Assassin's Creed Shadows överskuggar Origins och Odysseys lanseringar

Robot
Assassin's Creed Shadows överskuggar Origins och Odysseys lanseringar
Medlem

Antal spelare, när man samtidigt har spelet på sin prenumerationstjänst, säger i alla inte mig så mycket. Men de får väl in pengar även där. 😊

Får hoppas att det även faktiskt säljer tillräckligt, för jag tycker verkligen om det lilla jag har hunnit spela hittills (livet med en typ 2,5-åring). Längtar redan till nästa session. Jag önskar spelet och utvecklingsteamet all framgång!

Det enda jag har sett om faktisk försäljning hittills:

Medlem

Välförtjänt, Shadows är riktigt bra, hoppas det går ännu bättre !!

Medlem

När det finns på prenumerationstjänst så säger ju antalet spelare inte så mycket om hur lyckat spelet är. Vet att jag själv räknas som ”spelare” i massa spel som jag prövat i tio minuter för att sen lägga undan. Kommer dröja ett tag tills vi får se mer konkreta bevis på om spelet lyckats eller inte.

Medlem

Spelutvecklare gör alltid såhär när deras försäljningssiffror inte är bra. Skryter om antal spelare för att blidka investerare och aktieägare.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Spelutvecklare gör alltid såhär när deras försäljningssiffror inte är bra. Skryter om antal spelare för att blidka investerare och aktieägare.

Har inte hört något från Firaxis än iofs...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Wow vilken succé nu firas det på Ubisoft kan jag tänka mig härligt att läsa Ubisoft förtjänar detta efter all skit dom fått. Dom gör fortfarande bra och framgångsrika spel och detta är beviset på det 💪

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Du försöker verkligen hitta annledingar till att Shadows är dåligt

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Du försöker verkligen hitta annledingar till att Shadows är dåligt

Finns flera sådana användare här på fz har jag märkt Det börjar likna gamereactor lite på det sättet, vilket är tråkigt då det var en av anledningarna till att jag avregistrerade mig på den sidan då det är så satans toxic.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Fast lite svårt att skryta om siffror som inte finns, så jag tror snarare tvärtom går det bra så vill dom ju givetvis lyfta fram det..

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Välförtjänt, Shadows är riktigt bra, hoppas det går ännu bättre !!

https://youtube.com/shorts/6dLhx40GV7w?si=zI8fel3auVO2Bxli

https://youtu.be/c6TcuvNJtWM?si=raMGUCP3-1wWWYL1

Tack men nej tack.

Folk verkar klaga över att huvudkaraktären är svart när de borde klaga över HELT andra saker.

AI:n var bättre för 15 år sedan i spel. Hur är detta möjligt?
Vad är det för typ av personer som utvecklar spel idag egentligen?

Hcz
Medlem

Vad som räknas som spelare är den stora frågan här. AC Shadow har mindre spelar på Steam än Dragonage VG vilket blev en mindre bra ekonomisk historia.

Räknas alla som har Ubisoft+ eller inte? Eller är det antal olika användare som spelat det?
Med tiden får vi se hur det har räknat då mycket hänger på hur det går för AC Shadow när man tittar på Ubisofts framtid.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tack men nej tack.

Folk verkar klaga över att huvudkaraktären är svart när de borde klaga över HELT andra saker.

https://x.com/mcdizzle17/status/1903839827197341713

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Hcz:

Vad som räknas som spelare är den stora frågan här. AC Shadow har mindre spelar på Steam än Dragonage VG vilket blev en mindre bra ekonomisk historia.

Räknas alla som har Ubisoft+ eller inte? Eller är det antal olika användare som spelat det?
Med tiden får vi se hur det har räknat då mycket hänger på hur det går för AC Shadow när man tittar på Ubisofts framtid.

AC Valhalla hade max 16k samtidiga spelare på Steam (släpptes senare där). Det visar att Steam-siffrorna inte betydde så mycket för Valhallas framgång.

Medlem
Skrivet av Hcz:

Skulle nog tro att dom har separat statistik per spel, annars skulle tex varje spel på game pass ha 34 miljoner spelare.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tack men nej tack.

Vem orkar hålla reda på vilka som skapar/utvecklar allt vi konsumerar i både nöje och mat? Så länge man uppskattar produkten räcker väl det?
Jag har kul i spelet och ingen ska försöka förjuda mig att ha kul.
Spelar ingen roll hur mycket länkar folk slänger åt mitt håll, jag bildar min egen uppfattning av min egen upplevelse med spelet.

Skrivet av marsson90:

Finns flera sådana användare här på fz har jag märkt Det börjar likna gamereactor lite på det sättet, vilket är tråkigt då det var en av anledningarna till att jag avregistrerade mig på den sidan då det är så satans toxic.

Minst sagt. Det är några negativa här som förpestar merparten av stämningen.

Det ska vändas och vridas på allt för att man ska få fram sin negativa syn.

Man undrar hur dessa personer fungerar i vardagen…vad får man ut av att påtala att man tycker ett spel är dåligt och att minsann alla andra ska få reda på det, för att man hoppas på att någon lika ensam ska hålla med en.

Medlem
Skrivet av Hcz:

Vad som räknas som spelare är den stora frågan här.

Exakt. Jag som köpt det vid tillfället och inte spelat räknas inte med i den statistiken tex.

