Nej, Switch 2 får inte achievements
Nintendo ska alltid vara så jävla tvärtom. Kan vara en frisk fläkt ibland, men i detta fall känns det bara slött.
Vill man slippa att se eller ta trophies/achievements så är det väl bara att stänga av notifikationerna. Problem solved!
Edit: Alla spel utom Nintendos egna är ändå förberedda för achievements, då övriga plattformar har det .
00:00:02:42
Alltid varit kluven till achievements . Blir lätt så mekaniskt. Tycker rdr onlines Daily Challanges var belönande men inte utan att spelandet blir som ett lagerjobb och man börjar gå på rutin. Det kan vara ett härligt sätt att utforska delar man inte tänkt på själv men möjligt att det kanske haft sina glansdagar? Appar och ai-assistenter är nog mer modernt...
Bryr sig ens folk om Achievments längre?
Bryr sig ens folk om Achievments längre?
Om jag inte fattas så mycket från 1000/1000 efter en genomspelning så brukar jag försöka få det.
Bryr sig ens folk om Achievments längre?
Ja tyvärr, på t.ex. Steam läser man ofta ”no Achievments = No buy.” På nya spel.
Själv kan jag tycka det är kul ibland men inget jag direkt jagar aktivt. Typ samla alla äpplen för Achivement är liksom meningslös grej för mig.
Bryr sig ens folk om Achievments längre?
personligen aldrig brytt mig vidare om achievments men det kan definitivt ge förlängd spelbarhet. te.x i zelda så kan du ju spela ut spelet utan att ha varit överallt och gjort allt som finns att göra då kan achievements vara en bra vägledare. i mitt fall går efter koroks osv.
yahaha... *drops boulde back onto it*
Oj, achivments i Zelda tears of kingdom. Ja då får jag en anledning att spela om det då.
Visst kunde man spara "byggen" man gör i mobil appen också? Vet att det sparas tillfälligt när man just byggt något men tycker det var rätt drygt att skrolla runt om man bygger mycket olika saker för att hitta den rätta i Zelda tears of kingdom.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Bryr sig ens folk om Achievments längre?
Jag gör i allra högsta grad. Spelar inte spel som inte har det.
För mig förlänger detta speltiden, ofta avsärt.
Tid är min rikedom och när ett spel är bra så vill man väl inte att det ska ta slut?
Sitter just nu på 120 platinum och över 200k Gamescore på Playstation/Xbox
Lite mer blygsamt på Steam men jag kämpar på.
-:Observe the masses and do the opposite:-
Skönt! Bara dumt och irritetande när den där rutan ska plinga till var 15:e minut för att man ”åstakommit” ännu en meningslös grej som springa 100 km eller döda 50 fiender med handgranater. I värsta fall blir man även spoilad om man får upp på Steam att polarn fått en achievement kopplad till storyn för ett spel man själv håller på med.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Bryr mig inte så mycket om achievements numera, men visst är det lite roligt att få en överraskning när man klarar ett spel eller lyckas med något oväntat. Alltid kul med statistik men det var länge sedan jag brydde mig om achievements.
Precis som en del redan skrivit kan det däremot förlänga speltiden/nöjet, att till exempel uppnå alla slut i ett spel. Tror även det skulle passa perfekt för alla collectathons som Nintendo brukar vara grymma med.
Achievements, trophies och daily challanges är ett jävla mög. Särskilt när det kommer till onlinespelande då folk jagar skna dagliga utmaningar istället för att spela spelet som det är tänkt.
Achievements och Daily Challenges är ju inte samma sak. när jag tänker på Achievements tänker jag på nån liten utmanning som till example att klara av ett upgrad med bara en pistol eller nåt sånt och klarar man det kanske man får en medalj eller nått en pfp till sitt playercard i ett fps eller nåt. sånt är ju roligt och helt optional. till skillnad från Daily Challenges i spel som användas i många online spel för att få XP eller Premium Currency, såna suger
Achievements och Daily Challenges är ju inte samma sak. när jag tänker på Achievements tänker jag på nån liten utmanning som till example att klara av ett upgrad med bara en pistol eller nåt sånt och klarar man det kanske man får en medalj eller nått en pfp till sitt playercard i ett fps eller nåt. sånt är ju roligt och helt optional. till skillnad från Daily Challenges i spel som användas i många online spel för att få XP eller Premium Currency, såna suger
Kanske finns en viss skillnad men i grunden är det en "todo-list". Fördelen med Daily Challenges är väl isåfall att man faktiskt får något användbart för mödan och inte bara en bild på en medalj? Förstår vad du menar dock.
