Xbox Game Pass - April 2025 - Part 1

Ny månad, nya spel till Xbox Game Pass! Första omgången för månaden bjuder på flera dag 1-släpp: Compulsion Games efterlängtade actionäventyr South of Midnight, gammal taktik i ny skepnad med Commandos: Origins och mysterier i blått hus med Blue Prince! Det blir också ännu ett ABK-spel som gör permanent anslutning med Diablo 3: Reaper of Souls. Utöver dessa så får vi Borderlands 3: Ultimate Edition och Hunt Showdown 1896, det senare redan tillgängligt på konsol men läggs nu till även på PC.
Tre spel tar klivet över även till Game Pass Standard: Wargroove 2, Still Wakes the Deep och All You Need is Help.

Edit: Den 15 april ansluter GTA V för ytterligare en vända på Game Pass. Den här gången även på PC! Alla versioner kommer att finnas tillgängliga.
Edit2: Ännu ett sent tillskott utannonseras då EA Sports NHL 25 ansluter den 10 april via EA Play.
Förra månadens speltillskott hittas här:
Xbox Game Pass - Mars 2025 - Part 1
Xbox Game Pass - Mars 2025 - Part 2
Nya titlar:
Borderlands 3 Ultimate Edition (3 apr, konsol+PC+cloud)
Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition (8 apr, konsol+PC)
South of Midnight (8 apr, Series X|S+PC+cloud)
Commandos: Origins (9 apr, Series X|S+PC+cloud)
Blue Prince (10 apr, Series X|S+PC+cloud)
EA Sports NHL 25 (10 apr, konsol+cloud)
Hunt Showdown 1896 (15 apr, PC)
Grand Theft Auto V (15 apr, konsol+PC)
Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 april: Botany Manor, Harold Halibut, Coral Island, Homestead Arcana, Kona, Orcs Must Die! 3, Turbo Golf Racing.
Jump in.
Har varit sugen på att testa Hunt Showdown ett tag men aldrig kommit till skott att köpa det. Så det ska bli kul att testa med kompisarna
Hunt Showdown är riktigt bra enligt mig.
Roligast att spela med 1-2 kompisar, men tycker även det kan vara kul att spela solo och vara lite mer "sneaky".

"If you’ve been missing the streets of Los Santos, I’m excited to share that Grand Theft Auto V is making its way back to Game Pass on April 15! And for those of us who play on PC, I’m even happier to announce that GTAV Enhanced will be playable with PC Game Pass, and includes the latest features, like Hao’s Special Works Vehicles and more."
"When playing GTA Online, you’ll need to make sure you and your friends are all playing in the same edition so you can squad up — the good news is that Game Pass Ultimate and Game Pass Standard players have access to all console and PC editions so you can download to play whatever your friends are on. And PC Game Pass players, both editions are available for you to download and play, even if your friends are on Steam or Epic Games. "
Jump in.
Efter att ha spelat Blue Prince ytterligare par timmar, så har min tidigare spelglädje av spelets första timmar helt försvunnit, alltför liten variation av nya rum.Tidigare öppnade pussel-rum är desamma med små variationer så när jag löser samma pussel för 6:e ggn lessnar jag. En liten brasklapp dock, det kan givetvis vara så att jag har missat något, det är iallafall mitt hopp. Annars tar det roliga slut för min del här och nu..!?
Efter att ha spelat Blue Prince ytterligare par timmar, så har min tidigare spelglädje av spelets första timmar helt försvunnit, alltför liten variation av nya rum.Tidigare öppnade pussel-rum är desamma med små variationer så när jag löser samma pussel för 6:e ggn lessnar jag. En liten brasklapp dock, det kan givetvis vara så att jag har missat något, det är iallafall mitt hopp. Annars tar det roliga slut för min del här och nu..!?
Känner lite samma tyvärr, jag hade hoppats att det var mer fokus på pussel och mindre deckbuilding/RNG. Men jag har hittat två stycken permanenta upgrades än så länge så kanske hjälper att nöta på lite. Men att köra två pussel om och om igen blir väldigt tradigt.
https://www.youtube.com/watch?v=hw0APrAqgDs
Den 10 april läggs EA Sports NHL 25 till via EA Play och blir tillgängligt att spela på konsol med Ultimate.
Även på cloud, jag körde det igår där !
1# FZ Troll
Även på cloud, jag körde det igår där !
Fixat!
Jump in.
South of midnight är riktigt snyggt och mysigt spel må jag säga!
Instämmer är på chapter 3, då jag fick skjuta upp spelandet i tio dar, spelet känns riktigt lovande so far.
Det är helt galet hur många bra spel det finns till Game Pass. Jag maxade just The Rewinder och expansionen, riktigt bra pixelbaserat peka & klicka äventyr.
Jag har också varvat Harold Halibut, som nu lämnat Game Pass, ännu en pärla inom genren pusseläventyr.
Ska testa Blue Prince och Crime Scene Cleaner efter recensioner och tips från ens polers inom kort, utöver att jag håller på att varva det sjukt underskattade Flintlock: The Siege of Dawn tillsammans med Avowed, Atomfall och South of Midnight.
Oerhört hypad inför Clair Obscur: Expedition 33 som landar på Game Pass nu på torsdag.