Pc-spelare spenderar mer på mikrotransaktioner än spelköp

Skrivet av Freakon:

Vi får den spelbranch som andra formar åt oss*

Hade inte pengarna funnits i det här så hade ju så klart inte de stora spelbolagen lagt sitt fokus på de här grejerna. Att vi blir överhopade med MTX osv beror ju på att det dels är billigt/kostnadseffektivt att ta fram och dessutom på att, bevisligen, det slängs mycket pengar på det.

Medlem

Som jag alltid sagt loot boxes och Gacha spel kommer inte försvinna så länge företag tjänar pengar på det. Folk älskar och klaga på Gacha och lootboxes men om folk hatar det så mycket hur kommer det sig att det säljer så bra ? Jo för dom som klagar år få men älskar att skrika högst. Jag gillar inte lootboxes och gacha alls men ser ingen mening i o gnälla då det ger inge resultat i stället skiter jag det och spenderar mina pengar på spel och spelar dom. Som man alltid säger vote with your wallet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hade inte pengarna funnits i det här så hade ju så klart inte de stora spelbolagen lagt sitt fokus på de här grejerna. Att vi blir överhopade med MTX osv beror ju på att det dels är billigt/kostnadseffektivt att ta fram och dessutom på att, bevisligen, det slängs mycket pengar på det.

Jag menade att jag som ej köper skit tar ej ansvar för hur branchen formas efter de som köper skit.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Jag menade att jag som ej köper skit tar ej ansvar för hur branchen formas efter de som köper skit.

Jaha, okej

12
Skriv svar