Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Borde väl bli .es ?

Ah, makes sense! Tack!

Gtv
Medlem

Kommer att beställa min Switch 2 från My Nintendo Store, antingen den tyska eller irländska sidan (de levererar till hela Europa inklusive Sverige). Där är priset 470 euro inklusive frakt. Förbokningen där startar den 8 april.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Eller boka från spanska Amazon för samma pris?

Gick in på spanska amazon men hitta inte konsolen där alls, kanske slutsålt?
På franska amazon stod det att det inte fanns att beställa heller..

Har iaf ansökt om att få köpa från tyska amazon, men frågan är ju hur stor risk det är att man får biljett när man handlar som utlänning!

Medlem
Skrivet av Lathron:

Gick in på spanska amazon men hitta inte konsolen där alls, kanske slutsålt?
På franska amazon stod det att det inte fanns att beställa heller..

Har iaf ansökt om att få köpa från tyska amazon, men frågan är ju hur stor risk det är att man får biljett när man handlar som utlänning!

Verkar vara slut för tillfället. Vill man ha den hetaste prylen på jorden kan man inte vela

Medlem
Skrivet av Samus:

Tänkte precis säga det haha DO NOT.

😅

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

😅

Dags o gå snabbkurs i japanska 😂

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Verkar vara slut för tillfället. Vill man ha den hetaste prylen på jorden kan man inte vela

Får nog vänta tills nästa batch kommer efter releasen helt enkelt om inte jag lyckas knipa en biljett från tyska amazon 😊

Medlem
Skrivet av Lathron:

Får nog vänta tills nästa batch kommer efter releasen helt enkelt om inte jag lyckas knipa en biljett från tyska amazon 😊

Fick just min biljett, så avbokade min spanska bokning, kör Tyska Amazon nu. Gäller dock hålla koll på e-mailen nu nästa vecka, kanske man får en inbjudan från Nintendo att få boka en direkt från dem, då blir det väl att avboka från Amazon igen...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fick just min biljett, så avbokade min spanska bokning, kör Tyska Amazon nu. Gäller dock hålla koll på e-mailen nu nästa vecka, kanske man får en inbjudan från Nintendo att få boka en direkt från dem, då blir det väl att avboka från Amazon igen...

Åh gratulerar! Håller tummarna att jag också får ett mail 😄 men bokade sent igår så är ju nån dag efrer dig..

Gtv
Medlem

Inte i lager men tillgänglig för beställning menar jag.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Wohooo! Jag fick min biljett nu också! Vad blev totalen för dig med svenska momsen och dylikt för mariokart bundlen? Behlver man ha amazon prime för gratis frakt mån tro?

Medlem
Skrivet av Gtv:

Kommer att beställa min Switch 2 från My Nintendo Store, antingen den tyska eller irländska sidan (de levererar till hela Europa inklusive Sverige). Där är priset 470 euro inklusive frakt. Förbokningen där startar den 8 april.

Handkontroller funkar ju finfint att beställa från Nintendo Irland, inga extra avgifter och frakt ingår i priset, men...
Irland är kanske inte så smart att beställa konsoll från, då får man antagligen en sådan här kontakt:

Tyskland borde funka fint dock.

Medlem
Skrivet av Majoren:

För mig blir priset 6 113kr med frakt. Trodde frakten skulle försvinna med amazon prime men verkar inte så..

Medlem
Skrivet av Lathron:

För mig blir priset 6 113kr med frakt. Trodde frakten skulle försvinna med amazon prime men verkar inte så..

Samma här, men så länge det är betydligt lägre än 7490:- så klagar jag inte
Håller fortfarande tummarna för att man får inbjudan från Nintendo EU nästa vecka, då blir det fraktfritt och fri retur om den blir en fraktskada eller dylikt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det är sant! 😄

Ang reklamation så borde det väl ändå gå att skicka till tyska amazon ifall något krånglar?

Medlem

Hittar ingen Switch 2 på spanska amazon, kommer bara upp en massa spel till Switch 1.

Har anmält mig på ”lotteriet” på tyska Amazon

Medlem
Skrivet av Majoren:

Håller fortfarande tummarna för att man får inbjudan från Nintendo EU nästa vecka, då blir det fraktfritt och fri retur om den blir en fraktskada eller dylikt.

