Medlem

Modem?
Snarare liten Xbox One.

Medlem

OMG! That shit is sexy

Medlem

eeeeeeeeeeeeeeeeeen liggande baslåda? nähä..

Medlem

Tyckte inte den såg så hemsk ut. Det är en dator liksom, den behöver inte vara så iögonfallande åt vare sig det ena eller det andra hållet. Självklart är det ju trevligt om den inte är helt hiskeligt ful när den nu kanske ska ligga framme i vardagsrummet.

Medlem

För att vara en PC så ser den väl ändå smidig ut? Jag menar, min egna stationära är bra mycket klumpigare än så.

För den delen är väl båda nextgen konsollerna ganska fyrkantiga å tråkiga dom med.

Medlem

Har ju sett finare skapelser, om man säger så.

Skribent

Jag missade versionen som låg under tv:n. Det var ju inte ett missfoster direkt, men fortfarande ingen Boxee.

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Den hade faktiskt fina komponenter i sig, ganska kompakt dator

Medlem

Ser ut som en VHS-spelare från '95. Men det är ju okej, eftersom det kommer från Valve. Allt från Valve är okej.

Medlem

Fortfarande snyggare än en Xbox One.

SE

Avstängd

Hellre att det ser ut som ett modem då än en brödlåda eller dylikt. Tycker inte designen ser så hemsk ut, håller själv tummarna att man är en av alla som ansökt om att få hem en provversion av denna

Men den turen har man säkerligen inte men hoppas kan man

Medlem

Länken till Seattle Times är fel. Den går som relativ sökväg till FZ istället för att referera till en extern site.

Medlem

Kommer nog bli rätt jäkla varmt med ett highend kort, skulle nog inte sätta i ett Radeon R9 290X i den burken i alle fall :S.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kommer nog bli rätt jäkla varmt med ett highend kort, skulle nog inte sätta i ett Radeon R9 290X i den burken i alle fall :S.

Därför man stoppar ett Nvidiakort i den

Skribent
Skrivet av Sebbepojken:

Länken till Seattle Times är fel. Den går som relativ sökväg till FZ istället för att referera till en extern site.

Yes, tack! Glömde "http://".

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Den var inte direkt snygg,

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tyckte den såg riktigt snygg ut. Snyggare än både X-Box One och PS 4. Det handlar förstås om personlig smak men jag gillar den:)

Medlem

gillar att pc-spelare tänder på en "konsol" sådär. Det är bra det, bara gå med den bra sidan av spelandet.

ELF
Medlem
Skrivet av Loading:

gillar att pc-spelare tänder på en "konsol" sådär. Det är bra det, bara gå med den bra sidan av spelandet.

Tänker aldrig flytta till "the dark side of the moon"...

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

tycker den ser otroligt tråkig ut, å jag tyckte xbone's var kantig å tråkig, denna är ju bara rent 70-80 tal xD

signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Loading:

tillslut kommer ett sånt där exlusivt spel som du bara måste ha, det hände mig å det kommer nog hända dig >:D

signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Loading:

tillslut kommer ett sånt där exlusivt spel som du bara måste ha, det hände mig å det kommer nog hända dig >:D

Själv spelar jag mycket på PC men jag vet att jag har ett par titlar som förmodligen gör att jag kommer att köpa en PS 4 just för att jag inte kommer att kunna låta bli dom spel som inte kommer till PC, det har hänt förut och kommer att hända igen även om jag fördrar PC personligen över alla andra format.

Medlem

Den borde ju heta "Steam Engine"

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bara att man kan byta komponenter i sin steam box gör ju att den är mer tilltalande än både ps4 och xbone

Steam är ju dessutom förbannat bra numera, generösa erbjudanden hela tiden, enkelt att använda, mycket indie spel och spel öht som strömmar in.

Ett självklart val om ni frågar mig ifall det står mellan PSN - Xbox Live - Steam.

Man lär ju dessutom kunna använda vilken barebone pc som helst som sin steambox, dvs, jag får bestämma själv hur den ska se ut +

Medlem

R.I.P PC Gaming 2014

Skrivet av Loading:

En konsol som lockar PC spelare och kör på hårdvara liknande PS4 (i3+GTX 660).
Alla snackade om att konsoler dödar PC spel men det är inget i jämförelse med vad den här kommer göra.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag vill ha denna för jag hoppas man kan sätta in egna program på den så man kan spela tex emulator spel på den, ser väldigt smidigt ut + allt som boxen själv kan erbjuda.

Hoppas också på stöd av andra kontroller etc.

Inaktiv

En ny förbyggd dator (konsol) med spel från McDonalds?

ELF
Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Loading:

Har kommit en del spel till PlayStation 3 som jag verkligen skulle vilja ha, men nä.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Förutser enorma värmeproblem. Dels. pga. det kompakta chassit men även pga. den undermåliga kylningen som verkar komma med.

12
Skriv svar