Xbox Game Pass - Mars 2025 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Mars 2025 - Part 2

Dags för andra omgången spel till Xbox Game Pass den här månaden. Det bjuds på release av Atomfall, grekiska ö-mysterier med Mythwrecked: Ambrosia Island och så blir det nostalgitripp med Blizzard Arcade Collection.

Två spel (Octopath Traveller 2 och Train Sim World 5) ansluter till Standard-nivån och tre spel (Batman: Arkham Knight, Tunic, Monster Sanctuary) ansluter till Core.

Edit: Den 27 mars ansluter EA Sports College Football 25 till Ultimate via EA Play!

Första omgången spel för mars hittas här:
Xbox Game Pass - Mars 2025 - Part 1

Nya titlar:

Mythwrecked: Ambrosia Island (20 mar, konsol+PC+cloud)

Blizzard Arcade Collection (25 mar, konsol+PC)

Atomfall (27 mar, konsol+PC+cloud)

EA Sports College Football 25 (27 mar, konsol+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 mars: MLB The Show 24, Lil Gator Game, Hot Wheels Unleashed 2, Open Roads, Yakuza 0, Yakuza Kiwami, Yakuza Kiwami 2, Yakuza Like A Dragon, The Lamplighter's League, Monster Hunter Rise.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Ser fram emot att få testa Atomfall.

Medlem

Ja Atomfall ska bli riktigt skoj att testa!

Medlem

Precis sagt upp gamepass, får se om man hinner testa atomfall innan det löper ut hehe.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Riktigt peppad på att spela och streama Atomfall

signatur
Medlem

Blizzard Arcade collection såg skoj ut.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Blizzard Arcade collection såg skoj ut.

Lost viking 2.. Donut.. it says do not touch... What is a Donut?

Enda citatet ifrån ett intro som jag kommer på direkt

Medlem

Kan man få PS4- eller PS5-kontrollers att funka med Gamepass på PC?

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Lost viking 2.. Donut.. it says do not touch... What is a Donut?

Enda citatet ifrån ett intro som jag kommer på direkt

Rock n roll racing med dess underbara musik och Lost viking kommer bli jäkligt kul att spela igen

Så glad att jag sa upp mitt Gamepass. Det finns en speciell känsla att köpa spel istället för att ha tillgång till flera hundra som bara ligger där. Men, hoppas ni andra känner ni får valuta för pengarna.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Kan man få PS4- eller PS5-kontrollers att funka med Gamepass på PC?

DS4Windows heter programmet, välj xbox360 emulation.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Vill slå ett slag för Octopath traveller 2 för de som inte lirat detta gem!

Medlem

Oj, visste inte att Atomfall var så nära, känndes som det dök upp en dag sen har man inte hört mycket. hoppas inte det är indikativt för deras förhoppningar.

Känns lite weird att ha noll pengar spenderat på marknadsföring och game pass day 1. Ifall dom har en hit på G så skulle man nog höra mer än ingenting.

Jag förtär nyheter och media kring spel på en oerhört hög nivå, säkert top 0.1% jämfört med standard, och hade ingen aning om att det var så nära.

Redaktör
Ponny

Oh! Atomfall på Game Pass. Hade jag missat.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Så glad att jag sa upp mitt Gamepass. Det finns en speciell känsla att köpa spel istället för att ha tillgång till flera hundra som bara ligger där. Men, hoppas ni andra känner ni får valuta för pengarna.

Är en blandad känsla det där för egen del. Förstår vad du menar, men kan samtidigt vara kul att botanisera i dylika spelbibliotek. Blir samtidigt lite stressad av såna spel: "Oj, oj. Hur länge ligger det kvar?" Vissa spel MÅSTE jag köpa. Så är det bara.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har testat så många spel som jag aldrig annars skulle testat, både på gott och ont
Och många 5-6 timmars spel som varit riktigt bra som ändå hade kostat som en månad.
(däremot så köper jag dom som är riktigt bra ändå så att jag faktiskt har dom, game pass är ju roterande utefter licenser så.)

April blir en spännande månad.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

DS4Windows heter programmet, välj xbox360 emulation.

Tack. Fick inte DS4Windows att funka för några år sedan, så jag läste att man kan få igång Playstationkontroller i spel på Gamepass via Steam men det gick inte heller, så i desperation följde jag ditt tips att testa ladda ner DS4windows igen och den här gången funkar det perfekt!

Så jäkla grymt att spela med PS5-kontroller.

Det här gör att jag ska fortsätta prenumerera på Gamepass ett tag till.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Oh! Atomfall på Game Pass. Hade jag missat.

Är en blandad känsla det där för egen del. Förstår vad du menar, men kan samtidigt vara kul att botanisera i dylika spelbibliotek. Blir samtidigt lite stressad av såna spel: "Oj, oj. Hur länge ligger det kvar?" Vissa spel MÅSTE jag köpa. Så är det bara.

Ja, sånt som STALKER 2, Manor Lords, Age of Mythology Retold måste jag bara ha på Steam, men Gamepass är ju fantastiskt både för att testa spel som man är osäker på (Pentiment, Lords of the Fallen, Terra Invicta, Callisto protocol, Wartales, remasters på Mafia 1 och Dead Space 1 mm) och för sånt som just nu är nytt och dyrt, men som man kanske ändå vill uppleva här och nu (Indiana Jones).

För min del vill jag också kunna ordentligt provspela sånt som jag på förhand känner stor skepticism inför, som Avowed, Starfield, Dragon Age Veilguard, South of Midnight, så jag vet vad jag pratar om när jag diskuterar och kritiserar dem här på forumen.

Man sitter ofta med lite beslutsångest inför vilka spel man ska aktivt köpa eller inte, men för bara 150 kr per månad för en självförsörjande vuxen så är Gamepass klart värt det.

signatur

Memento Mori

Ambassadör
Xbox
Surprise-drop!

Idag meddelas att EA Sports College Football 25 ansluter till Game Pass Ultimate via EA Play. Tillgängligt på konsol och streaming via molnet.

signatur

Jump in.

1
Skriv svar