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Man undrar hur dessa personer fungerar i vardagen…vad får man ut av att påtala att man tycker ett spel är dåligt och att minsann alla andra ska få reda på det, för att man hoppas på att någon lika ensam ska hålla med en.

Bra fråga. Själv fick jag lära mig vikten av konstruktiv feedback/kritik när jag växte upp, då ingen orkar lyssna på ett grinigt litet åskmoln jag kommer nog aldrig förstå mig på troll och diverse otyg online.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Tack men nej tack.

Jag tycker det där klippen är en dålig representation för spelet. Du kan ducka och rulla med god timing på samma sett i Elden Ring eller dark souls. Tränar man mycket så kan man se väldigt avslappnad medans fienden febrilt missar. Ser komiskt ut, men det gäller alla spel

Medlem
Skrivet av Balunan:

Antal spelare, när man samtidigt har spelet på sin prenumerationstjänst, säger i alla inte mig så mycket. Men de får väl in pengar även där. 😊

Får hoppas att det även faktiskt säljer tillräckligt, för jag tycker verkligen om det lilla jag har hunnit spela hittills (livet med en typ 2,5-åring). Längtar redan till nästa session. Jag önskar spelet och utvecklingsteamet all framgång!

Det enda jag har sett om faktisk försäljning hittills:
<Uppladdad bildlänk>

Så de har sålt bättre än Monster Hunter Wilds, som landade på 1.300.000 samtidiga spelare på Steam, men de själva landade på knappt 69.000 samtidiga spelare? Är det verkligen så många som spelar via Ubisoft, och/eller spelar på konsol mer än Monster Hunter-spelare gör? För det är en enorm klyfta mellan de två spelarantalen.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Så de har sålt bättre än Monster Hunter Wilds, som landade på 1.300.000 samtidiga spelare på Steam, men de själva landade på knappt 69.000 samtidiga spelare? Är det verkligen så många som spelar via Ubisoft, och/eller spelar på konsol mer än Monster Hunter-spelare gör? För det är en enorm klyfta mellan de två spelarantalen.

Du får nog ställa frågan till Christopher Dring, chef på http://gamesindustry.biz som bl.a spårar försäljningssiffror för spel och TV-spelskonsoler. Det är hans tweet. 😊

Vet inte om du missade att det gäller fysiska ex samt UK.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Monster Hunter hade väl sålt 8 miljoner exemplar för ett tag sedan (eller kanske var det spelare?) så gissningsvis har väl Shadows mer en bara 2 miljoner spelare?. Ska bli intressant att höra försäljningssiffror brukar ju dyka upp ganska fort när försäljningen går bra

Medlem

Kul för alla som gillar spelet. Körde igenom Mirage för ett tag sen och är ganska trött på AC konceptet för tillfället. Speciellt när Shadows verkar vara grind fest deluxe.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Det är minst sagt tragiskt hur vissa beter sig...och oftast är det vuxna människor...vilket gör situationen än värre. Sedan frågar de sig om varför folk inte tål kritik. Det dem gör har ingenting med kritik att göra. Man kan ge konstruktiv kritik åt något en eller två gånger, och sedan gå vidare med sitt liv. Men att sitta och spamma sönder varje tråd med sitt hat är inte ok. Det kallar jag för trollbetende med en tydlig agenda.

Jag älskar hur denna streamer fick nog när någon gick över gränsen och betedde sig rasistiskt i chatten 👏. Jag hade agerat/reagerat exakt likadant och minns inte senast ett spel inte kallades woke. Jag har spelat sedan början av 90-talet och detta måste lätt vara den mest gnälligaste generationen...

Titta från 12 min och framåt.

https://www.youtube.com/live/CQ8Z6GPyTXY?si=qiWiqtXexP7TPvJu

Medlem

Definitivt den gnälligaste generation på allt å inget

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Det är minst sagt tragiskt hur visa beter sig...och oftast är det vuxna människor...vilket gör situationen än värre. Sedan frågar de sig om varför folk inte tål kritik. Det dem gör har ingenting med kritik att göra. Man kan ge konstruktiv kritik åt något en eller två gånger, och sedan gå vidare med sitt liv. Men att sitta och spamma sönder varje tråd med sitt hat är inte ok. Det kallar jag för trollbetende med en tydlig agenda.

Jag älskar hur denna streamer fick nog när någon gick över gränsen och betedde sig rasistiskt i chatten 👏. Jag hade agerat/reagerat exakt likadant och minns inte senast ett spel inte kallades woke. Jag har spelat sedan början av 90-talet och detta måste lätt vara den mest gnälligaste generationen...

”The quality of health of my morning shit had a bigger impact on my thought process today than you being upset that there’s a black guy in Assassin’s Creed. So shut the fuck up!” 😂

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Det är minst sagt tragiskt hur visa beter sig...och oftast är det vuxna människor...vilket gör situationen än värre. Sedan frågar de sig om varför folk inte tål kritik. Det dem gör har ingenting med kritik att göra. Man kan ge konstruktiv kritik åt något en eller två gånger, och sedan gå vidare med sitt liv. Men att sitta och spamma sönder varje tråd med sitt hat är inte ok. Det kallar jag för trollbetende med en tydlig agenda.

Bra reaktion från den killen. Vissa personer har tappat greppet alltså, så tröttsamt med detta evinnerliga malandet i kommentatorsfält överallt.

Medlem

Säljer lika fantastiskt bra som Veilguard och Avowed. Sen 1 månad senare annonserar man att man inte nått försäljningsmålen.

12
Skriv svar