Hur anmäler man sig för att få en inbjudan?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Hur anmäler man sig för att få en inbjudan?

Se till att ha godkänt Nintendos e-postutskick i din My Nintendo-profil, då kommer inbjudan automatiskt om man nu uppfyller kriterierna, som tyvärr verkar ganska högt satta; två år obrutet Switch-online medlemskap, mycket speltid etc.

Medlem
Skrivet av Umbriel:

Handkontroller funkar ju finfint att beställa från Nintendo Irland, inga extra avgifter och frakt ingår i priset, men...
Irland är kanske inte så smart att beställa konsoll från, då får man antagligen en sådan här kontakt:
<Uppladdad bildlänk>

Tyskland borde funka fint dock.

Min Wii-U hade en sådan kontakt men det fanns med en kontakt som du stoppade den i så blev det sen som vårt eluttag. 👌

Kan tillägga att återförsäljaren hade skickat med rätt kontakt i paketet då de sålde Wii-U som var från UK.

Medlem

Tänk på att Sverige idag lägger på kemikalieskatt på utländska varor, vet dock inte om vissa paket kan gå obemärkt förbi.

Medlem

Såg att någon skrev att mellanskillnaden på momsen läggs på i priset? Så om jag beställer från Tyskland så tillkommer det 6% i moms. Vet någon hur det ligger till?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Tänk på att Sverige idag lägger på kemikalieskatt på utländska varor, vet dock inte om vissa paket kan gå obemärkt förbi.

Haha, man kommer inte undan mobbingsfasonerna hur än man gör 😋

Medlem
Skrivet av Majoren:

Haha, man kommer inte undan mobbingsfasonerna hur än man gör 😋

Under de första 2 åren så kunde du beställa utländska varor och slippa skatten. Sen ändrades detta - såklart. 😅

Medlem
Skrivet av Lathron:

Från tyska Amazon eller vart beställde du ifrån? 🤔

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Från tyska Amazon eller vart beställde du ifrån? 🤔

Ja precis! Kemikalieskatten lär väl ingå då?

Medlem

Beställde precis från Amazon.de (min invite/ansökan gick alltså igenom.

För Bundlen blev det €544.68 med frakt inräknat (får väl se om det tillkommer några andra avgifter. Hoppas inte det)

Man kunde även när man betalade välja att betala med Amazons valutaväxlare till sek. Då skulle det bli 6180kr (ungefär, minns inte exakt nu). Men jag valde att betala i euro eftersom detta brukar vara mest förmånligt när man tex tar ut pengar utomlands. Alltså att min bank räknar ut vad jag ska betala för €544.68.

Men jag kanske gjorde bort mig där? Någon som vet? Lär ju dock inte skilja särskilt mycket

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Beställde precis från Amazon.de (min invite/ansökan gick alltså igenom.

För Bundlen blev det €544.68 med frakt inräknat (får väl se om det tillkommer några andra avgifter. Hoppas inte det)

Man kunde även när man betalade välja att betala med Amazons valutaväxlare till sek. Då skulle det bli 6180kr (ungefär, minns inte exakt nu). Men jag valde att betala i euro eftersom detta brukar vara mest förmånligt när man tex tar ut pengar utomlands. Alltså att min bank räknar ut vad jag ska betala för €544.68.

Men jag kanske gjorde bort mig där? Någon som vet? Lär ju dock inte skilja särskilt mycket

Åh intressant! Funderar på o göra samma som du, har du sett vad det blev totalt i kr som drogs av din bank?

Medlem

Känns tryggast att lägga till de extra hundralapparna och köpa den i sverige för att få garanti mm. Orka deala med spanska eller tyska butiker.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Lathron:

Åh intressant! Funderar på o göra samma som du, har du sett vad det blev totalt i kr som drogs av din bank?

Nej det har inte dragits något än. Jag gissar att det dras när produkten packats eller skickats.

Edit: Garanti mm har jag inte funderat över. Det känns iaf bra att det är Amazon. Deras frakt tror jag var €9 och det är inte omöjligt att sköta ett Garanti-ärende med dem. Mer oklart från mindre aktörer

Skriv svar