Har stängt av alla typer av achievement-notifikationer på Steam och Playstation. Spelupplevelsen har bara varit bättre som resultat, så det här är ingenting som bekymrar mig.
Inga korkade "döda 10,000 gubbar". Ingen påtvingad multiplayer för att man ska få en "Perfect Game"-rosett eller trofé. Inga meningslösa breadcrumb-achievements som poppar upp och tar en ur upplevelsen av en bra cutscene. Jag vet ju ändå om att jag klarat alla bossar, hittar hemliga föremål et cetera. Sen är det kul att ha de sakerna dokumenterade, men det kan jag ha koll på i ett spreadsheet med mål som är viktiga för mig, istället för vad utvecklarna fått för sig att tvinga fram.
Håller med alla som redan skrivit att det isf gärna kan lösas med in-game tracking där det finns en poäng med det.
Skönt!
"Spelfunktionen från helvetet"
Det bästa med att inte ha achievements är att slippa känna sig stressad och springa i alla hörn och samla dassapapper när man ska peppra monster.
Haha, ja. Tycker också det mest är ett störmoment som triggar igång min tvångsmässiga sida.
Aldrig förstått mig på grejen med achievements överhuvudtaget, å andra sidan har jag aldrig brytt mig om det heller, så hade inte haft något problem med det om det fanns, trist för er som gillar det.
Egentligen borde jag bry mig om det, vill ju alltid klara samtliga side quests i ett spel, tänker att det borde triggas av samma belöningssystem.
Suck, ytterst tveksam till om switch 2 kommer inhandlas alls nu, möjligtvis om barnen tjatar sig till det i julklapp eller dylikt. Achievements påverkar ingen negativt men gynnar de som gillar att ha ”mål” att jobba mot osv osv osv. Så jävla tröttsamt att Nintendo alltid ska vara anti och fast i det gamla.
Förstår inte riktigt den negativa laddningen runt achievment upplägget. Det går ju bara att slå av om det är störande? Vad är problemet?
Jag tycker det är kul för det mesta i vissa spel när man går för svåra trofeér.
Tycker nintendo är trista som ofta plockar bort belöningar för svåra utmaningar. Eller plockar bort svåra utmaningar helt och hållet. Spelen var mer utmanande förr. Förväntar mig inga speedrun- eller low% endings i prime 4. Mariospelen är en gäspning. I odyssey ska man t ex samla 5-600 månar innan det händer något. Ibland göms några secret levels i slutet av ett långt collectahon som oftast är en gäspning när man väl kommer fram. Blir mindre och mindre Nintendo för min del på grund av detta.
Ge mig achievments och riktigt smaskiska bossar nu Nintendo! Vet att ni kan! Guldmynten i DKC returns spelen eller race mot staff ghosts i mario kart är bra grejer, mer sånt!
Den största anledningen till varför jag inte spelar speciellt mycket mer än Pokémon på Switchen. Jag har gett upp att ta allt i samtliga spel men att ha delmål förhöjer upplevelsen och jag har hittills inte stött på ett enda spel där digitala belöningar i form av poäng eller troféer gjort spelet sämre. Det är lite småtrevligt att samla grejer även om det bara är krimskrams egentligen utan någon som helst betydelse. Jag har bara dryga 50 platinum och kanske 60 000 GS (var ett tag sedan jag kollade) så ingen stor samlare direkt men spelserier jag tycker om försöker jag ändå ta det mesta.
Om det nu finns spelare som uppskattar det, skadar det verkligen alla andra om Nintendo implementerar det? Valmöjligheter är väl något positivt?