Bekräftat: ny Diablo 4-expansion 2026
När det blev helt uppenbart i slutet av första DLC:n att storyn inte är färdig så blir jag less. Slutet i grundspelet kändes enormt antiklimaktiskt eftersom det i princip bara la grunden för ett DLC, som nu slutade utan att något egentligen löstes. Kommer nog inte orka mjölkas på detta vis, utan lägger nog ner spelet. Även om jag egentligen skulle vilja se hur storyn fortsätter.
ett DLC, som nu slutade utan att något egentligen löstes
Jag var så jävla besviken
Jag var så jävla besviken
Fast det har dom sagt hela tiden finns main story och side story. D4 orginal hänger ihop med VoH. Vilket nästa expansion gör med då.
När det blev helt uppenbart i slutet av första DLC:n att storyn inte är färdig så blir jag less. Slutet i grundspelet kändes enormt antiklimaktiskt eftersom det i princip bara la grunden för ett DLC, som nu slutade utan att något egentligen löstes. Kommer nog inte orka mjölkas på detta vis, utan lägger nog ner spelet. Även om jag egentligen skulle vilja se hur storyn fortsätter.
Så du lirar alltså ett ARPG likt Diablo för storyn? Jag tror aldrig jag kommer förstå det mindsetet. Det här är ju spel som ska nötas för att bygga en starkare karaktär, kunna köra sina farm runs ännu snabbare och jaga rare loot. Hade jag fått välja hade de skitit i story helt och bara fokuserat på bra gameplay vilket de inte lyckats med i D4 tyvärr.
Så du lirar alltså ett ARPG likt Diablo för storyn? Jag tror aldrig jag kommer förstå det mindsetet. Det här är ju spel som ska nötas för att bygga en starkare karaktär, kunna köra sina farm runs ännu snabbare och jaga rare loot. Hade jag fått välja hade de skitit i story helt och bara fokuserat på bra gameplay vilket de inte lyckats med i D4 tyvärr.
Det som är så ironiskt på något sätt, alla som försvarar Diablo 4 säger storyn var riktigt bra och därmed ett bra spel. Men storyn är så fruktansvärt usel och dessutom kan du bara se storyn gratis på youtube än att genomlida dåligt gameplay för en makaber story.
Jösses det kan vara den absolut tråkigaste roadmappen jag har sett.
Det enda den egentligen sa som vi inte redan visste var "new nightmare dungeon activites" i nästa säsong, och... och thats it? Och än mer snålt att de då tog med förra och nuvarande säsongens (nåja, den som kommer strax som redan är på PTR å alla vet allt om, typ) grejjer gjorde det till den minsta roadmappen i historien.
Expansionen var en av de största besvikelserna jag någonsin upplevt, å då från föredetta älskade blizzard. Lixom "was that it?" när man man var klar med campaignen? och än värre, sedan expansionen har jag inte satt min fot i nya området mer än 30 minuter initialt. De kunde lika gärna släppt klassen som en dlc och kallat det för en dag.
Kommer jag fortsätta spela dibbe, men det är för att jag vill 'umgås' med de vänner som spelar dibbe varje säsong. Inte för att spelet är direkt bra och framförallt inte för att det har någon som helst form av endgame. En-två dagar, sedan är man klar, har gjort allt och är uttråkad.
Hoppas på Paladin/Crusader, väldigt konstigt att det fortfarande saknas.
Samma här! Ge mig användbara sköldar, please 🥺. kbm för konsol är ett trevligt tillägg
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Ja om gameplay var kul och det fanns nåt syfte med att grinda så kanske det vore skoj. Ska jag grinda för att grindet ska gå snabbare nästa gång?
Storyn är ju i alla spel upp till 4:an det drivande. 4:an känns mer som WOW men med en påklistrad story bland alla andra fetchquests man kan göra. Utan storyn är det inget Diablo imo, särskilt med svagt gameplay och aldrig nån riktig känsla av progression.
Dött spel. Blizzard borde sluta skända liket.
Nyfiken. Vad är definitionen av ett "dött" spel enligt dig?
"dött spel är spel som jag inte gillar"
- folk som hatar att Blizzard gör av nån anledning
"dött spel är spel som jag inte gillar"
- folk som hatar att Blizzard gör av nån anledning
Det är sjukt dött , sluta puffa copium. Lägg ner nu
Det är sjukt dött , sluta puffa copium. Lägg ner nu
skulle gissa på att du tror att WoW är dött också.
har du något bevis på att Diablo 4 är dött förutom "jag tycker det"
skulle gissa på att du tror att WoW är dött också.
har du något bevis på att Diablo 4 är dött förutom "jag tycker det"
Konto reggat bara för det där inlägget = Troll.
Nu spelar jag inte D4 själv för stunden, men tycker det ser ut att ha lite liv i sig än.
https://activeplayer.io/diablo-4/